Gå til innhold

Blodig urettferdig at enslige må betale ‘’skjorta’’ for en sydentur!

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På « sydenferie « er det jo bare hotellrommet som blir dyrere fordi du ikke har noen og spleise med? Og hvem skal ta den kostnaden ? Hotellet? 
det er dyrt og være enslig. Dette var bare et dumt ekspempel. Du betaler jo ikke for halv bolig, halv strøm, halve strømmetjenester osv hjemme heller? Det er har jo vært snakk om lavere skatt for enslige, og det blir jo den eneste logiske løsningen, ikke at reisebyråene eller hotellene skal sponse deg. 
det finnes jo også muligheter selv om man er enslig. Jeg reiser ofte på ferie alene ( ja det koster litt ekstra ), og sammen med venner eller familie. Om du ikke har venner som vil på ferie, vær litt kreativ. Det er mange i din situasjon. Om du er sosial, åpen og noenlunde enkel og ha med og gjøre, så finn deg et reisefølge. 

Anonymkode: b7a79...035

Landet trenger flere barn. Det er for få boliger som driver prisene til syke nivåer. Det er helt idiotisk politikk å skulle sponse enslige med lavere skatter. Kommer ikke til å skje. 

Anonymkode: c9c7b...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 6.39):

Ja, det gir jo absolutt mening, og det er ikke noe "urettferdig" med den prisforskjellen. Rommet koster jo det rommet koster uansett om det er en eller to som bor i det.

En kan heller snu på eksempelet: I stedet for å reise alene på tur kan en få med seg en venn eller en venninne for bare 3760 kroner ekstra. Dette beløpet dekker flyreisen samt frokostbuffé i en uke for den ekstra personen. Høres jo ut som en knalldeal! 🙂

Anonymkode: ba0ea...fb1

Ja, det gir så absolutt mening! Jeg synes prisingen er helt fair og riktig. 

Jeg skrev ikke dette for å si at det var dyrt, men for å motbevise det vedkommende jeg siterte påstod; at ferien koster 68k for enslig og 44k for et par samlet…

Derfor sjekket jeg akkurat det samme hotellet, la inn akkurat samme spesifikasjoner på èn og to personer, og fikk ut en langt mer fornuftig pris. 

Anonymkode: 04310...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 28.1.2025 den 13.04):

Enslige som ønsker å reise på en sydentur f.eks. skal måtte betale dyrt for en ferie alene til varmere strøk?! Mange mennesker lever alene og har ikke anledning til å få med seg noen. Samfunnet er basert på tosomhet, men slik er det dessverre ikke for mange. Det bør tas mer hensyn til. Det er hårreisende at de nesten må betale dobbel pris!

Hotellet tar betalt for rommet. Er du to så har du en å dele utgiften på. Reiser du alene så må du stå for hele utgiften alene. På samme måte fungerer boligmarkedet. Har du ingen å dele boliglånet med så må du dele utgiften alene, og kan kjøpe mindre bolig (hvis du har råd til å komme deg inn på boligmarkedet). Dette er grunnleggende økonomisk forståelse. Om man skal sutre og mene det er urettferdig, får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 2.45):

Jeg husker at det for en del år siden var mulig å få seg en svært billig restplass til syden dersom man aksepterte uspesifisert bosted og var villig til å dele rom med en helt tilfeldig fremmed person. Kanskje dette hadde vært noe for ts? 

Anonymkode: b4b84...290

Jeg husker vi gjorde det en del da jeg var tenåring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bestille fly og hotell hver for seg. Send Mail til forskjellige hoteller og be om pris fra da til da, så velger du det som er billigst.

Jeg har gjort det selv flere ganger og fikser tur for 2 til 1600.- per pers inkl fly og hotell i 1 uke. Frokost inkl også.

Anonymkode: c49a0...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til trådens tema, så kanskje jeg skal begynne å klage på dårlig råd? I de siste 15 årene så har jeg vært utenlands i 2017 og 2023. :P Vi er to stykker, en voksen og en tenåring. Stakkars oss... Livet er så urettferdig. Nei, jeg syns egentlig ikke det for jeg har ikke råd til det. Det hjelper ingen om jeg legger meg ned og griner fordi jeg ikke har råd til å reise utenlands. Bare masse vond og negativ energi som ikke vil gjøre meg noe godt. Fornøyd med det jeg har og jobber meg oppover til et liv, der det hadde vært hyggelig med en ferietur nå og da. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...