Gå til innhold

Hadde møte med presten idag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk gjennom kirkeprogrammet og vielsen. Alt gikk kjempebra! men det eneste er at han spurte oss ikke om vi ville stå under vielsen, men sa det som et selvfølge at vi skulle sitte. Vet ikke helt om jeg vil vi skal sitte jeg ;) Hva mener dere? Føler at vi blir sittende så veldig "på siden" liksom ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kan vel ikke stå så lenge vel??

Dere står jo litt og sitter litt, og bytter litt plass og sånn..

Tror fort man kan bli sliten av å stå hele tiden..

Men hva vet nå jeg, jeg er ikke gift og har kun vært tilstede under en vielse.. :)

Skrevet
Men du kan vel ikke stå så lenge vel??

Dere står jo litt og sitter litt, og bytter litt plass og sånn..

Tror fort man kan bli sliten av å stå hele tiden..

Men hva vet nå jeg, jeg er ikke gift og har kun vært tilstede under en vielse.. :)

hehe, du sier noe ;) Men jeg er liksom vant til å se folk stå under vielsen, jeg ;)

Gjest Fantus
Skrevet

Vi satt under salmene, musikkinnslaget, talen til presten og tekstlesingen. Men vi sto foran ved alteret under selve vigselshandlingen og knelte ved alterringen når presten ba for oss. Tror det er dette som er vanlig, hvertfall er det det jeg har sett i de bryllupene jeg har vært i. En hel vielse varer jo i ca 40 minutter, kan jo bli lenge å stå.

Gjest gjest1
Skrevet

I Sverige er det jo helt vanlig å stå under hele vielsen. Hvis du ønsker det så er det vel bare å spørre presten?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har aldri sett noen stå hele vielsen, det må da bli ganske tungt? Tror kjolen min veide ti kilo eller noe, i tillegg til bukett som skal passes på, underskjørt som ikke er så veldig behagelig, slør som er langt... og dessuten varer det jo i nesten førti minutter.....................

Skrevet
Vi satt under salmene, musikkinnslaget, talen til presten og tekstlesingen. Men vi sto foran ved alteret under selve vigselshandlingen og knelte ved alterringen når presten ba for oss.

Akkurat sånn gjorde vi også.

Skrevet

Vil tro at dere kan velge selv hvordan dere vil ha det. Men å stå under hele vielsen må være utrolig slitsomt. Jeg hadde ikke orket det i vår vielse. det tok 40 minutter og med sko, kjole, slør og bukett var det nok å holde styr på når jeg satt. Dessuten er det jo en følelsesmessig påkjenning under en vielse også, så jeg tror det å stå hadde tatt helt knekken på meg jeg. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Eg trur nok det kan vere GODT å få sitte den tida ein vanlegvis sit altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...