AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Må man ha det? Jeg tenker det er hovedgrunnen til at vi ikke har giftet oss enda. Jeg har ingen nære venner. Mange bekjente, masse gode og nære kolleger men ingen nære venner. Blir ikke invitert med på noe eller noe slikt, utenom jobb da. Jeg har trenert hele bryllupet på grunn av dette. Venter egentlig på at min bonus datter skal bli 18, for da kan hun være min forlover. Hun er 15. men samboer vil gifte seg nå og er lei av å vente. Jeg tror ikke han skjønner dilemmaet, han sier at det jo bare er å spørre en kollega. Jeg vet de liker meg, men vi er jo ikke venner. Da blir det så tydelig at jeg ikke har venner, for jeg vet jo at de har mange andre venner og de tror jeg også har det. Jeg kjenner mange, men jeg har ingen gode venner liksom. Hva gjør jeg da? Anonymkode: c25f3...53b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar Be din mor være? Det gjorde jeg. Anonymkode: 5ce06...593 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar Så leit å høre, men du, hvis jeg hadde fått en slik forespørsel av ei jeg kjente hadde jeg blitt veldig glad og ydmyk. Hadde gjort alt i min makt for å være en god forlover og gjort det jeg kunne for å gi bruden en skikkelig fin dag. Håper du kan finne en person du kjenner, som du liker godt og finne en måte å spørre. Masse lykke til❤️ Anonymkode: 8bd62...1f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar Jeg spurte en perifer venninne fordi vi ikke ville at familie skulle vite det (giftet oss av juridiske grunner og familie ville forventet stor fest, den tenkte vi å ta med bekreftelse noen år senere når det passet bedre). Anonymkode: 3e1da...8a0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så leit å høre, men du, hvis jeg hadde fått en slik forespørsel av ei jeg kjente hadde jeg blitt veldig glad og ydmyk. Hadde gjort alt i min makt for å være en god forlover og gjort det jeg kunne for å gi bruden en skikkelig fin dag. Håper du kan finne en person du kjenner, som du liker godt og finne en måte å spørre. Masse lykke til❤️ Anonymkode: 8bd62...1f2 Samme her. Anonymkode: 3e1da...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 27. januar #6 Del Skrevet 27. januar Har du en søster, kusine eller tante som kan være forlover? Jeg vil tro at å spørre en kollega kunne ha åpnet opp for en nærere relasjon. Kanskje du kunne fått en nærere venn ved å vise at du trenger kollegaen på denne måten. Det kan være litt flaut og veldig sårbart å vise det, men du kan få mye igjen på sikt. Håper det ordner seg for deg ❤️ Det er en ære for den du spør om å være forlover. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Del Skrevet 27. januar Hvis du skal gifte deg i kirka kan kirketjener eller andre stille opp som forlover. Det kan også fikses praktisk hvis du gifter deg borgerlig. Hvordan det er med andre regioner vet jeg ikke, men ta kontakt med det stedet dere tenker å gifte dere og hør om det er noen som kan stille opp som vitner. Som regel lar det seg løse 😊 Anonymkode: 68742...410 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #8 Del Skrevet 27. januar Takk for så mange svar så fort ❤️ Min mor er død 😢 Jeg har heller ingen søster eller kusiner, bare en haug med fettere. Min bror er gift, men han bor på en annen kant av landet og jeg har møtt hans kone to ganger. Hun er veldig hyggelig, men jeg kjenner henne ikke. Min samboer har nære venner han har hatt siden barndommen, så det føles så rart hvis jeg skal ha en random kirkeperson mens han må velge mellom sine venner og brødre. Ellers er det jo et godt forslag. Det er så vanskelig å innrømme at jeg ikke har venner. Spesielt når jeg er så sosial og har det bra på jobben, jeg tror egentlig ikke at noen vet at jeg ikke har noen venner. Alle er opptatt med sitt og ingen legger merke til at jeg ikke feirer min bursdag for eksempel. Jeg har bekjente gjennom hobby og gode kolleger, gode forhold til store barn og er alltid busy, så til daglig går det greit. Men akkurat dette med forlover er så sårt. Anonymkode: c25f3...53b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for så mange svar så fort ❤️ Min mor er død 😢 Jeg har heller ingen søster eller kusiner, bare en haug med fettere. Min bror er gift, men han bor på en annen kant av landet og jeg har møtt hans kone to ganger. Hun er veldig hyggelig, men jeg kjenner henne ikke. Min samboer har nære venner han har hatt siden barndommen, så det føles så rart hvis jeg skal ha en random kirkeperson mens han må velge mellom sine venner og brødre. Ellers er det jo et godt forslag. Anonymkode: c25f3...53b Jeg hadde glatt bedt en av brødrene mine stille som forlover ❤️ Anonymkode: 7e6a2...a9f 6 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #10 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde glatt bedt en av brødrene mine stille som forlover ❤️ Anonymkode: 7e6a2...a9f Dette ❤️ Anonymkode: f315b...c39 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #11 Del Skrevet 27. januar Hvorfor ikke bruke fetter? Venninne brukte en mann av type kjent hele livet. Anonymkode: cc6be...d7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #12 Del Skrevet 27. januar Hva slags vielse ønsker dere? Hvis dere ønsker å ha en liten vielse med kun vigsler og forlovere/vitner, så er det ikke så viktig hvem det er egentlig. Hvis dere ønsker stort kirkebryllup med mange gjester tilstede og mannen har bestekompisen som forlover, så skjønner jeg det er sårt, men jeg tror nok en god kollega eller hobbyvenninne ville blitt glad om de blir spurt. Du vil ikke bli stempelet som viggo venneløs av den grunn. Formelt så er forlovererklæring kun en erklæring til folkeregisteret fra noen du kjenner i forkant ifm prøvingssøknaden. «Hver av brudefolkene skal stille med en forlover, som på ære og samvittighet erklærer at han eller hun kjenner parten, og opplyse om parten tidligere har inngått ekteskap eller registrert partnerskap og om brudefolkene er beslektet slik som nevnt.» Det trenger ikke å være en nær venn. Det trenger heller ikke være noen av samme kjønn, kan like gjerne være en bror eller fetter. Forloveren trenger heller ikke være tilstede på vielsen. Der kan hvem som helst som er til stede signere som vitne på at vigselen er gjennomført. Anonymkode: c2f8f...c7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #13 Del Skrevet 27. januar Jeg måtte bruke broren min. Hadde kun kollegaer og ingen nære venner. Anonymkode: 739fc...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 27. januar #14 Del Skrevet 27. januar Da vi skulle gifte oss, hadde ikke mannen noen det ville være naturlig, eller ønskelig å spørre. Så da ble det sånn at han hadde søsteren sin og jeg hadde broren min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #15 Del Skrevet 28. januar Broren min var min forlover. Ingen stussa på det. Anonymkode: 9c3c9...447 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 28. januar #16 Del Skrevet 28. januar I følge regelverket MÅ du ha en forlover. Forloverens oppgave er å bevitne at du oppfyller kravene til å gifte deg, at du f.eks. ikke er gift med andre fra før, ved å signere på "prøveattesten". På grunn av dette bør det være en person som kjenner deg, men ellers kan det være hvem som helst over 18 år. Det er ikke et krav at forlover er med på vielsen eller har noen annen rolle enn å være vitne. Les mer her: https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/ekteskap/ekteskap/i-norge/veien-til-ekteskapet/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Del Skrevet 28. januar Både mannen min og jeg hadde bror som forlover. Jeg har ingen nære venner, men mannen min har flere han kunne spurt. Men så valgte vi også å ha et lite bryllup, kun med familie, og da ble det naturlig for oss å ha familie som forlovere også Anonymkode: 81803...586 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukerano Skrevet 28. januar #18 Del Skrevet 28. januar Jeg forstår deg godt! Jeg ville ha broren min, men han sa han ikke kommer. Og nå vet ikke helt hva gjøre. er fryktelig sårt. Jeg har ingen andre. Vurderer å spørre kjøresten til broren til samboer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 28. januar #19 Del Skrevet 28. januar Dersom det ikke er noen i familien som kan stille som vitne så kan man ha f.eks noen som jobber ved kontoret der vielsen skal gjennomføres. Dersom det er en kirke så stiller ofte kirketjenere opp som vitner. Hør gjerne med den som skal vie dere dersom du ikke har noen i familien som kan stille opp. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #20 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du skal gifte deg i kirka kan kirketjener eller andre stille opp som forlover. Det kan også fikses praktisk hvis du gifter deg borgerlig. Hvordan det er med andre regioner vet jeg ikke, men ta kontakt med det stedet dere tenker å gifte dere og hør om det er noen som kan stille opp som vitner. Som regel lar det seg løse 😊 Anonymkode: 68742...410 De kan stolle med vitner, men ikke som forlovere. Forlovere skal signere forlovererklæring, og må kjenne personen. Foreldre, søsken, annen familie, nabo, kollega mm kan være forlovere. Anonymkode: d7227...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå