AnonymBruker Skrevet i går, 09:08 #1 Del Skrevet i går, 09:08 I vår situasjon vet vi ikke helt hvor vi blir boende på tidspunktet barnehagen starter. Det kan være det blir her vi bor nå, eller at vi flytter til en annen komunne. Men pga treg boligmarked vet vi ikke helt når det blir. Kan jo også være at folk som bor ved kommune grense kan få behov til å søke to forskjellige plasser? Er det lov? Men at på tildelings tidspunktet vil vi selvfølgelig måtte bestemme oss. Er det mulig i den portalen man søker i? Hilsen førstegangs foreldre med baby. Anonymkode: 33734...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:11 #2 Del Skrevet i går, 11:11 De fleste kommuner godtar ikke søknad om du ikke bor der (barnehage er et tilbud til innbyggerne). Anonymkode: 8ffc7...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet i går, 11:40 #3 Del Skrevet i går, 11:40 Se i Portalen om det er mulig i dine kommunner. Noen har barnehagen ved boligen, andre - ved arbeidsplassen i en annen kommune. Skal egentlig gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet i går, 18:17 #4 Del Skrevet i går, 18:17 Her var det mulig, fordi det var privat barnehage. Så da kunne barnet gått der om jeg bodde i feks Oslo. Valgte barnehage ved jobben min, siden vi også skulle flytte og var usikker på hvilken kommune vi endte opp i😊 så det gikk smertefritt her. Så det er verdt å sjekke opp. Er det kommunal barnehage må man være tilknyttet kommunen så vidt jeg vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #5 Del Skrevet i går, 18:43 Våres barn gikk i nabo kommunen pga jobb. Bhg i kommunen vi bor i åpnet ikke tidlig nok, pluss at det ble 40 min ekstra med kjøring . Bhg våres gikk i var det barn fra 4 kommuner så og si alle var barn fra personer som jobbet i samme industriområde Best er å sjekke opp, ved privat bhg er det ofte større sjanse Anonymkode: 6bbf9...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:37 #6 Del Skrevet i går, 19:37 Søstera mi søkte bhg i en kommune de skulle flytte til på sommeren, men som de ikke bodde i ved søknadstidspunktet (mars). Hun kontaktet kommunen og forklarte det på forhånd, de hadde også adressen hvor de kom til å flytte inn. Det var ikke noe problem. Fikk plass i kommunal bhg. Men dette var på bygda der jeg tror de fleste får plass. Anonymkode: d63a1...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå