AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:39 #1 Del Skrevet tirsdag kl 11:39 Nervøs spenning står det som er et symptom på angst. Men jeg har visst ikke angst da selvom jeg scanner kroppen 24/7 pga. jeg er redd for sykdom. Og katastrofetenker hele tiden Trodde det var kun de med konkret diagnose som fikk plass? Legen spurte i dag hva slags diagnose som ble satt, og jeg ble usikker fordi det har vi ikke snakket om med behandler, da hun bare skal behandle meg for denne nervøse spenningen tydeligvis. Så da vi gikk gjennom journalen sammen, så sto det ingenting om en diagnose, men heller ett symptom som da er nervøs spenning. Hvordan kan det ha seg? Er jeg bare sykt heldig? Anonymkode: 3bed4...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:16 #2 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 Symptomer trenger ikke å utløse en diagnose. Man må oppfylle flere kriterier, for å få en diagnose. DPS og lege kan også behandle symptomer uten at man har satt en diagnose på papiret. Man kan ha vært på DPS med en fødselspsykose, men det er ikke en diagnose i seg selv ( ICD-10) Anonymkode: 70f56...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:27 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:27 Jeg hadde heller ikke diagnose når jeg fikk timer på DPS? Vi visste jo ikke helt hva som feilte meg ennå, det var jo derfor jeg var der. For å finne ut hvor skoen trykket og hvilken behandling jeg eventuelt trengte. Anonymkode: 218b8...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:33 #4 Del Skrevet tirsdag kl 14:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde heller ikke diagnose når jeg fikk timer på DPS? Vi visste jo ikke helt hva som feilte meg ennå, det var jo derfor jeg var der. For å finne ut hvor skoen trykket og hvilken behandling jeg eventuelt trengte. Anonymkode: 218b8...f75 Skjønner. Jeg har vært i behandling i ett år nå kun pga. det symptomet. Det er 1 1/2 år siden jeg var på inntaks samtaler, så de satte tydeligvis ikke en diagnose basert på de samtalene, men de konkluderte med nervøs spenning. Noe vi fortsatt går ut i fra. Anonymkode: 3bed4...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå