Gå til innhold

Date en som jobber mye borte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg dater en som jobber i anleggsbransjen og som jobber mye borte i ukedagene. Han reiser mandag og kommer hjem tidlig torsdag/fredag. Noen uker hender det at han ikke gidder å sove borte og pendler hver vei hver dag (et par timer hver vei). Han sier han ikke har så mye som binder han hjemme og at han derfor velger å jobbe en del borte.

Vi bor i nærheten av hverandre og det er lett å møtes sånn sett. Vi har bare møttes en gang til nå, men kjente litt til hverandre fra før og han er virkelig alt jeg ser etter i en potensiell kjæreste.

Men, ex'n min jobbet også mye borte og jeg ble utrolig ensom og det tæret enormt på forholdet. Nå skal det sies at jeg bodde på hans hjemsted uten familie eller venner og han brydde seg generelt lite om meg. Var en del psykisk vold fra hans side i forholdet, så føler det blir urettferdig å sammenligne han og han jeg dater nå.

Han er stikk motsatt av ex'n, bortsett fra det at han også jobber mye borte da. Men han har sagt at hvis det viser seg å skulle bli seriøst mellom oss, så ønsker han å jobbe mer lokalt sånn at han har mer tid både til meg og familien sin. Han er en sånn person som virkelig bryr seg om familien og at alle rundt han skal ha det bra. 

Så, spørsmålet mitt er egt om noen her har erfaringer med å date/være i et forhold med en som jobber mye eller jobber mye borte? Blir det en endring når de får seg kjæreste? 

Min erfaring er jo veldig dårlig, men igjen så var ex'n en meget spesiell og ufin person. Så det skal jo mye til at jeg får samme dårlige opplevelse nå. Bare redd for at han lover gull og grønne skoger med å skulle jobbe mindre og mer hjemme. Også viser det seg at jobben trumfer alt og at kjæresten hjemme ikke er så nøye allikevel. Han skal selvfølgelig få jobbe det som kreves av han og med noe han trives med. Eneste jeg vil er at jeg også blir prioritert.

Anonymkode: 23792...cdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere nettopp har truffet hverandre og forholdet er helt nytt, så må du jo se an hvordan det blir fremover. Det er umulig å skulle spå hvordan dette vil løse seg.

Jeg er vant til forhold der vi er mye borte fra hverandre, og det takler jeg fint, siden jeg liker meg alene, og i tillegg har venner og familie rundt meg.

Spørs også hva din kjæreste er utdannet som? Hvilke muligheter har han til andre stillinger på stedet der dere bor? Det er viktig at man trives på jobb. Det er gjerne også sånn at når man blir eldre, så vil man ofte ha en mer stabil tilværelse, så muligheten er der vel for at du får ham mer rundt deg i fremtiden.

Anonymkode: d9ee9...6c3

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Jeg kan sette stor pris på all den alenetiden en partner som har reisejobb kan gi. Ikke bare er det deilig å være alene i perioder, være med venner og familie, eller bare være meg. Samtidig er det veldig godt å kjenne på savnet, og jeg gleder meg veldig når det nærmer seg at han skal komme hjem. 

Anonymkode: ca9b6...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke en god del lengre enn det å date og være i et forhold til. En slik situasjon merkes først skikkelig når man har ansvar for felles hjem, og alt som må følges opp hver uke. Og ikke minst barn. 

Tidlig i forholdet er det gjerne greit. Man har få forpliktelser, så det handler mer om savn. Men med jobb, hus og barn, så er det veldig tungt at alt havner på dine skuldre. Det er samvittighet for lange dager i barnehage, bare en som kan være hjemme og slippe inn handverkere og slik, alt husarbeid, all matlaging, i hverdagen, og mye mer. 

Og se på situasjonen i dag - hva han gjør, ikke hvilke muligheter han har. Hvordan han er når han faktisk kommer hjem - er det sofa og hvile etter krevende uke. Eller er det å ta tak i huset, lage god middag, og være med på aktiviteter. 

Om du leser tråder her inne så er det også veldig mange slike menn som heller ikke tar tak når de faktisk er hjemme, da de er vant til at partner har kontroll (og slipper mulig heller ikke så mye til). Og de er gjerne heller ikke viliig til å bytte jobb, da de trives, og det tross alt er en grunn til at de har valgt som de gjør. 

Anonymkode: 66fb2...733

AnonymBruker
Skrevet

Har fungert dårlig for meg ihvertfall , var spennende i starten og greit med litt savn , men man får jo aldri hverdagene sammen , og det har ihvertfall vært et savn for meg 

Anonymkode: 48d1f...3e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 22.43):

Hei!

Jeg dater en som jobber i anleggsbransjen og som jobber mye borte i ukedagene. Han reiser mandag og kommer hjem tidlig torsdag/fredag. Noen uker hender det at han ikke gidder å sove borte og pendler hver vei hver dag (et par timer hver vei). Han sier han ikke har så mye som binder han hjemme og at han derfor velger å jobbe en del borte.

Vi bor i nærheten av hverandre og det er lett å møtes sånn sett. Vi har bare møttes en gang til nå, men kjente litt til hverandre fra før og han er virkelig alt jeg ser etter i en potensiell kjæreste.

Men, ex'n min jobbet også mye borte og jeg ble utrolig ensom og det tæret enormt på forholdet. Nå skal det sies at jeg bodde på hans hjemsted uten familie eller venner og han brydde seg generelt lite om meg. Var en del psykisk vold fra hans side i forholdet, så føler det blir urettferdig å sammenligne han og han jeg dater nå.

Han er stikk motsatt av ex'n, bortsett fra det at han også jobber mye borte da. Men han har sagt at hvis det viser seg å skulle bli seriøst mellom oss, så ønsker han å jobbe mer lokalt sånn at han har mer tid både til meg og familien sin. Han er en sånn person som virkelig bryr seg om familien og at alle rundt han skal ha det bra. 

Så, spørsmålet mitt er egt om noen her har erfaringer med å date/være i et forhold med en som jobber mye eller jobber mye borte? Blir det en endring når de får seg kjæreste? 

Min erfaring er jo veldig dårlig, men igjen så var ex'n en meget spesiell og ufin person. Så det skal jo mye til at jeg får samme dårlige opplevelse nå. Bare redd for at han lover gull og grønne skoger med å skulle jobbe mindre og mer hjemme. Også viser det seg at jobben trumfer alt og at kjæresten hjemme ikke er så nøye allikevel. Han skal selvfølgelig få jobbe det som kreves av han og med noe han trives med. Eneste jeg vil er at jeg også blir prioritert.

hadde gått fint for min del jeg må ha alenetid.. så at de er litt borte er bare bra. 

Anonymkode: 45a02...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem for min del. Trives greit alene, har ikke egentlig noe ønske om å være samboer, og vil ikke ha barn heller.

Anonymkode: 41b1f...38f

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min jobber helt likt, med 2 timers kjørevei. Går helt fint. Han skal gå over til vanlig arbeidstid når vi flytter sammen 

Anonymkode: b4362...c4d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 22.43):

Hei!

Jeg dater en som jobber i anleggsbransjen og som jobber mye borte i ukedagene. Han reiser mandag og kommer hjem tidlig torsdag/fredag.

Høres jo ut som en drømmesituasjon 😄

Anonymkode: d5f4f...ad9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...