Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig aldri slitt med å sove om natten, men siste månedene sliter jeg veldig. Er kjempe trøtt hele dagen og om kvelden, men så fort jeg kommer I senga så er jeg våken.. ligger lenge med øynene lukket og prøver slappe av, men jeg får bare ikke sove.. sovner etterhvert, men våkner stort sett kl 04:30- 05 igjen.. og får ikke sove mer. 

Det blir jo for lite søvn, og jeg går hele dagen, hver dag og er så trøtt! Føler meg uvel, vondt i hodet, helt elendig.. orker ingenting, sliter med å konsentrere meg om ting, har bare null energi..

Jobber som nattevakt, det kan jo ha noe med det å gjøre.. jeg sover veldig godt på dagen, problemet er natten..

Noen som sliter med det samme? Hva hjelper deg?

Anonymkode: 2228c...82b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri jobbet natt, men kan likevel gi tipsene som har virket for meg: vektdyne, vektsovemaske og formstøpte ørepropper.

Anonymkode: de748...ff7

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme... Sovner raskt, men våkner etter en time/halvannen. Da sitter jeg våken resten av natta - gjerne fra kl 0030 til kl 0500. Kl 0600 skal jeg stå opp å gå på jobb.... Er helt ødelagt.

Anonymkode: 0d616...d13

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sliter med det samme... Sovner raskt, men våkner etter en time/halvannen. Da sitter jeg våken resten av natta - gjerne fra kl 0030 til kl 0500. Kl 0600 skal jeg stå opp å gå på jobb.... Er helt ødelagt.

Vil bare legge til at når jeg sovner kl 0500, er jeg i koma når kl er 0600 og jeg må stå opp...

AnonymBruker
Skrevet

Hatt sånn i mange år. Mitt tips:

B-12 (få det godt over gjennomsnitt/normalen). Samme med d vitamin
Spis sunt og næringsrikt med god variasjon av animalske proteiner
Vær i aktivitet
Jobb med pusten regelmessig. Dyp og rolig innpust. Hold et par sekunder. Dyp og rolig utpust. Hold. Gjenta. 
Tell rolig til hundre, så baklengs fra hundre. Evnt si alfabetet, navn som begynner på a, b, c osv. 
Dropp pc og telefon etter kl 21. 
Få ned skjermtid/scrolling på tlf (jeg måtte kutte ut alt av SoME)

Anonymkode: 82800...15c

AnonymBruker
Skrevet

Mango rett før du legger deg, og melatonin.

Anonymkode: 02951...902

AnonymBruker
Skrevet

Forskere har funnet ut at å jobbe som nattevakt over tid ødelegger den naturlige indre klokke og sliter på kroppen

Anonymkode: 63395...027

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Natt arbeid er egentlig svært farlig for kroppen.  Hjernen og kroppen er skapt for og hvile på natten.   Kan forværre den psykiske helsen din også.  

Jeg anbefaler deg først, og redusere kraftig ned på kaffe og energi drikker på kveld natt tid.   Deretter slutte og spise på natta, slutt med natt arbeid,  begynn og trene, legge fra deg telefon og skjerm på kveld samt redusert lys forhold. Noe som påvirker søvnen kraftig.    

Anonymkode: bebed...39a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...