AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:37 #1 Del Skrevet tirsdag kl 09:37 Eter røykeslutt har vekten gått opp 10 kg, trives dårlig med dette, derfor prøver jeg nå å gå ned de kiloene. Det jeg spiser pr dag nå er 4 brødskiver, 2 med kokt skinke, tomat, agurk, paprika og crispisalat, og 2 med hvitost eller bringebærsylte, tynt lag, og middag, men vekten står stille, er dette for mye mat? Anonymkode: 05215...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:42 #2 Del Skrevet tirsdag kl 09:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eter røykeslutt har vekten gått opp 10 kg, trives dårlig med dette, derfor prøver jeg nå å gå ned de kiloene. Det jeg spiser pr dag nå er 4 brødskiver, 2 med kokt skinke, tomat, agurk, paprika og crispisalat, og 2 med hvitost eller bringebærsylte, tynt lag, og middag, men vekten står stille, er dette for mye mat? Anonymkode: 05215...5ab Kommer an på hvor mye du rører deg og på hvor mange kalorier middagen har.... Slik som jeg legger på meg med en gang av bare 1600 kalorier pr dag (hvis jeg er syk av noen nevrologiske problemer som jeg har. Og derfor ikke kan røre meg noe særlig ) Men når jeg trener og spiser mindre, så går jeg ned. Så dette er svært individuelt. Kommer an på hvor mye du forbrenner og på hva middag består av. Anonymkode: b7253...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:46 #3 Del Skrevet tirsdag kl 09:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer an på hvor mye du rører deg og på hvor mange kalorier middagen har.... Slik som jeg legger på meg med en gang av bare 1600 kalorier pr dag (hvis jeg er syk av noen nevrologiske problemer som jeg har. Og derfor ikke kan røre meg noe særlig ) Men når jeg trener og spiser mindre, så går jeg ned. Så dette er svært individuelt. Kommer an på hvor mye du forbrenner og på hva middag består av. Anonymkode: b7253...7d8 Middag kan være 3 små kjøttkaker, 2 middels poteter, 1 dl saus ca og grønnsaker, og 2 ss tyttebærsyltetøy, det siste her kan nok være et problem, ser jeg Anonymkode: 05215...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:47 #4 Del Skrevet tirsdag kl 09:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Middag kan være 3 små kjøttkaker, 2 middels poteter, 1 dl saus ca og grønnsaker, og 2 ss tyttebærsyltetøy, det siste her kan nok være et problem, ser jeg Anonymkode: 05215...5ab trener ca en halvtime annenhver dag Anonymkode: 05215...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:59 #5 Del Skrevet tirsdag kl 09:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): trener ca en halvtime annenhver dag Anonymkode: 05215...5ab En halvtime hadde ikke vært nok for meg til å få noe til å synes på vekten. Rett og slett fordi min basalforbrenning er på under 1600 . Og hvis jeg som inaktiv skal gå ned en kilo i uken , så må jeg spise i underkant av 600 kalorier. Dette er selvfølgelig for lite. Og man bør ikke spise så lite. Derfor må jeg trene en del for å kunne spise meg mett rett og slett. Cardiotrening får opp forbrenning en del. Nå vet ikke jeg hvor mye du veier. For det kan fortelle litt om hvor mye du forbrenner per time. Men slik som jeg forbrenner kun ca 200 kalorier på å f.eks gå i en halvtime. Og hadde nok ikke klart å gå noe særlig ned i vekt på det du spiser. Ikke hvis jeg hadde vært inaktiv. Da hadde jeg nok bare holdt vekten. Jeg hadde også følt meg svært sulten av de karbohydratene som du spiser. Så ville ha holdt meg mest til mat med høyt proteininnhold og mat med lite karbohydrater. Folk er forskjellige, men for meg er det lettere å gå ned i vekt når jeg er så mye aktiv som mulig og jeg i tilegg kan føle meg mett igjennom dagen. Anonymkode: b7253...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:03 #6 Del Skrevet tirsdag kl 10:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En halvtime hadde ikke vært nok for meg til å få noe til å synes på vekten. Rett og slett fordi min basalforbrenning er på under 1600 . Og hvis jeg som inaktiv skal gå ned en kilo i uken , så må jeg spise i underkant av 600 kalorier. Dette er selvfølgelig for lite. Og man bør ikke spise så lite. Derfor må jeg trene en del for å kunne spise meg mett rett og slett. Cardiotrening får opp forbrenning en del. Nå vet ikke jeg hvor mye du veier. For det kan fortelle litt om hvor mye du forbrenner per time. Men slik som jeg forbrenner kun ca 200 kalorier på å f.eks gå i en halvtime. Og hadde nok ikke klart å gå noe særlig ned i vekt på det du spiser. Ikke hvis jeg hadde vært inaktiv. Da hadde jeg nok bare holdt vekten. Jeg hadde også følt meg svært sulten av de karbohydratene som du spiser. Så ville ha holdt meg mest til mat med høyt proteininnhold og mat med lite karbohydrater. Folk er forskjellige, men for meg er det lettere å gå ned i vekt når jeg er så mye aktiv som mulig og jeg i tilegg kan føle meg mett igjennom dagen. Anonymkode: b7253...7d8 Jeg er 165 og veier 75 kilo, har stillesittende jobb Anonymkode: 05215...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:09 #7 Del Skrevet tirsdag kl 10:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 165 og veier 75 kilo, har stillesittende jobb Anonymkode: 05215...5ab Virker som du kan mye om dette, så hva ville du forandret med det jeg spiser Anonymkode: 05215...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:30 #8 Del Skrevet tirsdag kl 10:30 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Virker som du kan mye om dette, så hva ville du forandret med det jeg spiser Anonymkode: 05215...5ab Utfra det du spiser hadde jeg under diett holdt meg langt unna poteter,saus og brød. Om kjøttkakene er ferdigkjøpt,så hadde jeg holdt meg unna det også. Karbohydrater pleier å gjøre folk veldig sultne. Pluss at du også drar på deg en del vannvekt ut av det. Det værste som er når man skal ned i vekt er å være sulten. En annen ting er at kroppen er slik anlagt at den foretrekker å forbrenne karbohydrater før fett. Så hvis kroppen får liten tilgang til karbohydrater,så vil den gå rett på fettforbrenning. Start med å laste ned noe som heter my fitness pal (hvis du ikke har hørt om det). Der kan du bare plotte inn det du ønsker å spise. Også ser du både kalorier på det du har planlagt. Og du ser også hvor mye proteiner og karbohydrater det er i maten din. Eksperimenter med appen og se litt på mat som gjør at du kan spise deg mett, uten at det blir for mye kalorier ut av det. Gjerne proteinrik mat. Anonymkode: b7253...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:03 #9 Del Skrevet tirsdag kl 12:03 Spis likt som før du sluttet å røyke. Det er jo fasiten på hva du trenger for å opprettholde din tidligere vekt. Anonymkode: 5a050...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:30 #10 Del Skrevet tirsdag kl 12:30 Det kommer jo også litt an på hva alderen din er og hvor lenge og hvor mye du har røykt? du forbrenner mer når du røyker… Dette vil nok normalisere seg etterhvert. Anonymkode: f7ab5...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:50 #11 Del Skrevet tirsdag kl 13:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spis likt som før du sluttet å røyke. Det er jo fasiten på hva du trenger for å opprettholde din tidligere vekt. Anonymkode: 5a050...59f Jeg sluttet å røyke i juni og har ikke lagt på meg et gram. Det er selvsagt fordi jeg spiser akkurat det samme nå som før. Og nå som du har sluttet å røyke er det jo mye mer gøy å trene! Anonymkode: c83ac...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:30 #12 Del Skrevet tirsdag kl 15:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Utfra det du spiser hadde jeg under diett holdt meg langt unna poteter,saus og brød. Om kjøttkakene er ferdigkjøpt,så hadde jeg holdt meg unna det også. Karbohydrater pleier å gjøre folk veldig sultne. Pluss at du også drar på deg en del vannvekt ut av det. Det værste som er når man skal ned i vekt er å være sulten. En annen ting er at kroppen er slik anlagt at den foretrekker å forbrenne karbohydrater før fett. Så hvis kroppen får liten tilgang til karbohydrater,så vil den gå rett på fettforbrenning. Start med å laste ned noe som heter my fitness pal (hvis du ikke har hørt om det). Der kan du bare plotte inn det du ønsker å spise. Også ser du både kalorier på det du har planlagt. Og du ser også hvor mye proteiner og karbohydrater det er i maten din. Eksperimenter med appen og se litt på mat som gjør at du kan spise deg mett, uten at det blir for mye kalorier ut av det. Gjerne proteinrik mat. Anonymkode: b7253...7d8 Takk, skal prøve den Anonymkode: 05215...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:03 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:03 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sluttet å røyke i juni og har ikke lagt på meg et gram. Det er selvsagt fordi jeg spiser akkurat det samme nå som før. Og nå som du har sluttet å røyke er det jo mye mer gøy å trene! Anonymkode: c83ac...d4e Da har du kuttet noen kalorier et sted, eller økt treningsmengden. Røyking øker faktisk forbrenningen, ikke bare matlysten. Anonymkode: fe399...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå