Gå til innhold

Er det ikke ekkelt å dra til spa, sauna og svømmehallen med mensen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører flere snakke om at de drar til svømmehallen, spa etc...selv om de har mensen.  Både folk som nevner det når det snakkes om svømming/bading og folk som skriver det i forum. Er ikke det uhygienisk? Jeg ser for meg lekkasje av blod selv med tampong

Anonymkode: f71a3...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det er noe eklere enn alt annet som kan lekke. En vagina med tampong i er nok noe av det tetteste som finnes i det bassenget.

Anonymkode: acf0e...c0e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke det er noe eklere enn alt annet som kan lekke. En vagina med tampong i er nok noe av det tetteste som finnes i det bassenget.

Anonymkode: acf0e...c0e

Det kan diskuteres. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 minutter siden):

Det kan diskuteres. 

Du liker å svømme i tiss?

Anonymkode: 8fcfd...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når du ikke har tampong som en propp så kan det lekke litt av hvert. Har ofte utflod, jeg.

Mellom barn som tisser i bassenget og gamle gubber med flass overalt og bremsespor i ræva og inkontinens så er vel det det siste jeg har tenkt på. 

Anonymkode: 57c1d...d06

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lenge siden sist jeg var i svømmehall, men de gangene jeg var der og hadde mensen brukte jeg menskopp. Hvis jeg hadde trodd at jeg ikke hadde god nok beskyttelse så hadde jeg blitt hjemme.

Anonymkode: c14d3...3e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Med tampong så er det tettere enn ellers da, og hvis man har problemer med at det blør gjennom for fort så reiser man kanskje ikke i svømmehallen den dagen. Dag 1 hos meg kommer det så mye at jeg må bytte den største tampongen + bind veldig ofte, så hadde ikke badet eller vært et sted hvor det ikke var mulighet til å bytte hyppig. Ellers er det helt greit for meg å bade med mensen.

Som noen nevner har man jo utflod f.eks, som får flyte fritt uten tampong. Da jeg fikk barn og var på babysvømming lærte jeg jo også det at badebleier og badetruser til de små kun holder på avføring, og at tiss renner rett ut. Vannet er altså fult av tiss, snørr og gulp også.

Jeg ville holdt meg unna basseng med åpne sår hvor det er fare for infeksjon, men ellers skal vannet være trygt nok til å bade i uansett.

Anonymkode: 542f1...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har problemer med lekkasje, så bør du vurdere en annen størrelse/type tampong, eller eventuelt menskopp. 
Jeg for min del har mye mer "lekkasje" i undertøyet når jeg ikke bruker tampong. Tampongen stopper alt av både blod og andre kroppsvæsker som f.eks utflod. 

Anonymkode: 34c21...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klor er luktfritt til det blandes med urin 😇

Anonymkode: a6260...b9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enklere med de som ikke vasker rompa si godt nok. Svømme rundt i andres avføringspartikler. 

Tenker at de med veldig kraftig menstruasjonsblødninger, ikke svømmer de dagene det blør som verst. 

Anonymkode: 5111d...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er ekkelt ja. Litt pga at jeg er redd det kan begynne å lekke. Men mest fordi jeg liker ikke følelsen å gå med tampong, ikke minst så synes jeg det er dritt å dra den ut igjen. Får alltid noe griseri på hendene, og så må jeg bort til vasken der det står folk og føner håret og vente på tur før jeg kan vaske hendene.

En annen ting: Klarer bare å dra den ut  når jeg slapper helt av, men fordi det alltid er kø til den ene doen, så står folk og banker på døra. Vet  jeg ikke får tampongsjuka sånn i løpet av noen timer, og at jeg kan gå med den til jeg kommer hjem, men det blir en ubehagelig kjøretur hvis jeg ikke får den ut med en gang. Er glad i å svømme, men ville ikke balt med det hvis det kun var meg. Har barn som elsker svømming, og det er ikke andre som kan følge dem, så jeg holder ut. 

Anonymkode: 24c4b...d21

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes sånne steder er ekle uansett, mensen eller ikke 😅 

Anonymkode: 5df7e...9f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes sånne steder er ekle uansett, mensen eller ikke 😅 

Anonymkode: 5df7e...9f9

ja. er et større problem at folk ikke dusjer egentlig

Anonymkode: 24c4b...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hører flere snakke om at de drar til svømmehallen, spa etc...selv om de har mensen.  Både folk som nevner det når det snakkes om svømming/bading og folk som skriver det i forum. Er ikke det uhygienisk? Jeg ser for meg lekkasje av blod selv med tampong

Anonymkode: f71a3...d5e

Hva skal man ellers gjøre, hvis man for eksempel driver med svømming som idrett? Være borte fra trening 1 uke i måneden? Det blir gode resultater ut av, altså.

Eller hvis man har barn som man går på babysvømming med.

Anonymkode: 833b0...5ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...eller skitt generelt.

Klor trenger ikke å jobbe hvis det er rent, så derfor skal man vaske seg godt med såpe før man bader. Gjør man ikke det så må kloret jobbe hardere for å holde det rent, og det vil feste seg til deg slik at du lukter klor.

Anonymkode: 542f1...662

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Svømmere trener når de har mensen. Man tilpasser seg jo bare etter blødningsmengden, bruker en kraftig tampong om det må til, og går opp å skifter om det og er nødvendig. Det lekker ikke om man bruker riktig verktøy, rett.

Anonymkode: ba830...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikkert derfor det lukter så sterkt klor av klorflasken da. Fordi noen har tisset oppi alle flaskene.

Anonymkode: c14d3...3e8

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drar ikke til svømmehallen på første mensdag når Niagara falls herjer i trusa. Men andre dager, null problem. Blør så lite og bruker stor tampong. 

Hvis man ikke tåler andre menneskers kropp, så bør man ikke dra på sånne steder. Heldigvis er det valgfritt. :)

Hva synes du om å bade ute? Dyretiss i vannet, insekter, krabber, fiskebæsj, døde fisker som råtner, parasitter, pollen, støv, rusk, skitt, fuglebæsj?

Anonymkode: 73157...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner du hvor mange som urinerer i bassenget jevnt? 

Anonymkode: 819fe...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...