HSV50 Skrevet lørdag kl 13:24 #201 Del Skrevet lørdag kl 13:24 Gunnhilda10 skrev (På 12.2.2025 den 14.49): Trump fortsetter å ta tak, og de venstreradikale marxistene går helt i fistel. HAHAHA! Jeg elsker det! At det i det hele tatt finnes folk som er i mot å rydde opp i den massive korrupsjonen som har foregått i årevis sier sitt. Kommunistene og sosialistene som skriker av redsel fordi noen endelig stiller de til ansvar for alle svindlene de har brukt skattepengene til vanlige folk på bør holde fred. Jeg er så utrolig imponert over Trump og teamet hans at jeg finner ikke ord, dette går virkelig veien. MAKTEN SKAL ENDELIG TAS FRA DEN KORRUPTE ELITEN, OG GIS TILBAKE TIL DEN VANNLIGE MANNEN I GATA! Jauda. Den galne klovnen som bor i et palass dekorert i hull og som har alliert seg med verdens rikeste mann skal gi makten tilbake til den vanlige mannen i gata. De galne har det godt, er det jeg har å si om det. Trump beriker seg på mannen i gata. Han sender flere tiggermail i uka til sine tilhengere der han selger alt fra krus til «medaljer», og tigger donasjoner (jeg har bodd i usa, oppgitt mailadressen min i en eller annen sammenheng og blitt heldig mottaker av disse helt fantastiske mailene der han sier at han har fått med seg at jeg er an av hans trofaste tilhengere og om jeg bare donerer 50 dollar eller mer, så kan jeg bli med i en trekning om å få æren av å spise middag med ham eller et eller annet bullshit. Verden vil bedras, og det har Trump forstått. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet lørdag kl 13:43 #202 Del Skrevet lørdag kl 13:43 Sportydame skrev (19 timer siden): LOL At USA nå bare skal bry seg om USA er kjempebra for Russland og Kina. Nå kan de ta over som verdenspoliti. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet lørdag kl 13:48 #203 Del Skrevet lørdag kl 13:48 Frp har slik politikk. Leser man partiprogrammet deres , finner man ut hva de mener og står for. Partiprogrammet til AP er så diffust, at du forstår om mulig enda mindre etter at du har lest det. Det er bare full av uklare svar og selvmotsigelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet lørdag kl 13:52 #204 Del Skrevet lørdag kl 13:52 Gunnhilda10 skrev (På 12.2.2025 den 14.49): Trump fortsetter å ta tak, og de venstreradikale marxistene går helt i fistel. HAHAHA! Jeg elsker det! At det i det hele tatt finnes folk som er i mot å rydde opp i den massive korrupsjonen som har foregått i årevis sier sitt. Kommunistene og sosialistene som skriker av redsel fordi noen endelig stiller de til ansvar for alle svindlene de har brukt skattepengene til vanlige folk på bør holde fred. Jeg er så utrolig imponert over Trump og teamet hans at jeg finner ikke ord, dette går virkelig veien. MAKTEN SKAL ENDELIG TAS FRA DEN KORRUPTE ELITEN, OG GIS TILBAKE TIL DEN VANNLIGE MANNEN I GATA! Selv om jeg også må si at jeg nyter mye av det Trump gjør, så vil jeg vel neppe kalle hans motstandere for "venstrevridde marxister". Det overveldende flertall av Trump-hatere er liberale absolutister som stort sett tilber det korporate hegemoniet i symbiose med et gjennomkorrupt statsapparat. Sier ikke at Trump er Marxist, eller at jeg er det, men det er et gjennomgående trekk med de fleste Trump-hatere at de sterkt misliker både den vanlige skattebetaler og de som står utenfor byråkratiet. Ironisk nok tror jeg ikke engang Trump skjønner dette og innbiller seg vel at han bekjemper "sosialister" når det i bunn og grunn handler om liberale kapitalister i 95% av tilfellene. Er det sosialister og folk på venstresiden som misliker Trump? Selvsagt, men akkurat som Brexit ble vunnet fordi ARBEIDERKLASSEN i England møtte opp og stemte for; så er mye av grunnlaget for Trump sin politikk (proteksjonisme, demilitarisering, deregulering) noe som vil gi goder til vanlige folk i mye større grad enn hos liberale teknokrater. Det har likedan vært undersøkelser på stemmemassen og inntekt. I USA er det kommuner med høyest inntekt som har flest folk som stemte på Kamala. Og de mer utarmede stedene har ofte størst vekst av Trump-velgere. De liberale eliten har jo som oftest en "forklaring" på dette også og det er at disse folkene er "dumme", "kunnskapsløse" eller rett og slett ikke vet sitt eget beste. I disse dager ser en jo det samme i Europa. Det er arbeiderklasse som har drevet en framvekst av "høyre-krefter" i Europa. Lederen i Slovakia, som ble skutt av en pro-Ukrainsk aktivist er også en sosialist. Bildet har endret seg mye med hensyn til folkemunne i Europa. Det er tiår hvor ingeting skjer og uker hvor tiår skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet lørdag kl 13:54 #205 Del Skrevet lørdag kl 13:54 Stonegiant skrev (10 minutter siden): At USA nå bare skal bry seg om USA er kjempebra for Russland og Kina. Nå kan de ta over som verdenspoliti. Har du kanskje tenkt tanken på at vi kunne klart oss helt UTEN noe verdenspoliti? Den liberale verdensordenen er på vei imot å få et banesår. Hva Trump gjelder så er min fiendes fiende min venn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet lørdag kl 13:56 #206 Del Skrevet lørdag kl 13:56 AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Har du kanskje tenkt tanken på at vi kunne klart oss helt UTEN noe verdenspoliti? Den liberale verdensordenen er på vei imot å få et banesår. Hva Trump gjelder så er min fiendes fiende min venn. Det hadde vært det beste, men jeg trur ikke verden fungerer slik. Når et maktvakuum oppstår vil alltids noen prøve å fylle det. Av to onder foretrekker jeg USA. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet lørdag kl 14:12 #207 Del Skrevet lørdag kl 14:12 Sportydame skrev (20 timer siden): Hvordan tenker du at du bidrar til mindre polarisering i debatten her? Du har ikke fått med deg at minst 2 kriger oppstod fordi "noen" innså at USA hadde fått en "svak" leder? Med Biden altså.... Det var proxykrigføring i Ukraina hele første perioden til Trump uten at han gjorde en dritt med det. Han uttrykte vel heller beundring for Putin. Dette er jo bare en elendig myte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet lørdag kl 14:16 #208 Del Skrevet lørdag kl 14:16 Tutte skrev (På 29.1.2025 den 15.11): Bare at han uttaler at det kun finnes 2 kjønn er et bevis på at han ikke er gal, i motsetning til flere andre Jeg synes det ser ut som om presidentvervet har gått litt til hodet på han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet lørdag kl 14:20 #209 Del Skrevet lørdag kl 14:20 (endret) Morpheus skrev (32 minutter siden): Frp har slik politikk. Leser man partiprogrammet deres , finner man ut hva de mener og står for. Partiprogrammet til AP er så diffust, at du forstår om mulig enda mindre etter at du har lest det. Det er bare full av uklare svar og selvmotsigelser. Frp er tydelige fordi alt er enkelt i opposisjon. De som får styringa har det ikke like enkelt, det er mange mekanismer og krefter som virker mot hverandre. Når Sylvi blir statminister så blir hun også tåkefyrste. Endret lørdag kl 14:20 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnhilda10 Skrevet lørdag kl 14:38 #210 Del Skrevet lørdag kl 14:38 Blir kvalm av at noen i det hele tatt kan være i alt det Trump og Musk gjør for USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 14:43 #211 Del Skrevet lørdag kl 14:43 Gunnhilda10 skrev (3 minutter siden): Blir kvalm av at noen i det hele tatt kan være i alt det Trump og Musk gjør for USA. Er vel heller Trump tilhengere utenfor USA som er idioter og forrædere mot sitt eget land. De burde skytes som Qusiling in sin tid ble. og Musk ja, som fjerner alle offentlige myndigheter som kan legge begrensninger på hans selskap. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet lørdag kl 16:19 #212 Del Skrevet lørdag kl 16:19 Gunnhilda10 skrev (1 time siden): Blir kvalm av at noen i det hele tatt kan være i alt det Trump og Musk gjør for USA. Amerikanere klarer ikke formidle noe uten bruk av bilder. Litt sånn som lærebøker på barneskolen. USA er tapt. På vei mot avgrunnen. En stor nok del av befolkningen er dumme som brød, og de har nådd kritisk masse, Snøballen har begynt å rulle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet lørdag kl 16:21 #213 Del Skrevet lørdag kl 16:21 000VF000 skrev (Akkurat nå): Amerikanere klarer ikke formidle noe uten bruk av bilder. Litt sånn som lærebøker på barneskolen. USA er tapt. På vei mot avgrunnen. En stor nok del av befolkningen er dumme som brød, og de har nådd kritisk masse, Snøballen har begynt å rulle. Må le....du mener amerikanere er dumme som brød?😅 Tross at de har mye mer IT kompetanse og skaper-evne enn Nordmenn noensinne kan drømme om...😶🫡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet lørdag kl 16:33 #214 Del Skrevet lørdag kl 16:33 Sportydame skrev (10 minutter siden): Tross at de har mye mer IT kompetanse og skaper-evne enn Nordmenn noensinne kan drømme om.. Veldig mange av disse IT hodene kommer fra utlandet, slik som Musk, Theil også videre. Merk også at selv om endel amerikankanere er veldig smarte, er disse tross alt et mindretall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet lørdag kl 17:18 #215 Del Skrevet lørdag kl 17:18 Sportydame skrev (52 minutter siden): Må le....du mener amerikanere er dumme som brød?😅 Tross at de har mye mer IT kompetanse og skaper-evne enn Nordmenn noensinne kan drømme om...😶🫡 Når leseforståelsen til 54% av amerikanere ligger på 6. klassenivå eller lavere så skjønner man jo fort hvor mange av misoppfattelsene, som at $1 million ble brukt på magi museum. Medieforståelsen er heller ikke mye å slenge ræva i været over når de ikke evner å registrere at de tar til seg fakta fra parodikontoer. Så på det jevne finnes det vel fort større forbedringspotensiale i statene enn sammenlignbare land... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet lørdag kl 23:34 #216 Del Skrevet lørdag kl 23:34 yamask skrev (På 12.2.2025 den 17.00): Må være deilig å leve i en verden der du tror Trump og Musk har tjent penger på ærlig vis. Tja... Musk startet: Zip2 som ble solgt til Compaqi 1999 for $309mill hvorav Elon fikk 22. Han var verken CEO eller på styret og eide etter styrets utmanøvrering 7% av selskapet. X.com/Paypal ble solgt til eBay for $1.5mrd hvorav Elon fikk 176. Han ble først CEO etter fusjonen av Musks X.com og Peter Thiels Confinity. Her var det en opprivende krangel, men den gikk 100% på teknologivalg (Microsoft vs Unix) og Peter Thiel sluttet da han ikke fikkk viljen sin. Prisen de fikk tyder på at Elons valg ikke var helt på jordet. Tesla har hatt aksjonæropprør pga opsjonspakken han ble gitt av styret, ikke av ham selv. Opsjonene var kompensasjon for at han valgte 0 i lønn i en tid da selskapet slet, og betingelsene var nærmest usannsynlig høye resultater. Han leverte, og det var først da noen reagerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1365 Skrevet søndag kl 17:01 #217 Del Skrevet søndag kl 17:01 PeeWee skrev (På 15.2.2025 den 15.43): Er vel heller Trump tilhengere utenfor USA som er idioter og forrædere mot sitt eget land. De burde skytes som Qusiling in sin tid ble. og Musk ja, som fjerner alle offentlige myndigheter som kan legge begrensninger på hans selskap. USA: 335 millioner mennesker verdens største økonomi verdens beste universiteter ledende på forskning og innovasjon et stort flertall av nyhetesmediene støtter demokratene Langt over halvparten av velgere stemmer på Trump. Er amerikaneres dumhet den beste forklaringen på dette? Da er hodet ganske lang nede i sanden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet søndag kl 17:09 #218 Del Skrevet søndag kl 17:09 Sportydame skrev (På 15.2.2025 den 17.21): Må le....du mener amerikanere er dumme som brød?😅 Tross at de har mye mer IT kompetanse og skaper-evne enn Nordmenn noensinne kan drømme om...😶🫡 Spørsmålet man kanskje også bør stille seg er i hvilken grad dette hadde vært et bevis på en nasjons intelligens om man hadde valgt en kaklende høne som Harris som president ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet søndag kl 17:13 #219 Del Skrevet søndag kl 17:13 1365 skrev (11 minutter siden): Er amerikaneres dumhet den beste forklaringen på dette? Da er hodet ganske lang nede i sanden. Ja, det er nok det. Det er jo slik at mange middelklassefolk stemmer på Trump av egeninteresse, selv om USA er det eneste rike landet hvor levealderen synker. Mange Republikanere er tross alt bare ekle middelklassepsykopater. Idiotien derimot spiller inn med at mange med middel og lav status stemmer mot egne interesser grunnet idioti. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet søndag kl 17:17 #220 Del Skrevet søndag kl 17:17 1365 skrev (13 minutter siden): Langt over halvparten av velgere stemmer på Trump. Er amerikaneres dumhet den beste forklaringen på dette? Da er hodet ganske lang nede i sanden. 39% av amerikanere stemte på Trump. Og det var ikke "langt over halvparten" som stemte på ham. Han vant med knapp margin. Valgløftene hans handlet om å få ned prisen på matvarer, drivstoff og strøm. Han lovet også å kutte skatt på tips og overtid. Alt dette var løgn. Alt blir derimot mye dyrere, og de eneste som får skattekutt er de rikeste. Ergo, mange av de som stemte på ham gjorde det basert på løgn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå