Gå til innhold

Blodig urettferdig at enslige må betale ‘’skjorta’’ for en sydentur!

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil vel hellere si at det er blodig urettferdig at barnefamilier må betale blodpris for sydentur. For det første er man mange, man må ha flybilletter til alle og familierom eller flere rom. Og det er kanskje greit. Men så er man også tvangsinnlagt til å reise når alle andre har fri. Og guess what. Da koster det 4x prisen off season i tillegg. Enslige kan reise når de vil med mindre de er lærere.

Anonymkode: 51c49...525

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke så mye på det. Enten så har jeg råd til tre uker på Kreta, eller så har jeg ikke. Orker ikke å ha noe overordnet bekymring for det. Vi er alle i ulike livssituasjoner og må innrette oss etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (37 minutter siden):

Enslige som ønsker å reise på en sydentur f.eks. skal måtte betale dyrt for en ferie alene til varmere strøk?! Mange mennesker lever alene og har ikke anledning til å få med seg noen. Samfunnet er basert på tosomhet, men slik er det dessverre ikke for mange. Det bør tas mer hensyn til. Det er hårreisende at de nesten må betale dobbel pris!

Dersom du er alene, så behøver du vel ikke å reise midt i høysesongen...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her var det mange som ikke fikk med seg innholdet i det ganske korte hovedinnlegget, eller som ikke vet hva de snakker om…

Sitat: 

«Ut over hotellrommet, så koster da både flybilletter, mat og transport det samme per individ om man reiser alene eller som par. Skjønner ikke helt hva du mener. 

Du kan velge å dele hotellrom med en venn og slik sett betale akkurat det samme som et par.»

Altså - nå skriver jo ts spesifikt om de som ikke har noen å dra på ferie med, inkl venner. Og nei, et rom koster IKKE det samme. Enkeltromstillegg, hørt om det?

Anonymkode: 8aad1...7a3

Enkeltromstillegg er ikke så himla mye... Men da spør jeg deg også, siden ts ikke svarer: mener du at hotellet skal ta kostnaden for den sengen som blir stående tom?

De kan selge rommet som dobbeltrom til f.eks 2000,-, som blir 1000,- pr pers om 2 deler rommet. Hvis en enslig skal bo der, og bare betale 1000,-... Så taper hotellet 1000,- og hvem mener du skal ta den kostnaden? Mange hoteller legger på ett enkeltromstillegg på f.eks 500,-. Og det mener du er for mye, de bør ta en større andel av tapet?

Anonymkode: 6eec0...eef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke enklere med 3 barn.

Anonymkode: 1bf36...802

Nei, men da betaler man i det minste for de som  er med. Det er litt kjedelig å betale mye mer per voksen bare fordi man er singel: Helt forståelig at det er sånn, og jeg er ikke enig i at det er direkte urettferdig, men veldig kjipt for de som er alene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enkeltromstillegg er ikke så himla mye... Men da spør jeg deg også, siden ts ikke svarer: mener du at hotellet skal ta kostnaden for den sengen som blir stående tom?

De kan selge rommet som dobbeltrom til f.eks 2000,-, som blir 1000,- pr pers om 2 deler rommet. Hvis en enslig skal bo der, og bare betale 1000,-... Så taper hotellet 1000,- og hvem mener du skal ta den kostnaden? Mange hoteller legger på ett enkeltromstillegg på f.eks 500,-. Og det mener du er for mye, de bør ta en større andel av tapet?

Hadde greit betalt 2000, men som enslig. må man fort betale 2500-3000

Anonymkode: c2280...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bla bla bla. Jeg mener da ikke noe av det du skriver? Bare at som singel er det dyrt og kjedelig å betale ekstra per voksen hele tiden, enn det par gjør. Det er som det er, men det er veldig mye dyrere generelt å være singel.

Det er ikke noen motsetninger mellom å forstå HVORFOR noe er som det er, og det å synes det er kjedelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde greit betalt 2000, men som enslig. må man fort betale 2500-3000

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: c15df...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her var det mange som ikke fikk med seg innholdet i det ganske korte hovedinnlegget, eller som ikke vet hva de snakker om…

Sitat: 

«Ut over hotellrommet, så koster da både flybilletter, mat og transport det samme per individ om man reiser alene eller som par. Skjønner ikke helt hva du mener. 

Du kan velge å dele hotellrom med en venn og slik sett betale akkurat det samme som et par.»

Altså - nå skriver jo ts spesifikt om de som ikke har noen å dra på ferie med, inkl venner. Og nei, et rom koster IKKE det samme. Enkeltromstillegg, hørt om det?

Om man ikke har kjæreste. Ikke har venner. Ikke klarer bestille annet en charter. Synes en slik harry-tur er dyrt. Så har man MYE mer å klage over enn å sitte bak en skjerm å sutre over prisen på et hotellrom... 

Anonymkode: d0a15...3e6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: c15df...f3d

Neivel, så har jeg ikke opplevd det i over 15år nå.. siden du sier det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fortell gjerne hvordan du forstår begrepet enkeltromstillegg... 

I min verden er det prisen som betales ved ulike former for pakkereiser dersom en ønsker å disponere et hotellrom alene. Det vil selvsagt være dyrere enn hvis to bor der, og er da helt logisk.

Anonymkode: ba0ea...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er dyrere som enslig. Ville heller stresset over hvor vanskelig det er for enslige å komme seg inn på boligmarkedet. Leien, strømmen og bilen er like dyrt som enslig. 

Det er uansett mange arrangerte turer for enslige. Da kan man velge om man ønsker å dele rom med noen.

Verden er stor. Det finnes mer enn alternativer der ute, enn chartertur til all inklusive bamsehoteller i syden. 

Anonymkode: cd650...a0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (46 minutter siden):

Enslige som ønsker å reise på en sydentur f.eks. skal måtte betale dyrt for en ferie alene til varmere strøk?! Mange mennesker lever alene og har ikke anledning til å få med seg noen. Samfunnet er basert på tosomhet, men slik er det dessverre ikke for mange. Det bør tas mer hensyn til. Det er hårreisende at de nesten må betale dobbel pris!

Husker jeg så på sydenreiser i fjor, sånn salg med gode priser. Ja det var gode priser, reiste man 2 ble prisen 3-4000 pr pers. Alene? 10-11.000 mange takk meg i ræva

Anonymkode: 48452...d34

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt er dyrere som enslig. Ville heller stresset over hvor vanskelig det er for enslige å komme seg inn på boligmarkedet. Leien, strømmen og bilen er like dyrt som enslig. 

Det er uansett mange arrangerte turer for enslige. Da kan man velge om man ønsker å dele rom med noen.

Verden er stor. Det finnes mer enn alternativer der ute, enn chartertur til all inklusive bamsehoteller i syden. 

Anonymkode: cd650...a0e

Tenker det samme. Det er halv pris på bil, sofa og strøm når man er 2. 

Anonymkode: 0c58d...283

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortell gjerne hvordan du forstår begrepet enkeltromstillegg... 

I min verden er det prisen som betales ved ulike former for pakkereiser dersom en ønsker å disponere et hotellrom alene. Det vil selvsagt være dyrere enn hvis to bor der, og er da helt logisk.

Anonymkode: ba0ea...fb1

Ikke meg du spør.

Men enkeltoromstillegg et ekstra gebyr eller tillegg man betaler når man bestiller et rom for én person, men ønsker å bo i et rom som normalt er beregnet for to personer. Du betaler da mer en halv pris, men mindre en full (frokost, slitasje, fasiliteter, med mer) 

At TS ikke vil betale dette kan sammenlignes med at hun nekter å betale fullpris for en vaskemaskin, men krever halv pris da den bare skal brukes av en person. 

Anonymkode: d0a15...3e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Neivel, så har jeg ikke opplevd det i over 15år nå.. siden du sier det ikke stemmer.

Dette har jeg aldri sett, og det høres veldig usannsynlig ut.
Men hvis det faktisk stemmer, så er jeg helt enig i at det er urettferdig og sleipt. 
Kan du ikke linke til noen eksempler?☺️

Anonymkode: 04310...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Rødstrupa skrev (56 minutter siden):

Det jeg synes er urettferdig er at jeg spm ufør aldri har hatt råd til å reise til syden... 

Anonymkode: 9fa0e...86a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Priser er jo normalt oppgitt i "Per person i dobbeltrom"

Skal man ha enkeltrom så blir pris pr person "selvsagt" høyere. Per person. Ikke pr rom.

Anonymkode: 0ec6f...e2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reiser en del alene, og har aldri tenkt at det er for dyrt å være en person. Ettersom jeg har voksne barn reiser jeg utenom alle skoleferier, og bruker tid på å finne rimelige hotell. Det var mye dyrere for meg når jeg måtte forholde meg til skoleferier, og betale for to tenåringer også 😄

Anonymkode: 26876...494

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvem snakker om sydligere strøk?

Siden du spør: Trådens overskrift

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...