AnonymBruker Skrevet 28. januar #1 Skrevet 28. januar Vurderer å kjøpe en bil fra en forhandler som for tiden har kampanje. Renten de tilbyr er ganske lav om man har egenkapital. Har man ikke det, får man 7.9% rente, noe som er 1 eller 2 % lavere enn de andre bankene. men denne rentekampanje er slik at renten er fast de tre første årene. Så jeg lurer på om det er best å heller skaffe finansiering selv? Er ikke renten nå ganske høy, og spådd å gå ned i mars? Om jeg tar dette lånet via forhandler er jeg låst på 7.9%. Er det realistisk at andre banker som i dag ligger på 9% rente vil komme under 7% i mars for billån? Anonymkode: cc669...04e
newman01 Skrevet 28. januar #2 Skrevet 28. januar (endret) Kjøp Opel. Da får du rente på 0.05%. Har du ikke sparepenger er det mulig å spare penger før du kjøper veit du... Du bør i det minste sørge for å holde deg på 35% egenkapital. Har du betalt ned noe på huset kan du bake bilen inn i det, og da har du rundt 5,6% rente. Bør sørge for å betale inn ekstra hver måned så du får ned lånebeløpet i takt med et normalt billån da Endret 28. januar av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #3 Skrevet 28. januar Ikke kjøp helt ny bil. Kjøp en som er 2-3 år gammel. Verditapet du slipper å ta er mye mer enn den kampanjen du tenker på. Og vent til du har spart opp minst 35 % av kjøpesummen og du vil få langt billigere lån. Anonymkode: e78e7...127 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #4 Skrevet 28. januar Takker for svar. Nå er det slik at jeg må ha en bil nå, kan ikke vente. Leier bolig. Det er en bruktbil det er snakk om. Ikke fryktelig dyr, men dyr nok til at jeg må ta opp lån. Det jeg lurer på er om det er lurt å ta lånet via forhandler med en fryst rente på 7.9% og risikere at renten går ned senere i år og at jeg ikke får bli med på det pga jeg har fast rente, eller om jeg heller skal ta opp et lån i egen bank med en rente på 9% og satse på at renten går ned i mars. Anonymkode: cc669...04e
newman01 Skrevet 28. januar #5 Skrevet 28. januar (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takker for svar. Nå er det slik at jeg må ha en bil nå, kan ikke vente. Leier bolig. Det er en bruktbil det er snakk om. Ikke fryktelig dyr, men dyr nok til at jeg må ta opp lån. Det jeg lurer på er om det er lurt å ta lånet via forhandler med en fryst rente på 7.9% og risikere at renten går ned senere i år og at jeg ikke får bli med på det pga jeg har fast rente, eller om jeg heller skal ta opp et lån i egen bank med en rente på 9% og satse på at renten går ned i mars. Anonymkode: cc669...04e Hva mener du med "ikke fryktelig dyr"? Om du kjøper en bil til 50k har ikke 1-2-3% rente allverdens å si. Kjøper du en bil som koster såpass at 1-2-3% betyr noe i hverdagen kjøper du ALT for dyr bil til økonomien din. Så må du også huske at de spår at Norges Bank skal senke renten med 0,25%. Det er fire rentenedsettelser på den prosenten i differanse du har fått tilbud på. Endret 28. januar av newman01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå