Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har fått meg kjæreste, og vi har nå vært sammen i to måneders tid. Nylig snakka vi sammen om starten på vår relasjon når vi begynte å date, hvor han nevnte at han hadde hatt sex med en tidligere fwb to ganger etter vi møttes første gang, og at begge gangene skjedde i løpet av den første uka etter vi møttes. Han har nå kjempe dårlig samvittighet på grunn av dette. Når jeg forteller han at det ikke gjør meg noe, med tanke på hvor tidlig dette skjedde, så klarer ikke han å tro på meg. På denne tiden var ingen av oss forpliktet til hverandre, og vi hadde tross alt kun møttes en gang. Jeg prøver det jeg kan å fortelle han at det går fint, og at dette ikke er noe jeg går rundt og tenker på. Og det gjør jeg ikke heller, jeg tenker mer på hva han tenker og føler rundt valget han tok etter første date med tanke på at dette er noe han faktisk går og tenker på.
Hvordan kan jeg best mulig trygge han på at jeg ikke bryr meg om akkurat det? 
Jeg fortalte han at jeg verdsatte hans ærlighet om dette. Jeg spurte han om det var flere han hadde vært med etter vi møttes også, og at det var bedre å bare legge kortene på bordet nå dersom det skulle ha vært noen, istedenfor at jeg eventuelt finner ut av det senere. Det sier han at det ikke har vært, men han følte han måtte være ærlig om disse to møtene med hun som var en tidligere fwb. 

Jeg klarer liksom ikke å betrygge han på at dette faktisk går fint for min del. Jeg har også fortalt han at jeg skulle møte en dagen etter jeg møtte han, men at det av ulike årsaker ikke ble gjennomført. Jeg var jo “på vei” til å gjøre det samme. Han har likevel dårlig samvittighet fordi hans møter faktisk skjedde, men ikke mitt. Etter én date, vet man jo ikke hvor våre veier vil føres uansett.

Vi har det veldig fint sammen, og vi har begge blitt glad i hverandre. Møtt hverandres nærmeste venner og noen familiemedlemmer, snakker sammen daglig, er åpne og ærlige med hverandre om ting vi har opplevd i fortiden, hverdagsvansker vi har, våre ønsker om oss ++. Om et par uker, drar vi avgårde på en romantisk helg sammen, som jeg virkelig ser frem til. Men jeg vil så gjerne trygge han på at jeg virkelig ikke går rundt og tenker på at møtte en person etter vår første date. Hvordan gjør jeg det?

Vi er i slutten av 20-årene begge to, så vi begynner å bli voksne nå. Har snakket sammen om fremtidig samboerskap og barn, m.m.

Anonymkode: 5303b...9a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må lufte ut dette med ham, om det ikke går må du lufte det ut med deg selv. 

ta en ordentlig prat med ham, om han ikke kan forsone seg med dette, må han la være å nevne det igjen.

du er jo ok med dette, så dette ligger på ham!

Anonymkode: a6069...543

AnonymBruker
Skrevet

Det føles jo litt falskt og lite autentisk da, når begge i prinsippet knullet andre. Spørs om det såret der noengang gror. 

Anonymkode: 97c18...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må lufte ut dette med ham, om det ikke går må du lufte det ut med deg selv. 

ta en ordentlig prat med ham, om han ikke kan forsone seg med dette, må han la være å nevne det igjen.

du er jo ok med dette, så dette ligger på ham!

Anonymkode: a6069...543

Hun er kanskje ok med dette nå, men når de store følelsene kommer spørs det.... Kanskje de store følelsene aldri kommer på grunn av dette. Skjønner mannen godt jeg. Gjort det samme, og det ødela hele forholdet over tid. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det føles jo litt falskt og lite autentisk da, når begge i prinsippet knullet andre. Spørs om det såret der noengang gror. 

Vi hadde møttes én gang? Etter andre møte har ikke han møtt noen andre, jeg har ikke møtt noen andre etter hverken første eller andre møte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun er kanskje ok med dette nå, men når de store følelsene kommer spørs det.... Kanskje de store følelsene aldri kommer på grunn av dette. Skjønner mannen godt jeg. Gjort det samme, og det ødela hele forholdet over tid. 

Jeg er veldig ok med det, kommer ikke til å dvele ved det senere heller. Jeg og min eks hadde åpent forhold, lekte sammen med andre hver for oss eller sammen. Jeg har ikke noe problem med at min da nåværende kjæreste hadde sex med én person to ganger, etter at vi kun hadde møttes én gang. Følelsesløs/meningsløs sex skremmer ikke meg. Hadde han gjort noe nå derimot, når vi faktisk har blitt kjærester og ikke har noen avtale om åpent forhold eller noe, da hadde jeg blitt skuffa, sint og såra. Og det sa jeg til han også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi hadde møttes én gang? Etter andre møte har ikke han møtt noen andre, jeg har ikke møtt noen andre etter hverken første eller andre møte. 

Dere hadde jo ikke startet noe seriøst ennå, så lurt å legge den ballen død, som du jo prøver på. 
Hvis han sliter så kan det være andre årsaker med i bildet? Spør han åpent om han kan si mer om hva det er som plager han? Kan jo hende det er ting han ikke har fortalt deg ennå?

Anonymkode: 27c33...25d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er veldig ok med det, kommer ikke til å dvele ved det senere heller. Jeg og min eks hadde åpent forhold, lekte sammen med andre hver for oss eller sammen. Jeg har ikke noe problem med at min da nåværende kjæreste hadde sex med én person to ganger, etter at vi kun hadde møttes én gang. Følelsesløs/meningsløs sex skremmer ikke meg. Hadde han gjort noe nå derimot, når vi faktisk har blitt kjærester og ikke har noen avtale om åpent forhold eller noe, da hadde jeg blitt skuffa, sint og såra. Og det sa jeg til han også. 

Kanskje han sliter med noe annet. Er han ok med din fortid i åpent forhold?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere hadde jo ikke startet noe seriøst ennå, så lurt å legge den ballen død, som du jo prøver på. 
Hvis han sliter så kan det være andre årsaker med i bildet? Spør han åpent om han kan si mer om hva det er som plager han? Kan jo hende det er ting han ikke har fortalt deg ennå?

Ja, er det jeg prøver litt å finne ut av. Men som han sa, så angrer han på at han gjorde det med tanke på hvor vi har endt opp nå. Så tror egentlig det er mest det som plager han. At han egentlig skulle ønske han kunne forutsett oss allerede etter første date.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kanskje han sliter med noe annet. Er han ok med din fortid i åpent forhold?

Ja, han er ok med det 😊 Fortalte han det veldig tidlig, slik at han skulle få slippe å eventuelt høre det fra andre. I tillegg så var dette i overgangen fra tenåring til 20-årene, så det er jo en del år siden nå. Jeg har også sagt at jeg ikke ønsker åpent forhold nå, og at jeg ønsker at det fulle fokuset i vår relasjon skal være på meg og han. Har også sagt at han har ingen grunn til å være redd for at jeg evt skal finne meg et ligg på byen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i to måneder + dating eller bare vært sammen i to måneder?

Anonymkode: 65bc2...39f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 13.30):

Ja, han er ok med det 😊 Fortalte han det veldig tidlig, slik at han skulle få slippe å eventuelt høre det fra andre. I tillegg så var dette i overgangen fra tenåring til 20-årene, så det er jo en del år siden nå. Jeg har også sagt at jeg ikke ønsker åpent forhold nå, og at jeg ønsker at det fulle fokuset i vår relasjon skal være på meg og han. Har også sagt at han har ingen grunn til å være redd for at jeg evt skal finne meg et ligg på byen. 

Dersom du historisk sett har tatt lett på det å ligge med folk, vil det alltid være en god grunn til å være redd for at du finner deg et ligg på byen. For eksempel om dere har kranglet, han har hodepine, du bare er ekstra kåt etc etc...

• Liker 2
Skrevet

Han må jo rett og slett slutte å mase om dette. HAN begikk det han selv mener er et feiltrinn, og har nå dårlig samvittihet for det. Det insisterer han på å snakke mye med deg om og fortelle nøye hvor dårlig samvittigheten er. Du har sagt at du ikke bryr deg, likevel fortsetter han å mare om dette her. Det syns jeg er respektløst overfor deg. Hvorfor nekter han å tro på det du sier? Hvorfor vil han at DU på et eller annet mirakuløst vis skal "løse" denne samvittighetskrisen for ham? Hvorfor tar han ikke ansvar for SINE handlinger og lever med den (potensielt) dårlige samvittigheten? 

Dette er faktisk hans problem, ikke ditt. Og det lover ikke godt for det videre forholdet deres om dette er måten han håndterer ting på, altså ved å mene at du skal løse hans problemer. 

Jeg tror du bør si det til ham - at dette er hans problem, ikke ditt. Og at du faktisk blir såra av at han ikke vil tro på deg når du sier at du ikke bryr deg. Hva annet er det du sier som han ikke vil tro på? Eller hva annet kan du forvente at han ikke vil tro på når du sier ting? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vært sammen i to måneder + dating eller bare vært sammen i to måneder?

Anonymkode: 65bc2...39f

To måneder pluss  dating i forkant

AnonymBruker
Skrevet
Tufsla&Vifsla skrev (1 time siden):

Han må jo rett og slett slutte å mase om dette. HAN begikk det han selv mener er et feiltrinn, og har nå dårlig samvittihet for det. Det insisterer han på å snakke mye med deg om og fortelle nøye hvor dårlig samvittigheten er. Du har sagt at du ikke bryr deg, likevel fortsetter han å mare om dette her. Det syns jeg er respektløst overfor deg. Hvorfor nekter han å tro på det du sier? Hvorfor vil han at DU på et eller annet mirakuløst vis skal "løse" denne samvittighetskrisen for ham? Hvorfor tar han ikke ansvar for SINE handlinger og lever med den (potensielt) dårlige samvittigheten? 

Dette er faktisk hans problem, ikke ditt. Og det lover ikke godt for det videre forholdet deres om dette er måten han håndterer ting på, altså ved å mene at du skal løse hans problemer. 

Jeg tror du bør si det til ham - at dette er hans problem, ikke ditt. Og at du faktisk blir såra av at han ikke vil tro på deg når du sier at du ikke bryr deg. Hva annet er det du sier som han ikke vil tro på? Eller hva annet kan du forvente at han ikke vil tro på når du sier ting? 

Han maser ikke. Dette har blitt tatt opp én gang. Men jeg fikk tatt en prat med han om dette i går kveld. Han fortalte at den dårlige samvittigheten var pga at han hadde gjort det, og at han har sett etter han fortalte det at jeg faktisk er ok med det. Som jeg sa til han, det viktigste var heller at han var ærlig med meg om dette. At det hadde vært kjipere for meg å finne det ut via noen andre. Men at jeg virkelig verdsatte at HAN valgte å si det til meg, og at jeg mener det viser at han har bygget opp en større respekt og trygghet for meg med tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom du historisk sett har tatt lett på det å ligge med folk, vil det alltid være en god grunn til å være redd for at du finner deg et ligg på byen. For eksempel om dere har kranglet, han har hodepine, du bare er ekstra kåt etc etc...

Åpent forhold betyr jo ikke at en ligger med nye mennesker hver dag. Heller ikke hver uke eller måned 😂 For min del så foretrakk jeg når jeg og min ex gjorde disse tingene sammen (det gjorde han også). Men den livsstilen la jeg på hylla da det ble slutt for 6 år siden. Var ALDRI med noen andre når jeg var sammen med en annen ex etter det. Vi var sammen i nesten 4 år. Tror tilliten mellom meg og kjæresten er viktigere enn dine dømmende tanker om ting du tydeligvis ikke kjenner helt til 😊 Finnes mange der ute, som har hatt “slut fases” i perioder i livet, men likevel er i forhold hvor de er trofaste. Hvorfor skal ikke personer som har vært i åpne forhold klare dette også?

Har forresten heller aldri gått hjem med noen fra byen. Er jeg på byen med venner, så er det de jeg er ute med og min egen seng jeg drar hjem til (alene) eller kjærestens seng. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...