Gå til innhold

Har det noe for seg å ta melkesyrebakterier (eller tilsvarende) for å hjelpe tarmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det selges på helsekost feks, ulike melkesyrebakterier, med ulike antall x millioner "bakteriestammer" eller noe sånt.

Har spist bare dritt lenge, og selv om jeg er mye flinkere nå, så er det fort gjort å bli "lurt" av sånne ting (hvem ønsker ikke "optimal tarmhelse"??)

Noen som har prøvd og har enten gode eller dårlige erfaringer, gjerne til konkrete produkter evt?

Anonymkode: f6f94...ee5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spise yoghurt og drikke biola også. Men slike bakterier er ikke noe "hokus pokus" akkurat, de trengs. Skader ikke å ta tilskudd. En i familien fikk det på sykehus etter antibiotika kur foreks. 

Anonymkode: 8106d...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ibs og sliter mye med magen min men melkesyrekapsler hjelper meg utrolig mye, får mindre smerter og roligere mage. Anbefaler Udo’s choice. Prøvd mye annet men faller alltid tilbake på denne 

Anonymkode: 212d4...da5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, særlig viktig hvis du har tatt antibiotika eller har tarmsykdom. Ikke alle probiotika´er har vært like effektive for min del. Jeg holder en knapp på megasporebiotics (beste jeg har prøvd, må kjøpes på nett), og den mest flest bakterier fra Biolife. 

Anonymkode: 50444...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...