Gå til innhold

Barnet mitt blir fulgt av noen fra klassen hjem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt råd, mitt barn 12 år går hjem selv hverdag fra skolen, men i det siste har en fra klassen begynte å følge mitt barn på veien...dette barnet bor motsatt vei av det mitt barn går. 

Dette barnet kommer alltid med unnskyldninger om hvorfor hen går samme vei som mitt barn ( og vi vet at hen går hjem/ tilbake ette mitt barn kommer hjem og vi vet at hen juger om det hen skal ta ting ikke er åpent etc)

Mitt barn vil ikke gå med hen da dette barnet ikke er så snill og mitt barn vil gå alene og føler at dette er rart.

Hvordan løse dette på beste måte, mitt barn har sakt i fra at hen vil gå alene men det andre barnet gidder ikke høre og følger med uansett 

Skal vi ta det med forldre, lærere? 

Anonymkode: 78f3b...137

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både foreldre og lærer, selvfølgelig!

Anonymkode: 3e5df...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Er han snill med barnet på veien? Prater de sammen? Eller er han slem? 

Mulig dette er ett forsøk på å skaffe seg en venn, men ville snakket med lærer og foreldrene. 

Anonymkode: a2b07...92a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er han snill med barnet på veien? Prater de sammen? Eller er han slem? 

Mulig dette er ett forsøk på å skaffe seg en venn, men ville snakket med lærer og foreldrene. 

Anonymkode: a2b07...92a

Ts sitt barn sier jo at det andre barnet ikke er snilt…

Anonymkode: 3e5df...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Kan være tegn på at "vennen" ikke vil hjem til egne foreldre? Mulig overtenking, men kan være en grunn. 

Hvordan ellers er ditt barn? Klarer hun å si i fra eller er hun en som lar seg overkjøre? Kan hun si at i dag ønsker hun å gå alene, skal høre på lydbok/podcast/musikk? 

Jeg er ikke for "tvunget" vennskap..mulig hun prøver å få seg en venn, og ikke vet hvordan. Kanskje i håp om å bli invitert inn. Kan din datter, og evt hennes venner (snakk med venners foreldre feks) inkludere henne etter skolen? Men da feks på skoleplassen. En aktivitet, eller stikke innom nærmeste butikk etter skolen for å kjøpe is eller noe og prate 30min? 

Og hva vil "slem" si? Hva tror din datter skjer om hun sier at hun vil gå alene hjem?

Anonymkode: 4e249...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...