Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Omtrent annen hver post som popper opp på Instagram hos meg er fra en eller annen som har fått det for seg at å selge svært overprisede kurs på nettet skal gjøre dem rike. Det er så mange av dem. Hva er greia egentlig? Slik de fremstiller seg selv i disse annonsene så er de allerede økonomisk uavhengige og har sluttet jobben. Jeg har et familiemedlem som også driver med dette, påstander i det vide og brede om hvor mye hun tjener på dette, når sannheten er at hun ikke tjener en krone. Ekstra spesielt syntes jeg det er at de kaller seg Gründere, når det de har «skapt» er en ny Instagramkonto..

Jeg forstår at man ønsker å tjene mest mulig på minst mulig jobb, men de aller aller færreste tjener vel svært lite på dette, eller? 

Anonymkode: 70d66...aa5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt meg på dette, og hadde til og med et veldig viktig og bra produkt/nettkurs. 
Men det er utrolig vanskelig å få til. 
selv om alt var på stell hos meg, og jeg brukte enorme summer på reklame, så fikk jeg det ikke til. 
Noen gjør jo det, og jeg heier virkelig på de som greier det. Men det krever mye! 
Det er en enorm jobb, og det krever faktisk en del kapital fordi bla reklame er svindyrt. 

Anonymkode: b2dd2...898

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har forsøkt meg på dette, og hadde til og med et veldig viktig og bra produkt/nettkurs. 
Men det er utrolig vanskelig å få til. 
selv om alt var på stell hos meg, og jeg brukte enorme summer på reklame, så fikk jeg det ikke til. 
Noen gjør jo det, og jeg heier virkelig på de som greier det. Men det krever mye! 
Det er en enorm jobb, og det krever faktisk en del kapital fordi bla reklame er svindyrt. 

Anonymkode: b2dd2...898

Hvilket type kurs var det du solgte?

Anonymkode: c08b7...016

• Liker 1
Skrevet

Det aller gøyeste er jo "kurs" av typen Hvordan-bli-en-gründer-og-tjene-penger-på-nettkurs 😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (2 minutter siden):

Det aller gøyeste er jo "kurs" av typen Hvordan-bli-en-gründer-og-tjene-penger-på-nettkurs 😂

Skroller lett forbi de! 🙈

Anonymkode: 288e0...7b8

AnonymBruker
Skrevet
Myrmica skrev (10 minutter siden):

Det er stort sett de som popper opp 🙈 flere og flere hevder å ha sluttet jobben, for det er så godt betalt, veldig spesielt når de har et par hundre følgere Max.

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent som har drevet med dette i et par måneder nå. 100 følgere på instagramkontoen som er opprettet for dette. Legger ut usladdede bilder av barna og hevder pengene strømmer inn allerede, livet er en drøm og teamet hun er med i er som en ekstra familie. Har virkelig prøvd å forstå hva det er vedkommende tjener penger på , hvilket produkt som selges, men klarer ikke bli klok på det🤔 

Anonymkode: 268da...88d

AnonymBruker
Skrevet

En må velge de media som er store nok. Sebastian Ring Gjerlaugsen er en som har skjønt dette. 28 år, 118 mill i overskudd og tok ut 30 mill i 22 og 23.

Anonymkode: 2706f...874

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stort sett de som popper opp 🙈 flere og flere hevder å ha sluttet jobben, for det er så godt betalt, veldig spesielt når de har et par hundre følgere Max.

Og sånn to likes på innleggene 😅 Har sett mange av dem.

Anonymkode: 0ba95...65a

AnonymBruker
Skrevet

Mye misunnelse her ja! Noen lykkes og andre ikke. Men om man lykkes i en periode og får leve drømmen en liten stund så er det for noen verdt det. 

Anonymkode: 80ca4...aed

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange er det som lykkes med dette da? Stort sett er dette småbarnsmødre som nå har “fått friheten” økonomisk og nå vil bruke all sin tid på barn og familie. Bare å ta kontakt så blir du rik du også👌🏼🫠 For noen år siden var det aloe vera alle skulle bli rike på, så var det trading…… det viser seg gang på gang at det visstnok bare er de på toppen av pyramiden som tjener penger……underlige greier det der….😆

Anonymkode: 6afa2...f69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mye misunnelse her ja! Noen lykkes og andre ikke. Men om man lykkes i en periode og får leve drømmen en liten stund så er det for noen verdt det. 

Misunnelse for noe som nesten aldri slår an? Hvordan tenker du da?

Anonymkode: 0ba95...65a

• Liker 5
Skrevet

Pyramidespill.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ingen misunnelse - vi heier på kvinner som gjør det bra!!

Men ikke på kvinner (og menn så klart) som selger humbug og skal gjøre seg rike på andres bekostning.
Om det de holder på med er så bra, hvorfor ikke være ærlige og åpne om hva de selger? Hvorfor gjemme produktet bak en hel masse svada og floskler?  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hilsen en av de? 
Er man misunnelig bare fordi man er kritisk til at hvem som helst «sitter på løsningen for å gjøre deg til din egen sjef»? 😅

Anonymkode: 288e0...7b8

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hatt et par av de i feeden. Kjøp mitt kurs om hvordan å selge kurs 😂 (selvsagt pakket inn som «bli økonomisk fri»

sletter de kjapt.

Anonymkode: 14c77...69e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte meg på et gratis malekurs en gang. Ente med å måtte kjøpe maling,  med riktig fargenummer, til en liten formue. 

Anonymkode: 6a4a2...671

AnonymBruker
Skrevet

Jeg funderer på å lage et kurs for kvinner, hvordan bli en ekspert på å overtenke, spekulere og aldri klare å ta egne beslutninger. 

Anonymkode: 81f7a...ef5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fake it til you make it. Hvis man fremstår som rik og suksessfull vil naturlig nok flere følge deg og kjøpe det du eventuelt har å selge. Men for de aller fleste fungerer det naturlig nok veldig dårlig.

Det er jo ironisk poppet opp en egen industri som faktisk tjener seg rike på å selge tjenester til disse influencerene som prøver å framstå som at de er rike. Med selskaper som leier ut privatjet fly, luksusboliger, luksus yachts og sportsbiler, ol. som disse håpefulle da får et par timer til å ta bilder i som de så kan poste på sosiale medier.

Anonymkode: 6023a...848

• Liker 1
Skrevet
Myrmica skrev (3 timer siden):

Det er vel nettopp slike kurs det pushes mest av. Det blir en slags merkelig loop. Alle skal lære alle andre hvordan man lærer bort hvordan man lykkes med å lære bort.  🤯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...