pintojenta1986 Skrevet i går, 07:32 #1 Del Skrevet i går, 07:32 Noen som vet hvorfor øyet mitt ser sånn ut og om det går Ann og gjøre noe med det? Gnir meg veldig i øyene og følger meg tørr i øyet. Har ikke noe skade eller noe. Er bare hoven og følger meg tørr. Foreldrene mine er operert for det men di sier nei til meg for har forsatt sidesyn. Noen som vet hva jeg kan begynne og ta for og kanskje forbedre det litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:38 #2 Del Skrevet i går, 07:38 Gå til legen Anonymkode: a3a9e...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pintojenta1986 Skrevet i går, 07:42 Forfatter #3 Del Skrevet i går, 07:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gå til legen Anonymkode: a3a9e...de9 De gjør ikke noe for det ødelegger ikke synet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 07:43 #4 Del Skrevet i går, 07:43 Som AB over her sier, kontakt lege. Hovenheten kan skyldes væskeopphopning og/eller allergisk reaksjon, det kan også være en følge av at du gnir deg mye i øynene slik at du har fått en liten skade i det fuktighetsbevarende sjiktet på øyet. Det finnes øyedråper du kan bruke for å redusere tørrhet i øynene, snakk med legen eller apoteket. Om du er i overgangsalderen, kan det gi tørre slimhinner, også i øynene. Du kan forsøke lymfedrenerende massasje for å redusere hovenheten, det finnes mange instruktive videoer på nettet om det. Husk å bruke en nøytral, lett olje beregnet på å bruke på huden, f.eks. mandelolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #5 Del Skrevet i går, 07:52 Merkelig nok kan hovne øyne også skyldes dehydrering, at du ikke drikker nok (vann). Anonymkode: 7a3b2...507 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pintojenta1986 Skrevet i går, 07:57 Forfatter #6 Del Skrevet i går, 07:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig nok kan hovne øyne også skyldes dehydrering, at du ikke drikker nok (vann). Anonymkode: 7a3b2...507 Det viste jeg ikke. Det er værst på morraen blir litt bedre i løpet av dagen men går ikke helt vekk. Bruker øyegele på kvelden/natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pintojenta1986 Skrevet i går, 08:04 Forfatter #7 Del Skrevet i går, 08:04 Roci skrev (14 minutter siden): Som AB over her sier, kontakt lege. Hovenheten kan skyldes væskeopphopning og/eller allergisk reaksjon, det kan også være en følge av at du gnir deg mye i øynene slik at du har fått en liten skade i det fuktighetsbevarende sjiktet på øyet. Det finnes øyedråper du kan bruke for å redusere tørrhet i øynene, snakk med legen eller apoteket. Om du er i overgangsalderen, kan det gi tørre slimhinner, også i øynene. Du kan forsøke lymfedrenerende massasje for å redusere hovenheten, det finnes mange instruktive videoer på nettet om det. Husk å bruke en nøytral, lett olje beregnet på å bruke på huden, f.eks. mandelolje. Det du skreiv med og gni meg i øyene gjør jeg desverre litt for mye. Bruker øyegele på natta. Har lurt litt på om det er derfor jeg sliter med migrene også. Sist jeg gikk til legen om dette sendte de meg videre til øye lege. Og fikk bare beskjed fra øyelege om at de ikke kunne gjøre noe med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:09 #8 Del Skrevet i går, 08:09 Lege. Sier seg selv TS. Anonymkode: 970ba...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet i går, 08:28 #9 Del Skrevet i går, 08:28 pintojenta1986 skrev (17 minutter siden): Det du skreiv med og gni meg i øyene gjør jeg desverre litt for mye. Bruker øyegele på natta. Har lurt litt på om det er derfor jeg sliter med migrene også. Sist jeg gikk til legen om dette sendte de meg videre til øye lege. Og fikk bare beskjed fra øyelege om at de ikke kunne gjøre noe med det. Du bør fortsatt snakke med lege om at du er plaget med tørrhet, kløe og hovenhet i øynene, og hva som eventuelt kan lindre symptomene. Det du kan gjøre selv, er å være litt bevisst på å prøve å gni deg mindre i øynene. Det høres ikke ut som om den øyegeleen du bruker om natten, er tilstrekkelig, så jeg synes du bør forsøke med fuktgivende øyedråper på dagtid i tillegg. Produkter du kan spørre etter på apoteket, er f.eks. Hylo Dual smørende øyedråper Hylo Gel fuktende øyedråper Thealoz Duo Hvis du er nøye med å beskrive plagene dine, vil de ansatte kunne hjelpe deg med å finne det produktet som passer best. Øyedråpene kan du bruke flere ganger i løpet av dagen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:31 #10 Del Skrevet i går, 08:31 pintojenta1986 skrev (26 minutter siden): Det du skreiv med og gni meg i øyene gjør jeg desverre litt for mye. Bruker øyegele på natta. Har lurt litt på om det er derfor jeg sliter med migrene også. Sist jeg gikk til legen om dette sendte de meg videre til øye lege. Og fikk bare beskjed fra øyelege om at de ikke kunne gjøre noe med det. Har du prøvd å droppe øyegeleen og å begrense det å gni deg i øynene? Anonymkode: f137f...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pintojenta1986 Skrevet i går, 08:53 Forfatter #11 Del Skrevet i går, 08:53 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du prøvd å droppe øyegeleen og å begrense det å gni deg i øynene? Anonymkode: f137f...56e Blir værre om jeg ikke bruker øyegeleen på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:56 #12 Del Skrevet i går, 09:56 Hva med å prøve å drikke litt mer på dagen før du eventuelt tar kontakt med lege? Prøv noen dager, en drøy uke, og se om det hjelper? Kanskje dette er noe du kan løse selv. Anonymkode: 7a3b2...507 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #13 Del Skrevet i går, 13:33 pintojenta1986 skrev (5 timer siden): Noen som vet hvorfor øyet mitt ser sånn ut og om det går Ann og gjøre noe med det? Gnir meg veldig i øyene og følger meg tørr i øyet. Har ikke noe skade eller noe. Er bare hoven og følger meg tørr. Foreldrene mine er operert for det men di sier nei til meg for har forsatt sidesyn. Noen som vet hva jeg kan begynne og ta for og kanskje forbedre det litt. Er det bare øyelokkene som hovner opp? Hovner du opp andre steder? Magevondt? Allergier? Hvor lenge varer hevelsene, timer eller dager/konstant hoven? Har du tørre øyne så skal øynene dryppes med øyedråper fra apotek beregnet på tørre øyne. Går du over tid med tørre øyne får du skader i øyet og vil etterhvert se dårlig. Anonymkode: 170b1...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pintojenta1986 Skrevet i går, 17:34 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 17:34 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det bare øyelokkene som hovner opp? Hovner du opp andre steder? Magevondt? Allergier? Hvor lenge varer hevelsene, timer eller dager/konstant hoven? Har du tørre øyne så skal øynene dryppes med øyedråper fra apotek beregnet på tørre øyne. Går du over tid med tørre øyne får du skader i øyet og vil etterhvert se dårlig. Anonymkode: 170b1...8b4 Bare øvre øyelokk og under øye. Som på bildet. Hevelsen går vekk under øyet etter hvert i løpet av dagen. Ikke magevondt. Ikke allergi. Den Hevelsen på øvre øyelokk går ned noen ganger. Men ser mange skriver øye dråper mot tørre øyne, men tar det etterhvert vekk det overhenget jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:21 #15 Del Skrevet i går, 19:21 pintojenta1986 skrev (1 time siden): Bare øvre øyelokk og under øye. Som på bildet. Hevelsen går vekk under øyet etter hvert i løpet av dagen. Ikke magevondt. Ikke allergi. Den Hevelsen på øvre øyelokk går ned noen ganger. Men ser mange skriver øye dråper mot tørre øyne, men tar det etterhvert vekk det overhenget jeg har? Er du tørr i øynene så blir øynene irriterte og det samme blir huden rundt. Ta deg en tur til fastlegen og hen til å vurdere om du skal undersøkes med blodprøver for å finne årsaken til tørre øyne. Sjøgrens sykdom er en av blodprøvene som kan taes. Noen leger skriver «fuktdråper» til øyne på blå resept andre henviser til øyelege. Hva din lege gjør vet bare legen din. Hovne øyelokk kan du og få ved allergi. Ikke bruk kremer eller kosmetikk opp til eller på øynene. Mascara påstås å kunne gi tørre øyne, men jeg vet ikke. Anonymkode: 170b1...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:14 #16 Del Skrevet i går, 21:14 Jeg er plaget med mye migrene. I forbindelse med anfall hovner jeg ofte opp rundt øynene. Anonymkode: a82f3...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:21 #17 Del Skrevet i går, 21:21 Er det bare ene øyet eller begge? Anonymkode: a67c5...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:22 #18 Del Skrevet i går, 21:22 Prøv å ikke spise salt eller veldig lite noen dager. Se om det hjelper. Veldig spesielt at legene ikke vil undersøke videre. Jeg hadde blitt redd hadde dette skjedd meg, ser ut som en allergisk reaksjon eller noe. Anonymkode: cf9f4...3e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå