AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Det holder på å klikke for meg! Først får vi 1 meter nysnø i fanget, Så blir det orden på det, det brøytes og det smelter litt. Så kommer det 25 cm til. Dagen etter smelter det til holke. Hadde vi ikke fått det på fyllet i mellomtiden ville veier og fortau blitt bart, men neida. Denne uken var det meldt 6 grader og regn man-ons. I dag har det selvfølgelig SNøDD og kommet enda mer hvit dritt etter at forrige ladning har fått smelte litt unna. Nå skal det regne. Leste akkurat langtidsvarsel for februar, det var ikke oppløftende. Jeg hater dette. Har vært sånn drittvinter 3 år på rad nå - og i år meldte de egentlig mild og snøfri vinter 🙄 DET ble det ikke i Oslo. Men, får inntrykk ut ifra nyhetsinnslag og værmelding at resten av Norge er relativt snøfritt? Stemmer det? Like før jeg pakker og flytter til et land med overlevbart klima. Anonymkode: ba388...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Akkurat nå er det relativt snøfritt her jeg bor i nord. Men det er akkurat nå. Det snur jo hver tredje dag. Har kommet helt ut av tellinga på antall uvær og stormer vi har hatt denne høsten/vinteren. Det har vært helt ekstremt... Anonymkode: 8b5e1...b4c
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Her i Stavanger har krokusen begynt å dukke opp og i dag så jeg snøklokker i knopp. Anbefaler alle østlendinger å værflykte til Vestlandet. Det de kaller storm på værmeldinga er bare frisk bris for lokalbefolkninga. Anonymkode: e77df...8a2 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat nå er det relativt snøfritt her jeg bor i nord. Men det er akkurat nå. Det snur jo hver tredje dag. Har kommet helt ut av tellinga på antall uvær og stormer vi har hatt denne høsten/vinteren. Det har vært helt ekstremt... Anonymkode: 8b5e1...b4c Til og med nord har det snøfritt mens vi drukner i snø i Oslo 😭 drittby med drittvær. Capazitet skrev (2 minutter siden): Det heiter vinteren. Har opplevd snart 40 vintre. Kan ikke huske det har vært så elendig som nå oppigjennom. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her i Stavanger har krokusen begynt å dukke opp og i dag så jeg snøklokker i knopp. Anbefaler alle østlendinger å værflykte til Vestlandet. Det de kaller storm på værmeldinga er bare frisk bris for lokalbefolkninga. Anonymkode: e77df...8a2 Åh, jeg er så misunnelig at du aner ikke! Holder ikke ut dette hvite helvetet lenger 😭 Føles som alle andre har det bart og fint, bare Oslo (og østlandet) som må plages med den hvite pesten. Skjønner ikke hvorfor all nedbøren kommer som snø lokalt akkurat her, men som regn i resten av landet - til og med i nord Norge? Anonymkode: ba388...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar Geoengineering skjer med været. Anonymkode: b7e8b...a69 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar Det er vinter. Vi bor i Norge. At bekymringen din er at det er drittvær pga snø, da har du ikke mye å bekymre deg for. Det finnes folk uten et hjem, L.A brente ned, det er krig andre steder. Snø er helt vanlig på vinterstid i Norge. Anonymkode: 434d3...8b1 3 2
Mandagsunge Skrevet 27. januar #8 Skrevet 27. januar Ikkje for å vere Den Personen men dette har vel klimaforskarane bebuda sidan nittitalet eingong. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til og med nord har det snøfritt mens vi drukner i snø i Oslo 😭 drittby med drittvær Har opplevd snart 40 vintre. Kan ikke huske det har vært så elendig som nå oppigjennom. Åh, jeg er så misunnelig at du aner ikke! Holder ikke ut dette hvite helvetet lenger 😭 Føles som alle andre har det bart og fint, bare Oslo (og østlandet) som må plages med den hvite pesten. Skjønner ikke hvorfor all nedbøren kommer som snø lokalt akkurat her, men som regn i resten av landet - til og med i nord Norge? Anonymkode: ba388...ca7 Innlandet og østlandet er kaldere enn Norge's lange kyst, derfor kommer nedbøren som snø. Den kommer også som snø i Troms og Finnmark. Men ja, det er frustrerende. Jeg bor i Hedmark, og her unngår vi jo det verste mildværet pluss at snø ikke skaper kaos her som i Oslo. Men det veksler mellom snø og is her også i år. Anonymkode: b7e8b...a69 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #10 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Geoengineering skjer med været. Anonymkode: b7e8b...a69 Hva er det? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vinter. Vi bor i Norge. At bekymringen din er at det er drittvær pga snø, da har du ikke mye å bekymre deg for. Det finnes folk uten et hjem, L.A brente ned, det er krig andre steder. Snø er helt vanlig på vinterstid i Norge. Anonymkode: 434d3...8b1 Merkelig at det bare er Oslo/Østlandet som skal ha vinter i det landet her da. Som folk skriver lenger opp blomstrer krokusen i Stavanger. Mandagsunge skrev (2 minutter siden): Ikkje for å vere Den Personen men dette har vel klimaforskarane bebuda sidan nittitalet eingong. Men det er da rart at kun et svært avgrenset område skal ha vinter - også så til de grader også? Mens resten av landet slipper unna? Anonymkode: ba388...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #11 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Til og med nord har det snøfritt mens vi drukner i snø i Oslo 😭 drittby med drittvær. Har opplevd snart 40 vintre. Kan ikke huske det har vært så elendig som nå oppigjennom. Åh, jeg er så misunnelig at du aner ikke! Holder ikke ut dette hvite helvetet lenger 😭 Føles som alle andre har det bart og fint, bare Oslo (og østlandet) som må plages med den hvite pesten. Skjønner ikke hvorfor all nedbøren kommer som snø lokalt akkurat her, men som regn i resten av landet - til og med i nord Norge? Anonymkode: ba388...ca7 Ingenting å være misunnelig på! Vått og grått hele året igjennom og alltid kald og sur vind. Og de gangene det er fint vær, så er det enten iskal vind eller 2-3 dager med plutselig varme...selvfølgelig når man er på jobb..så kommer helgen og det er drittvær igjen! Anonymkode: b8726...16e 2
Mandagsunge Skrevet 27. januar #12 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er da rart at kun et svært avgrenset område skal ha vinter - også så til de grader også? Mens resten av landet slipper unna? Anonymkode: ba388...ca7 Mildare, villare og våtare vêr betyr ikkje at vinteren er avskaffa. Til info har vi snø på bakker der eg er no. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #13 Skrevet 27. januar I går så jeg snøklokker i en hage,solen skinte et øyeblikk og det var rundt 8+. Da begynte jeg å tro at våren kommer snart. (Vestlandet). Anonymkode: 90d8d...e79 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar #14 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er det? Merkelig at det bare er Oslo/Østlandet som skal ha vinter i det landet her da. Som folk skriver lenger opp blomstrer krokusen i Stavanger. Men det er da rart at kun et svært avgrenset område skal ha vinter - også så til de grader også? Mens resten av landet slipper unna? Anonymkode: ba388...ca7 Det er jo ingen som sitter å bestemmer dette 🤣 Det er slik været fungerer, ingen får gjort noe med det. Ingen har sluppet unna til nå. Da foreslår jeg at du følger litt mer med.. det er uvær i hele Norge. I nord er det snøstorm i orkan styrke, så regner det, deretter -30. det blir bare ikke massive avis oppslag rundt vær i nord og vest Anonymkode: 434d3...8b1 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #15 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingenting å være misunnelig på! Vått og grått hele året igjennom og alltid kald og sur vind. Og de gangene det er fint vær, så er det enten iskal vind eller 2-3 dager med plutselig varme...selvfølgelig når man er på jobb..så kommer helgen og det er drittvær igjen! Anonymkode: b8726...16e Har ikke vært skikkelig sommer i Oslo heller på flere år. I fjor hadde vi 14 dager med ok vær, resten var vått og grått. Da vil jeg heller ha vått og grått hele året enn snøstorm hele vinteren og regn hele sommeren. Mandagsunge skrev (8 minutter siden): Mildare, villare og våtare vêr betyr ikkje at vinteren er avskaffa. Til info har vi snø på bakker der eg er no. Hva betyr snø på bakker? Vi har ikke bare snø på bakken. Vi har snø overalt, metervis. Og jo, vinteren er jo avskaffet i hele landet unntatt Østlandet. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I går så jeg snøklokker i en hage,solen skinte et øyeblikk og det var rundt 8+. Da begynte jeg å tro at våren kommer snart. (Vestlandet). Anonymkode: 90d8d...e79 Heldig ❤️ Anonymkode: ba388...ca7
AnonymBruker Skrevet 27. januar #16 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ingen som sitter å bestemmer dette 🤣 Det er slik været fungerer, ingen får gjort noe med det. Ingen har sluppet unna til nå. Da foreslår jeg at du følger litt mer med.. det er uvær i hele Norge. I nord er det snøstorm i orkan styrke, så regner det, deretter -30. det blir bare ikke massive avis oppslag rundt vær i nord og vest Anonymkode: 434d3...8b1 Heller vind og regn enn meter på meter med snø. Anonymkode: ba388...ca7 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #17 Skrevet 27. januar Kom nettopp inn og det er nydelig vær ute. Det er helt tørt og fint, som om det skulle vært i april/mai. Har knapt brukt støvletter denne vinteren (så langt), og snart er vi i februar. Bor på Vestlandet, og her har vi hatt lite snø, men ganske mye storm og uvær. Synes likevel det er herlig å slippe all snøen i måned etter måned, er vant til det etter å ha bodd på Østlandet mange år. Husker vi hadde ekstremt tidlig vår i fjor, også. Trodde det skulle komme snø igjen, men den uteble heldigvis. Anonymkode: fd1ef...3e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #18 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Heller vind og regn enn meter på meter med snø. Anonymkode: ba388...ca7 Det er jo ikke mye snø på Østlandet nå. Det er normalt. Andre steder har langt mer snø. Du får gå i hi da, og sutre alene om snø og vinter frem til mai Anonymkode: 434d3...8b1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #19 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo ikke mye snø på Østlandet nå. Det er normalt. Andre steder har langt mer snø. Du får gå i hi da, og sutre alene om snø og vinter frem til mai Anonymkode: 434d3...8b1 Nøyaktig hvor er det mer? (Med unntak av Svalbard og Grønland) Anonymkode: ba388...ca7
AnonymBruker Skrevet 28. januar #20 Skrevet 28. januar Mandagsunge skrev (6 timer siden): Ikkje for å vere Den Personen men dette har vel klimaforskarane bebuda sidan nittitalet eingong. Jepo. Det kalles naturlige svingninger, med litt spice fra mennesket på toppen. Anonymkode: d6d8f...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå