sanchaia Skrevet 28. januar #1 Del Skrevet 28. januar Hei. Jeg og en venninne tok flyet fra Værnes til Bergen på søndag for å hente en bil. Vi hadde hatt tett kontakt med selger. Vi hadde fått mye informasjon om bilen og den virket veldig bra. Han var fullt vitende om at vi hadde en 14-timers kjøretur hjemover. Han hadde laget kontrakt og alt var greit, vi manglet kun signatur fra kjøper (min venninne). Da vi ankom var ikke selger der, men sønnen hans (som er eier av bilen) og en kompis. Da vi tok en titt på bilen oppdaget vi flere og flere feil og mangler som aldri ble opplyst om, selv om vi spurte utallige ganger! Vi tar bilen for en kjøretur og grubler på hvor mye dette vil koste. Vi gir et bud på 10.000kr under det vi hadde avtalt. Sønnen måtte deretter ringe faren sin, som sa at det var uaktuelt. Det ble dermed ikke noe salg. Det gikk ikke fly hjem den kvelden, så vi måtte leie oss inn på hotell, for så å ta flyet hjem igjen dagen etterpå. Nå sitter jeg og grubler, og dette kostet 3000kr per pers. Jeg synes selger skal betale deler av reisen vår da han visste vi kom langt borte fra, og uansett prøvde å selge et produkt som er så langt fra annonsen som mulig!! Hva ville dere gjort? Og hvordan kan jeg eventuelt gå fram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar (endret) Latt det være en dyr lærepenge for fremtiden. Du kommer ingen vei med dette. Endret 28. januar av Makavelli 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 28. januar #3 Del Skrevet 28. januar Neste gang ber du eier kjøre innom sitt lokale NAF hus for kontroll, så ber du om kopi av rapporten før du reiser 🙂 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Del Skrevet 28. januar Nei. Et salg er et salg når penger veksler hender. Det ville vært skummelt å selge hvis man måtte betale hvis noen ikke vil kjøpe varen din. Anonymkode: b7f82...075 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 28. januar #5 Del Skrevet 28. januar Det er kjøpers risiko det ikke ble en handel. Om du hadde betalt et forskudd var det et mer legitimt spørsmål om dette forskudd burde refunderes ved at opplysningene ikke stemte. Ved lang reisevei er NAF test eller tilsvarende en trygghet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #6 Del Skrevet 28. januar Jeg har solgt bil på finn og hatt flere som har prøvekjørt. Det er jo ikke min feil som selger om kjøper ikke vil kjøpe bilen. Neste gang får du be om naf rapport i forkant. Men jeg som selger ville nok ikke villet betalt det om jeg solgte en billig bil og selv bodde i et område med mange kjøpere. Anonymkode: ca51d...87a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. januar #7 Del Skrevet 28. januar Dere valgte å reise så langt, dere valgte å ikke gjennomføre kjøpet. Uavhengig av hvorfor kjøpet ikke ble noe av, er dette en risiko dere valgte å ta. Av og til gjør man dårlig valg og feilvurderinger og går på en smell - at andre også har bidratt til den smellen gjør dem ikke økonomisk ansvarlig for dine, helt frivillige, valg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #8 Del Skrevet 28. januar Du burde betale selger kompensasjon for at du kastet bort tiden hans. Han lagde klar kontrakt og de var til disposisjon for at du skulle prøvekjøre;) Men nei, selger skylder deg ikke noe penger. Anonymkode: ca51d...87a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 28. januar #9 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du burde betale selger kompensasjon for at du kastet bort tiden hans. Han lagde klar kontrakt og de var til disposisjon for at du skulle prøvekjøre;) Men nei, selger skylder deg ikke noe penger. Anonymkode: ca51d...87a Tull. Om det var feil som ikke var opplyst om, og som kjøper fant der og da, så kan man ikke bebreide kjøper for å trekke seg fra handelen. Men ingen kompensasjon er uansett aktuelt. Som det sies over. Skal man hente bil annen plass i landet(egentlig uansett), så er det NAF-test som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Del Skrevet 28. januar sanchaia skrev (3 timer siden): Hei. Jeg og en venninne tok flyet fra Værnes til Bergen på søndag for å hente en bil. Vi hadde hatt tett kontakt med selger. Vi hadde fått mye informasjon om bilen og den virket veldig bra. Han var fullt vitende om at vi hadde en 14-timers kjøretur hjemover. Han hadde laget kontrakt og alt var greit, vi manglet kun signatur fra kjøper (min venninne). Da vi ankom var ikke selger der, men sønnen hans (som er eier av bilen) og en kompis. Da vi tok en titt på bilen oppdaget vi flere og flere feil og mangler som aldri ble opplyst om, selv om vi spurte utallige ganger! Vi tar bilen for en kjøretur og grubler på hvor mye dette vil koste. Vi gir et bud på 10.000kr under det vi hadde avtalt. Sønnen måtte deretter ringe faren sin, som sa at det var uaktuelt. Det ble dermed ikke noe salg. Det gikk ikke fly hjem den kvelden, så vi måtte leie oss inn på hotell, for så å ta flyet hjem igjen dagen etterpå. Nå sitter jeg og grubler, og dette kostet 3000kr per pers. Jeg synes selger skal betale deler av reisen vår da han visste vi kom langt borte fra, og uansett prøvde å selge et produkt som er så langt fra annonsen som mulig!! Hva ville dere gjort? Og hvordan kan jeg eventuelt gå fram? Her tror jeg ikke du har en sak, men du kan forhøre deg hos Forbrukerrådet på telefon. Anonymkode: 43f97...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Del Skrevet 28. januar At dere valgte å reise langt for å sjekke ut en bil er ikke selgers ansvar. Anonymkode: ae9bc...fe0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 28. januar #12 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her tror jeg ikke du har en sak, men du kan forhøre deg hos Forbrukerrådet på telefon. Anonymkode: 43f97...143 Dette var ikke et forbrukerkjøp. Dette dreide seg om et potensielt salg mellom to privatpersoner. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Del Skrevet 28. januar Makavelli skrev (1 minutt siden): Dette var ikke et forbrukerkjøp. Dette dreide seg om et potensielt salg mellom to privatpersoner. Forbrukerrådet har likevel info. Anonymkode: 8247f...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Del Skrevet 28. januar Makavelli skrev (1 minutt siden): Dette var ikke et forbrukerkjøp. Dette dreide seg om et potensielt salg mellom to privatpersoner. Forbrukerrådet gir hjelp når det gjelder blant annet brukt kjøp på Finn.no. om det er den biten du henger deg opp i da? Anonymkode: 43f97...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 28. januar #15 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forbrukerrådet har likevel info. Anonymkode: 8247f...053 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forbrukerrådet gir hjelp når det gjelder blant annet brukt kjøp på Finn.no. om det er den biten du henger deg opp i da? Anonymkode: 43f97...143 Forbrukerrådet har ingenting å hjelpe med i denne saken, som ikke har blitt sagt i denne tråden! 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #16 Del Skrevet 28. januar Makavelli skrev (27 minutter siden): Forbrukerrådet har ingenting å hjelpe med i denne saken, som ikke har blitt sagt i denne tråden! 🙂 Joda. Anonymkode: 8247f...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Del Skrevet 28. januar sanchaia skrev (3 timer siden): Hei. Jeg og en venninne tok flyet fra Værnes til Bergen på søndag for å hente en bil. Vi hadde hatt tett kontakt med selger. Vi hadde fått mye informasjon om bilen og den virket veldig bra. Han var fullt vitende om at vi hadde en 14-timers kjøretur hjemover. Han hadde laget kontrakt og alt var greit, vi manglet kun signatur fra kjøper (min venninne). Da vi ankom var ikke selger der, men sønnen hans (som er eier av bilen) og en kompis. Da vi tok en titt på bilen oppdaget vi flere og flere feil og mangler som aldri ble opplyst om, selv om vi spurte utallige ganger! Vi tar bilen for en kjøretur og grubler på hvor mye dette vil koste. Vi gir et bud på 10.000kr under det vi hadde avtalt. Sønnen måtte deretter ringe faren sin, som sa at det var uaktuelt. Det ble dermed ikke noe salg. Det gikk ikke fly hjem den kvelden, så vi måtte leie oss inn på hotell, for så å ta flyet hjem igjen dagen etterpå. Nå sitter jeg og grubler, og dette kostet 3000kr per pers. Jeg synes selger skal betale deler av reisen vår da han visste vi kom langt borte fra, og uansett prøvde å selge et produkt som er så langt fra annonsen som mulig!! Hva ville dere gjort? Og hvordan kan jeg eventuelt gå fram? Det er jo risikoen. Mens dere var der kunne dere sjekket bruktbil tilsalgs i området. Kanskje dere hadde fått en bedre bil. Anonymkode: 954ed...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 28. januar #18 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Joda. Anonymkode: 8247f...053 Absolutt ikke! 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #19 Del Skrevet 28. januar Dere fikk anledning til å inspisere før kjøp, dere valgte ikke kjøpe. Om dere bor 1 eller 14 timer unna er ikke selgers ansvar. Om dere må overnatte på hotell eller ikke er ikke selgers ansvar. Og selger (som ikke engang er eier av bilen) hadde ordnet kjøpekontrakt på forhånd? Altså, det tar maks fem minutter fylle ut kontrakten sammen... Anonymkode: 00980...7cf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #20 Del Skrevet 29. januar takinova skrev (16 timer siden): Tull. Om det var feil som ikke var opplyst om, og som kjøper fant der og da, så kan man ikke bebreide kjøper for å trekke seg fra handelen. Men ingen kompensasjon er uansett aktuelt. Som det sies over. Skal man hente bil annen plass i landet(egentlig uansett), så er det NAF-test som gjelder. Det var åpenbart ironi… Anonymkode: ca51d...87a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå