AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Hei! Jeg og mannen snakker mye om bryllup for tiden... Jeg har selv deltatt i både borgelig og kristelig bryllup, og ønsker meg faktisk noe midt i mellom. Jeg synes det er alt for formelt og lite romantisk på rådhuset, samtidig er jeg ikke religiøs og synes bryllup i kirka blir feil. Jeg er åpen av meg spirituelt, først og fremst fordi jeg har opplevd mye uforklarlig selv, men har da altså ingen retning jeg går i... Om jeg skal gifte meg er jeg rett og slett opptatt av den biten man får gåsehud av, om noen forstår meg... Det må være intimt og ekte. Er det noen som har hatt en slikt bryllup "midt i mellom"? Hvem er passende å leie for vielse om man ønsker det jeg beskriver? Jeg ønsker gjerne at vi offisielt er borgelig viet, så sånn på papiret er det ok, jeg tenker her mer på selve utførelsen av vielsen. Anonymkode: 12077...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Det går an å gifte seg på rådhuset, for den formelle og juridiske delen. Så kan man ha en seremoni som velsigner eller på annen måte åndeliggjør bryllupet. Kommer helt an på hvilke ånder du vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar Ha bryllupet på Hurtigruta for noe koseligere enn rådhuset og få kapteinen til å vie dere. Lei inn noen til å spille noe åndelig musikk etter deres smak. Alt fra å synge Ave Maria eller ta en sjamanistisk trommereise eller hva enn dere liker. Anonymkode: d5623...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #4 Del Skrevet 30. januar Hadde håpet på seriøse svar. Jeg er ikke ute etter en "åndelig vielse" med teit musikk i bakgrunnen. Jeg er ute etter noe litt mindre stivt og formelt som på rådhuset. Ikke så dumt om en kaptein kan vie oss da, men vil jo gjerne ha en som er flink til å prate og som gir god stemning og som er genuin... Som en moderne prest uten det kristelige 😝 Ts Anonymkode: 12077...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #5 Del Skrevet 30. januar https://www.humanistene.no/seremonier Hørt mye bra om disse, de kan tilpasse seremonien helt i tråd med det vordende ekteparets ønsker. (Må altså ikke forveksles med Human-Etisk Forbund) Anonymkode: 116c5...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #6 Del Skrevet 30. januar Er jo de som er med i frikirke menigheter, de gifter seg på rådhuset/byfogd for gyldighetens del, og blir velsignet/bedt for osv der hvor de går Anonymkode: c1f1a...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #7 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er jo de som er med i frikirke menigheter, de gifter seg på rådhuset/byfogd for gyldighetens del, og blir velsignet/bedt for osv der hvor de går Anonymkode: c1f1a...be1 Prester/pastorer i frikirkene har myndighet til å vie. Anonymkode: b5fff...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 31. januar #8 Del Skrevet 31. januar Både Humanistene og Human Etisk forbund tilbyr vielser som skreddersys etter parets ønsker. Det gjelder både lokasjon og innhold. Da kan dere jo selv fokusere på «gåsehud-delen»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #9 Del Skrevet 31. januar Jeg hadde valgt en fantastisk kul prest og giftet meg i naturen på en fin plass 💜 Anonymkode: 41a8d...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #10 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hadde håpet på seriøse svar. Jeg er ikke ute etter en "åndelig vielse" med teit musikk i bakgrunnen. Jeg er ute etter noe litt mindre stivt og formelt som på rådhuset. Ikke så dumt om en kaptein kan vie oss da, men vil jo gjerne ha en som er flink til å prate og som gir god stemning og som er genuin... Som en moderne prest uten det kristelige 😝 Ts Anonymkode: 12077...ef7 Du sa jo åndelig Anonymkode: c8997...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Del Skrevet 12. februar Det er mange med vigslelsrett som ikke er dnk eller kommunen. Velg en av de Anonymkode: e0143...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå