AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Det er så mye katastrofetanker, og klarer ikke å være på ett sted om gangen. Tankene bare tar over, men jeg prøver å ikke gi de oppmerksomhet. Det er som om de da kommer i full styrke fordi de krever oppmerksomheten, men samtidig sitter jeg å jobber med bachelor uten at jeg legger der fra meg. Jeg bare fortsetter, men tankene bare kommer. "Tenk om jeg dør" "hva er vits med å jobbe med dette når det føles ut som jeg skal dø?" "Tenk om det er noe galt med meg" Sånn går det mens jeg sitter å jobber. Det var mye verre før, men det har kommet litt tilbake. Det skremmer meg, jeg klarer ikke slappe av lenger Hvordan komme seg gjennom slike dager? Anonymkode: 8d692...c27 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/7-rad-mot-bekymring-som-faktisk-fungerer Les dette. Det hjalp meg litt. Anonymkode: 4f82d...c39 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Skrevet 28. januar Holder meg fast og håper det går over Anonymkode: 10546...7fb
AnonymBruker Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar Det som virkelig hjalp meg var først å oppsøke hjelp, så medisiner og så til slutt kognitiv terapi. Hvis du ikke har fått kognitiv terapi før så ta en kikk på appen Tankevirus. Det er en gratis app og gir deg en innføring i dette. Det er litt underholdende også. Anonymkode: c2b30...83e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Skrevet 28. januar Fikk 4-dagersbehandling av DPS mot tvangstanker og angst. Lærte meg i korte trekk å tenke at "shit ja det kan skje. Det hørtes faktisk helt jævli ut. Men det skjer ikke akkurat nå, så det kan jeg faktisk bestemme selv om jeg vil tenke på eller ikke. Og det vil jeg ikke, så da kan jeg bare ignorere det og fortsette med det jeg holder på med." Samtidig som jeg gjør fysiske ting som å puste enda roligere, gå enda saktere og vise kroppen min at det ikke er noe å gire seg opp over. Avleder tankene i kombinasjon med dette, tenke at shit det er sol ute i dag, så deilig, kanskje jeg skal gå en tur når jeg kommer hjem, lurer på hva jeg skal lage til middag osv. Jeg var invalidisert av angst og tvangstanker for 1 år siden, 100% sykmeldt. På det nivået at de måtte ta meg ut av gruppen fordi de trodde jeg var får dårlig til å kunne gjennomføre. Men jeg fikk det til. Det er ikke borte, men jeg håndterer det, lar det gå forbi og jobber 100%. Klarte å leve med det nesten med en gang etter kurset. Anonymkode: 19ff3...209 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #7 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det som virkelig hjalp meg var først å oppsøke hjelp, så medisiner og så til slutt kognitiv terapi. Hvis du ikke har fått kognitiv terapi før så ta en kikk på appen Tankevirus. Det er en gratis app og gir deg en innføring i dette. Det er litt underholdende også. Anonymkode: c2b30...83e Jeg får profesjonell hjelp, men det tar litt tid. Det forsvinner litt, så kommer det tilbake. Har holdt på sånn i et par år nå. ts Anonymkode: 8d692...c27 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg får profesjonell hjelp, men det tar litt tid. Det forsvinner litt, så kommer det tilbake. Har holdt på sånn i et par år nå. ts Anonymkode: 8d692...c27 Er det noe spesielt du står i nå som stresser deg? Er bacheloren noe som kanskje kan trigge deg litt nå? Anonymkode: c2b30...83e
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fikk 4-dagersbehandling av DPS mot tvangstanker og angst. Lærte meg i korte trekk å tenke at "shit ja det kan skje. Det hørtes faktisk helt jævli ut. Men det skjer ikke akkurat nå, så det kan jeg faktisk bestemme selv om jeg vil tenke på eller ikke. Og det vil jeg ikke, så da kan jeg bare ignorere det og fortsette med det jeg holder på med." Samtidig som jeg gjør fysiske ting som å puste enda roligere, gå enda saktere og vise kroppen min at det ikke er noe å gire seg opp over. Avleder tankene i kombinasjon med dette, tenke at shit det er sol ute i dag, så deilig, kanskje jeg skal gå en tur når jeg kommer hjem, lurer på hva jeg skal lage til middag osv. Jeg var invalidisert av angst og tvangstanker for 1 år siden, 100% sykmeldt. På det nivået at de måtte ta meg ut av gruppen fordi de trodde jeg var får dårlig til å kunne gjennomføre. Men jeg fikk det til. Det er ikke borte, men jeg håndterer det, lar det gå forbi og jobber 100%. Klarte å leve med det nesten med en gang etter kurset. Anonymkode: 19ff3...209 Dette er imponerende! Bra jobba! ❤️ Har hørt mye bra om den behandlingsformen! Anonymkode: 8d692...c27
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe spesielt du står i nå som stresser deg? Er bacheloren noe som kanskje kan trigge deg litt nå? Anonymkode: c2b30...83e Det er alltid sånn når det er stress rundt meg, om det kan like gjerne være øvingsoppgaver. Gruppeoppgaver. Eller andre typer stress. For ett år siden var jeg permittert fordi jeg nådde fullstendig bunn. Tror jeg egentlig var utbrent når jeg tenker tilbake. Så kom det ganske hardt tilbake da jeg startet opp med studier igjen, men jeg klarte så vidt å tilrettelegge, men måtte likevel bare gi meg under eksamensperioden, så leverte det jeg hadde, men jeg besto! Så det er ikke sikkert studentlivet er noe for meg. Selv mener jeg at jeg burde burde sjekke dette nærmere ut, fordi jeg vet jeg sliter med konsentrasjonsvansker og lærevansker noe jeg har gjort hele livet, så fikk god hjelp gjennom grunnskolen, men med dårlige karakterer, men jeg fikk ganske god hjelp til å klare meg. Selv på videregående. Det er trist, fordi jeg trives egentlig som student, det er bare at det er veldig vanskelig akkurat nå pga. stresset som følger med. Elsker å lese og lære nye ting. ts Anonymkode: 8d692...c27 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Skrevet 28. januar Angst gjør jo dessverre konsentrasjonsvansker verre. Jeg håper du blir bedre av angsten. Jeg synes det høres ut som studentlivet virkelig er noe for deg som elsker å lese og lære nye ting, men at stress og angst stikker kjepper i hjulene for deg. Håper du kommer til bunns i det sammen med terapeuten din. Kan virkelig anbefale å få drahjelp av medisiner. Jeg aner ikke hvor lang tid det ville tatt meg bli bra uten medisin, men det aner meg at konsekvensene kunne blitt store. Slapp heldigvis å bli sykemeldt og diverse annet som stod på spill... Anonymkode: c2b30...83e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er imponerende! Bra jobba! ❤️ Har hørt mye bra om den behandlingsformen! Anonymkode: 8d692...c27 Takk! Det var virkelig brutalt å gjennomføre, for jeg måtte eksponeres for å lære meg å håndtere det. Men det fungerte svært godt 🩷 Anonymkode: 19ff3...209
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk 4-dagersbehandling av DPS mot tvangstanker og angst. Lærte meg i korte trekk å tenke at "shit ja det kan skje. Det hørtes faktisk helt jævli ut. Men det skjer ikke akkurat nå, så det kan jeg faktisk bestemme selv om jeg vil tenke på eller ikke. Og det vil jeg ikke, så da kan jeg bare ignorere det og fortsette med det jeg holder på med." Samtidig som jeg gjør fysiske ting som å puste enda roligere, gå enda saktere og vise kroppen min at det ikke er noe å gire seg opp over. Avleder tankene i kombinasjon med dette, tenke at shit det er sol ute i dag, så deilig, kanskje jeg skal gå en tur når jeg kommer hjem, lurer på hva jeg skal lage til middag osv. Jeg var invalidisert av angst og tvangstanker for 1 år siden, 100% sykmeldt. På det nivået at de måtte ta meg ut av gruppen fordi de trodde jeg var får dårlig til å kunne gjennomføre. Men jeg fikk det til. Det er ikke borte, men jeg håndterer det, lar det gå forbi og jobber 100%. Klarte å leve med det nesten med en gang etter kurset. Anonymkode: 19ff3...209 Jeg hadde også svært godt utbytte av 4-dagersbehandling. Vil anbefale det på det varmeste. Men for min del var det rettet mot OCD. Jeg ble kvitt nesten alt av tvangstanker. Skulle gjerne hatt meg et kurs spisset mot generalisert angst også. Anonymkode: fd957...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå