Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

6 mnd siden fødsel og sex gjør fortsatt vondt. Ikke hele akten, men gjør ganske vondt i starten og i blant underveis også. Såpass at jeg gruer meg litt. Kjenner at det er fordi huden er for stram. Erfaringer?

Anonymkode: 1720b...edd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

6 mnd siden fødsel og sex gjør fortsatt vondt. Ikke hele akten, men gjør ganske vondt i starten og i blant underveis også. Såpass at jeg gruer meg litt. Kjenner at det er fordi huden er for stram. Erfaringer?

Har vondt 2 år etter fødsel. Fødte nylig mitt 2 barn og klippet igjen 

Anonymkode: ceff1...a30

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vondt 1år etter fødselen. Ikke klippet, men revnet en del.

Anonymkode: c3e42...73c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sårt første gangen, ikke kjent noe etter det. Klipp i forbindelse med vakum, fikk skrubbsår ellers. 

Anonymkode: 3676c...3e2

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke klippet. Gjorde vondt i ca 15 mnd. Nå er det som før, kanskje litt bedre😊

Anonymkode: 9e908...626

AnonymBruker
Skrevet

Ble klippet under første fødsel. Gjorde vondt med sex helt til jeg fikk et barn til (hvor jeg slapp klipp).

Anonymkode: 41b06...32b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å være hoven i klippet ca ett år etterpå.

Klipping er en uting.

Anonymkode: 38310...d21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å føle meg bedre i arret etter cirka et år. 

Anonymkode: 5757a...028

AnonymBruker
Skrevet

Ble klippet, og etter første hadde vi et normalt sexliv igjen etter 3-4 måneder, men det gjorde jo litt vondt i såret (ikke nok til å være noe hinder ved sex).

Etter andre barnet hadde jeg blitt sydd "feil" så det gjorde så vondt at mannen min endte opp med å klippe stingene for meg noen dager etter hjemkomst fra sykehuset, jeg lå omtrent og hylte av smerte... Men det grodde greit allikevel (greit nok til at jeg ble gravid 5 måneder etter fødsel..). 
(Siste ble tatt med keisersnitt og DET arret gjorde vondt i omtrent et år.)

Anonymkode: 28b64...e59

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bedøvende gel. Men du bør høre med gynekolog om forventninger av varighet. Ikke snakk ned hvor mye det plager deg. Ikke bra å gå sånn i uvitenhet.

Anonymkode: cc79b...0dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg gjorde det bare vondt de første ukene. Gikk fint å ha sex etter seks uker, og har ikke hatt smerter i klippet siden. Er veldig glad for at jeg ble klippet, jeg presset i halvannen time først, og babyen kom på første rie etter klippet. Så for noen av oss var det riktig avgjørelse. Men all medfølelse med de som sliter med smerter lenge etterpå, og de som ble klippet på feil grunnlag.

Anonymkode: 68010...12b

• Liker 1
Skrevet

Ventet 6-8 uker, deretter helt fint med sex.

AnonymBruker
Skrevet

Synes sex var smertefullt akkurat i området ved arret i ca. ett år. Noen ganger veldig vondt, men mindre og mindre etterhvert som tiden gikk. Etter typ 1,5 år merket jeg ikke noe til det lenger.

Anonymkode: 71345...360

AnonymBruker
Skrevet

5mnd siden fødsel her, og det gjør fortsatt vondt der jeg ble klippet. Spurte gynekologen hvor lenge jeg kan forvente at det er ubehahelig/smertefullt, ble fortalt at det er normalt å ha ubehag inntil 1 år etter fødsel. 

Anonymkode: cf38e...344

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke klippet, men fikk en innvendig rift som ble sydd med 4 sting. Sex var vondt/ubehagelig i ett år. Det var liksom stramt der jeg hadde sydd.

Smerten forsvant samtidig som jeg sluttet å amme. Plutselig var sexen fantastisk igjen. Jeg tror det ofte har en sammenheng - ammehormoner gjør at man ikke blir skikkelig våt/klar for sex.

Anonymkode: e882a...ebd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Huff! Jeg hadde noen få sting i fødselskanalen. Jeg klarte ikke å ha samleie før etter 9 mnd. Husk glidemiddel hvis du ammer. Da blir man ofte tørrere der nede. I mellomtiden må dere bare prøve dere fram. Det er mye god sex man kan ha uten penetrering også, inntil det blir bedre. 

Anonymkode: 9fb2f...49c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ble klipt og revnet grad 2, så ikke «så ille» men hadde vondt i 6 mnd. Legen sa det var normalt. Nå når jeg er gravid igjen og jeg forteller dette til jordmor og sykehus reagerer de kraftig på legens ord og sier at slik skal det ikke være, da skal man på en riftpoliklinikk og få det behandlet, og ar jeg ikke skal finne meg igjen i det dersom det skjer igjen. Så jeg ville definitivt søkt om hjelp hvis jeg var deg! 

Anonymkode: 19b16...7d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte via keisersnitt og hadde allikevel vondt i et år fordi ammehormonene ga meg veldig såre slimhinner. All bevegelse i skjeden var veldig vondt. Umulig å gjennomføre uten masse glidemiddel. 

Anonymkode: fae01...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...