Gå til innhold

bekymring naboens barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Utrolig nok lurer mange på kvinneguiden på hvorfor folk trekker for gardiner mot nysgjerrige naboer...

Anonymkode: 2f77c...e2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere er rare mulig jeg er rar å men saken er at vi har unger på samme trinn og jeg møter min på bussen så ser jo de andre også og det er de eneste gangene man ser disse søsknene og vi er naboer så bitt meg merke i det og liker faktisk vite hvem ungene mine går med på trinnet og bussen

Anonymkode: 2d5ca...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 2 barn , 6 år og snart 9 år. I uka når de har skole/barnehage så er det bare å være hjemme resten av dagen, ikke ofte vi gjør noe ekstra da , for da er de slitne begge 2😊  i helga kan man finne på litt ekstra.

Husk at i ukedagene blir barn fort overstimulerte og trenger ro etter fulle dager med aktivitet.

Anonymkode: 96c09...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 20.06):

Jeg går mot strømmen her, og mener at magefølelsen skal man ta på alvor. Den stemmer ganske ofte. Man plukker opp mange signaler, ikke bare det at de er mye hjemme og aldri får besøk. Man merker på barn at de ikke har det godt.

Med det sagt så burde vel skolen plukke opp noe også? Du kan jo ta en telefon til barnevernet og høre med de, om det er vits i å opprette sak.

Det er ALTFOR mange barn som ikke har det bra hjemme, men som er så kuet og lojale at de aldri gir beskjed. 

Ofte kommer det fram når barna er voksne, men da er det for sent. Psykiske problemer, sosial angst og arbeidsuføre på grunn av oppveksten og at ingen voksne grep inn, til tross for at mange ante at noe var galt.

Anonymkode: bad70...a25

Så bare for at barna ikke er mye ute..eller at ts ser venner kommer til de..så skal hun tenke på magefølelsen?

Hva med at disse nabo ringer politi..for de har dårlig magefølelse til nabo..at hun er en stalker?

Om du leser igjennom hva som er skrevet her inne er det faktisk normalt det ts ser.

Ink mine barn...har du anelse hvor mye trøbbel det hadde vært for oss om ts hadde ringt bv pga våre barn ikke har venner på besøk eller ikke er så mye ut? For at en nabo har en magefølelse.

For meg skurrer det mer ts sitter og stirrer på dette huset 24 timer i døgnet hverdag 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine barn har aldri besøk av andre barn etter skolen,  de er også alene hjemme inntil vi foreldre kommer hjem fra jobb. Håper ikke nabodama ringer barnevernet på grunn av dette.

Anonymkode: 5645e...861

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke sikkert de trives så godt i nabolaget, så de er heller inne

et nabolag med masse sladder, sosial kontroll og baksnakking er ikke for alle

Du burde heller prøve å bli kjent med dem. Smile, ta kontakt å være imøtekommende! 

Anonymkode: d12d9...793

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 2 barn , 6 år og snart 9 år. I uka når de har skole/barnehage så er det bare å være hjemme resten av dagen, ikke ofte vi gjør noe ekstra da , for da er de slitne begge 2😊  i helga kan man finne på litt ekstra.

Husk at i ukedagene blir barn fort overstimulerte og trenger ro etter fulle dager med aktivitet.

Jepp.. sfo og skole er en aktivitet i seg selv. 

hadde de ikke gått på skole ville det vært grunn til bekymring, men slik du beskriver det så er det ingen grunn til bekymring 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har også nysgjerrige naboer som har påpekt at vi ikke er så mye å se utendørs med ungen. Vi har skjønt at de er nysgjerrige av seg, så vi tar ungen med ut via verandadøra og leker i hagen og skogen bak huset, så vi voksne slipper ubehaget ved å føle oss iakttatt. Har laget lekeområde til barnet bak huset, så vi kan herje og leke utendørs uten kikkinga. 

Utrolig hvor raskt enkelte mennesker tillater seg å trekke konklusjonen: "bare fordi JEG ikke ser noe, så MÅ det være sånn". Idioti, men ubehagelig å ha slike mennesker innpå seg. Man føler at enkelte invaderer livet ens med kikking, meninger og konklusjoner.

Anonymkode: ba165...0ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jepp.. sfo og skole er en aktivitet i seg selv. 

hadde de ikke gått på skole ville det vært grunn til bekymring, men slik du beskriver det så er det ingen grunn til bekymring 

Ja de gangene vi gjør litt ekstra i uka blir det fort krise siden de har allerede brukt opp energi ved å være sosiale nok 😅 de er jo med venner og er ute ukentlig i barnehage/skole/sfo. Så forstår ikke hvorfor noen tenker at man MÅ ha besøk, MÅ være ute. Veldigveldig godt for mange barn å bare slappe av å roe helt ned før det er middag og natta😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere er rare mulig jeg er rar å men saken er at vi har unger på samme trinn og jeg møter min på bussen så ser jo de andre også og det er de eneste gangene man ser disse søsknene og vi er naboer så bitt meg merke i det og liker faktisk vite hvem ungene mine går med på trinnet og bussen

Anonymkode: 2d5ca...192

Inviter de med til lek og samvær med dine barn da, så blir du bedre kjent med de, istedenfor å spekulere på hvorfor ditt og datt og de ser så triste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter sliter sosialt har ingen venner. Vi har prøvd mye. Kanskje bv kan skaffe henne venner?

Anonymkode: 981d7...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...