AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:50 #1 Del Skrevet mandag kl 22:50 Har 2 nabo barn 6 og 11 de er aldri ute etter at de kommer fra skolen, alltid hjemme aldri besøk av andre barn aldri sett noe ringe på der heller.. Ofte drar de hjem alene også er alene i 4-5 timer før foreldrene kommer hjem. Har en uggen magefølelse på hele greia. Hva kan jeg gjøre eller bør jeg gjøre noe? Anonymkode: 2d5ca...192 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:56 #2 Del Skrevet mandag kl 22:56 Gjør som anonym bruker som la ut for 59 minutter siden, ang en nabo/ mor som hyler til de to barna sine: ring barnevernet. Anonymkode: 938ca...531 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:03 #3 Del Skrevet mandag kl 23:03 Barnevern fordi de ikke har besøk? Anonymkode: 3a338...df6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 23:19 #4 Del Skrevet mandag kl 23:19 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har 2 nabo barn 6 og 11 de er aldri ute etter at de kommer fra skolen, alltid hjemme aldri besøk av andre barn aldri sett noe ringe på der heller.. Ofte drar de hjem alene også er alene i 4-5 timer før foreldrene kommer hjem. Har en uggen magefølelse på hele greia. Hva kan jeg gjøre eller bør jeg gjøre noe? Anonymkode: 2d5ca...192 Sende bekymringsmelding til Barnevernet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:26 #5 Del Skrevet mandag kl 23:26 Er du konstant hjemme selv? Aldri utenfor døren? Tenker siden du vet alt dette, at de aldri verken har besøk eller er borte. Synes nesten det er litt ubehagelig med folk som følger med i den grad du i tilfelle gjør. Du kan alltids sende en melding til Barnevernet, håper bare ikke du skaper problemer ut av ting som i realiteten ikke er et problem. Vanskjøtsel av barn er et klart problem, men her passer vel 11-åringen på 6-åringen de timene før foreldrene er på plass. Vi ser mange mødre skrive her inne om hvor trist det er at barna deres ikke blir inkludert på skolen og fritid, tenk om dette er problemet for de barna du beskriver, og så sender du barnevernet på døra. Men, er du sikker i din sak, så meld det inn. Anonymkode: 87b97...86f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:28 #6 Del Skrevet mandag kl 23:28 Grüner skrev (4 minutter siden): Sende bekymringsmelding til Barnevernet Dere er jo gale alle sammen. Barnevernet fordi man ikke har besøk som nabokjerringa ikke ser? Herregud, hva barnevernet skal kaste bort tida si på!! Forresten så har alle offentlige instanser kun lov å melde til barnevernet for tre ting. 1)mistanke om seksuelle overgrep i hjemmet. 2) mistanke om vold i hjemmet og 3) mistanke om grov omsorgsvikt. Jada, jeg er klar over at nabodama ikke er en offentlig instans, men det burde jo gi en liten pekepinn.... Anonymkode: 48fd0...021 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:29 #7 Del Skrevet mandag kl 23:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du konstant hjemme selv? Aldri utenfor døren? Tenker siden du vet alt dette, at de aldri verken har besøk eller er borte. Synes nesten det er litt ubehagelig med folk som følger med i den grad du i tilfelle gjør. Du kan alltids sende en melding til Barnevernet, håper bare ikke du skaper problemer ut av ting som i realiteten ikke er et problem. Vanskjøtsel av barn er et klart problem, men her passer vel 11-åringen på 6-åringen de timene før foreldrene er på plass. Vi ser mange mødre skrive her inne om hvor trist det er at barna deres ikke blir inkludert på skolen og fritid, tenk om dette er problemet for de barna du beskriver, og så sender du barnevernet på døra. Men, er du sikker i din sak, så meld det inn. Anonymkode: 87b97...86f Dere er jo gale alle sammen. Barnevernet fordi man ikke har besøk som nabokjerringa ikke ser? Herregud, hva barnevernet skal kaste bort tida si på!! Forresten så har alle offentlige instanser kun lov å melde til barnevernet for tre ting. 1)mistanke om seksuelle overgrep i hjemmet. 2) mistanke om vold i hjemmet og 3) mistanke om grov omsorgsvikt. Jada, jeg er klar over at nabodama ikke er en offentlig instans, men det burde jo gi en liten pekepinn.... Anonymkode: 48fd0...021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:30 #8 Del Skrevet mandag kl 23:30 Grüner skrev (10 minutter siden): Sende bekymringsmelding til Barnevernet Dere er jo gale alle sammen. Barnevernet fordi man ikke har besøk som nabokjerringa ikke ser? Herregud, hva barnevernet skal kaste bort tida si på!! Forresten så har alle offentlige instanser kun lov å melde til barnevernet for tre ting. 1)mistanke om seksuelle overgrep i hjemmet. 2) mistanke om vold i hjemmet og 3) mistanke om grov omsorgsvikt. Jada, jeg er klar over at nabodama ikke er en offentlig instans, men det burde jo gi en liten pekepinn. Anonymkode: 48fd0...021 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:40 #9 Del Skrevet mandag kl 23:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere er jo gale alle sammen. Barnevernet fordi man ikke har besøk som nabokjerringa ikke ser? Herregud, hva barnevernet skal kaste bort tida si på!! Forresten så har alle offentlige instanser kun lov å melde til barnevernet for tre ting. 1)mistanke om seksuelle overgrep i hjemmet. 2) mistanke om vold i hjemmet og 3) mistanke om grov omsorgsvikt. Jada, jeg er klar over at nabodama ikke er en offentlig instans, men det burde jo gi en liten pekepinn.... Anonymkode: 48fd0...021 Hva var det jeg skrev som gjør at jeg "er gal"? Det er ikke du eller andre tilfeldige som avgjør hva som skjer i saken. Jeg skrev til TS at dette ikke trenger å handle om omsorgssvikt i det hele tatt, så bare ro deg helt ned. Hvis TS skulle finne på å kontakte barnevernet, så er det opp til dem om de bare vil ta en samtale med foreldrene om situasjonen hjemme, eller om de kan finne noen tiltak for å bedre situasjonen, om det er nødvendig. Det er ikke sånn at alt som blir meldt inn til barnevernet blir laget en sak av, jeg ønsket at TS skulle være mer sikker før hun gjør noe mer med dette. Anonymkode: 87b97...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:10 #10 Del Skrevet i går, 00:10 Det der er ikke grunnlag for noen barnevernssak. Du får begynne å hilse på ungene, gjerne foreldrene også, og bli kjent. Anonymkode: 8425b...3ff 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 06:31 #11 Del Skrevet i går, 06:31 Vel nabo kan ringe politiet for at du tydeligvis følger med disse barna 24 timer i døgnet. Sitter du å stirrer på huset og vindu hele dagen? Mine barn er nesten ikke ute, de gjør lekser, spiser middag, noen dager i uka kjører vi til trening. Ellers er vi inne og leker, spiller, slappe av Og de har heller ikkje besøk av venner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:37 #12 Del Skrevet i går, 06:37 Jeg hadde heller ikke sluppet ut ungene med en kikker til nabo som ts. Tro meg, når du følger med så mye som du gjør så er det noe naboene får med seg og synes er skummelt. Anonymkode: d65dc...b5c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:38 #13 Del Skrevet i går, 06:38 Her tror jeg du må gjøre en innsats selv, for å bli bedre kjent med de du mener det er grunn til å bekymre seg for. Du vet tydeligvis når de kommer hjem, både barna og foreldrene. Så ta deg en tur ut, si hei, slå av en prat. Bli kjent med folk, før du lager mistenkelige historier fordi deres liv ikke er likt det livet du mener er "korrekt". Ikke rart barnevernet ikke får tid til de barna som virkelig trenger dem, hvis de skal bruke tid på å undersøke hvorfor barn ikke er ute i gaten og leker etter skoletid. Er barn ute og leker etter skoletid lengre??? Anonymkode: ab41b...e86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:52 #14 Del Skrevet i går, 06:52 Min nabo tror også vi aldri er ute, nevner det de får gangene vi ser hverandre at hun aldri ser oss ute. Vel- vi ser jo nesten aldri hun heller som påstår hun er ute hele tiden, det vil ikke si at vi ikke er ute, men bare ikke møter på hverandre. Vi er ute og leker med barna i snøen, er på lekeland, kino, svømmehall, skogsturer, you name it. Vi har ikke så ofte besøk selv, men det er fordi folk ofte ikke kan, men vi ber stadig inn. Vi drar på besøk til andre når folk kan. Jeg føler vi finner på noe stadig vekk, men nabodama hun mener vi aldri er ute. Håpløst. Dette er ikke en barnevernsak ts, at barna er alene etter skolen pga foreldrenes arbeidstid er heller ikke rart. De blir nok fulgt opp selvom foreldrene ikke er hjemme når de kommer fra skolen, og hvordan vet du at de for eksempel ikke har besteforeldre i nærheten de kan dra til hvis de trenger? Barna er nok selvstendig nok til å være hjemme alene noen timer også og har nok telefonen, man kjemmer sine egne barne best. Av det som kommer frem i hi er dette absolutt ikke noe for barnevernet. Sjokkert at noen roper om det, snakk om å missbruke resurser. Anonymkode: b9da0...fd9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #15 Del Skrevet i går, 07:03 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har 2 nabo barn 6 og 11 de er aldri ute etter at de kommer fra skolen, alltid hjemme aldri besøk av andre barn aldri sett noe ringe på der heller.. Ofte drar de hjem alene også er alene i 4-5 timer før foreldrene kommer hjem. Har en uggen magefølelse på hele greia. Hva kan jeg gjøre eller bør jeg gjøre noe? Anonymkode: 2d5ca...192 Du vet at barn er forskjellige? Mine har heller ikke besøk av andre, for etter skolen er de utslitt av å være med andre hele dagen. Foreldrene må jobbe, og barn er tidlig ferdig på skolen, og de har valgt å være hjemme sammen i stedet for å gå på sfo. Hva er galt med det? Hvorfor må de på død og liv ut på ettermiddagene? Barn er ute i løpet av skoletiden. Ser ingen grunn til at du skal være bekymret!!? Er mer bekymret for deg. Kanskje du trenger en hobby som ikke involverer å spionere på naboene…? Anonymkode: c3269...c9d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #16 Del Skrevet i går, 07:31 Som om en skulle reagere på at ungene til naboen ikke løper med en fotball og skal spille på løkka i januar. Her reagerer jeg da ikke på hva naboene gjør,at barn er lite ute på vinteren er da naturlig. Det er jo knapt dagslys og det er kaldt. Nei pass dine egne saker, å sende en melding bare fordi naboens barn ikke er ute og leker er bare tull. Anonymkode: d24b1...289 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:32 #17 Del Skrevet i går, 07:32 Du skal ringe barnevernet fordi det er to barn som har få venner og foretrekker å leke inne framfor ute? Herregud...... Anonymkode: bacc4...1d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #18 Del Skrevet i går, 07:52 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har 2 nabo barn 6 og 11 de er aldri ute etter at de kommer fra skolen, alltid hjemme aldri besøk av andre barn aldri sett noe ringe på der heller.. Ofte drar de hjem alene også er alene i 4-5 timer før foreldrene kommer hjem. Har en uggen magefølelse på hele greia. Hva kan jeg gjøre eller bør jeg gjøre noe? Anonymkode: 2d5ca...192 Du bør tenke at disse barna antagelig har det helt greit, og at om du ønsker å gjøre noe, så får det være å forsøke å bli kjent med familien som en hyggelig og hjelpsom nabo. Snakk litt med foreldrene når du treffer dem. Evt. kontakt dem om noe som gjelder nabolaget. (Forsvant strømmen hos dere også i går? Har dere også mistet internett nå?) Tilby kake eller annet om du har mye rester av noe godt. (Når dere har blitt litt kjent.) For alt du vet, så blir disse barna slitne av å være på skolen, og ønsker å kunne slappe av og ta det med ro hjemme etter skoledagen. Det kan også være at de dagene de ikke drar hjem alene, så er de på besøk hos venner. Men at foreldrene ikke vil at de skal ha vennebesøk når de ikke er hjemme. Barnet på 11 år kan jo også være sosial på nett, uten at du ser det utenfra. Anonymkode: 02e54...f44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:56 #19 Del Skrevet i går, 07:56 Oi jeg trodde folk overdrev når de sa at kg ringer barnevernet på tynt grunnlag. "Nabobarna holder seg inne og har ikke besøk". Er det rart folk er redd for å bli meldt av gale nabokjerringer? Hadde selv en som overvåket sent og tidlig, men hun fikk ikke med seg alt fordi jeg begynte å bruke verandadøra for å komme meg ut og inn uten å bli spionert på. Nei, gjør heller et forsøk på å bli kjent med naboene først. Da kan du heller melde hvis ting viser seg å ikke være i orden. Anonymkode: 4f760...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #20 Del Skrevet i går, 08:03 Siden du vet alder på barna så har du snakket med foreldrene. eller har barn som kjenner de? Ta kontakt, ikke meld bak ryggen på de Anonymkode: 4f760...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå