Tobarnsmammaaa Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Hei. Jeg har en godkjent yrkesskade som er pasientskade. Den ble diagnosert for seint så har fått erstatning fra NPE. Det er barneerstatning siden jeg var under 16 år. Det står blant annet at det er menerstatning. Har jeg krav på menerstatning fra NAV også, for at det er yrkesskade?
Baktus2024 Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Tobarnsmammaaa skrev (3 minutter siden): Hei. Jeg har en godkjent yrkesskade som er pasientskade. Den ble diagnosert for seint så har fått erstatning fra NPE. Det er barneerstatning siden jeg var under 16 år. Det står blant annet at det er menerstatning. Har jeg krav på menerstatning fra NAV også, for at det er yrkesskade? Tar et par år før de bestemmer seg for deg....til info....i mellomtiden må det vel gå igjennom klageinstanser i i Nav oxo... Så Helseklage og så rettsoppgjør... Si ti år...sånn på sparket...hvem blir lei av hverandre først? 2
Tobarnsmammaaa Skrevet 27. januar Forfatter #3 Skrevet 27. januar Og det har du som erfaring? Jeg veit nav har lang behandlingstid, men de gir vel ikke avslag uten grunn så jeg må klage.. vil ha erfaringer, og hvis du ikke har det, gir din kommentar meg ingenting
Tobarnsmammaaa Skrevet 27. januar Forfatter #4 Skrevet 27. januar Tobarnsmammaaa skrev (Akkurat nå): Og det har du som erfaring? Jeg veit nav har lang behandlingstid, men de gir vel ikke avslag uten grunn så jeg må klage.. vil ha erfaringer, og hvis du ikke har det, gir din kommentar meg ingenting Baktus2024 skrev (6 minutter siden): Tar et par år før de bestemmer seg for deg....til info....i mellomtiden må det vel gå igjennom klageinstanser i i Nav oxo... Så Helseklage og så rettsoppgjør... Si ti år...sånn på sparket...hvem blir lei av hverandre først? Og det har du som erfaring? Jeg veit nav har lang behandlingstid, men de gir vel ikke avslag uten grunn så jeg må klage.. vil ha erfaringer, og hvis du ikke har det, gir din kommentar meg ingenting
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar Har du ikke advokat i forbindelse med erstatningsutmålingen fra NPE? Anonymkode: 6f988...c6b
Tobarnsmammaaa Skrevet 27. januar Forfatter #6 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke advokat i forbindelse med erstatningsutmålingen fra NPE? Anonymkode: 6f988...c6b Nei. Utbetaling jeg har og skal få er riktig. Har vært og fått spesialisterklæring til nav som de sendte meg på. NPE har utbetaling erstatning for 35% invaliditet som er korrekt. Har en gammel sak liggende fra 2009 de gjenåpnet nå.
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar Tobarnsmammaaa skrev (3 minutter siden): Nei. Utbetaling jeg har og skal få er riktig. Har vært og fått spesialisterklæring til nav som de sendte meg på. NPE har utbetaling erstatning for 35% invaliditet som er korrekt. Har en gammel sak liggende fra 2009 de gjenåpnet nå. Grunnen til at du får betalt nødvendig utgifter til bistand fra advokat under erstatningsutmålingen hos NPE er fordi NPE aktivt jobber for å begrense hvor mye de utbetaler. Menerstatning fra NAV utbetales hver måned og blir over et liv mye mer verdifullt enn menerstatning fra NPE. Men om du kan få begge? Tviler på at noen her vet det. Anonymkode: 6f988...c6b
Tobarnsmammaaa Skrevet 27. januar Forfatter #8 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grunnen til at du får betalt nødvendig utgifter til bistand fra advokat under erstatningsutmålingen hos NPE er fordi NPE aktivt jobber for å begrense hvor mye de utbetaler. Menerstatning fra NAV utbetales hver måned og blir over et liv mye mer verdifullt enn menerstatning fra NPE. Men om du kan få begge? Tviler på at noen her vet det. Anonymkode: 6f988...c6b Man kan velge engangssum fra nav istedenfor hver måned. Grunnen til at jeg spør er om noen har fått det innvilget begge steder.
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Skrevet 27. januar Tobarnsmammaaa skrev (1 time siden): Hei. Jeg har en godkjent yrkesskade som er pasientskade. Den ble diagnosert for seint så har fått erstatning fra NPE. Det er barneerstatning siden jeg var under 16 år. Det står blant annet at det er menerstatning. Har jeg krav på menerstatning fra NAV også, for at det er yrkesskade? Her skaffer du deg advokat. Janne Larsen er ekspert på NPE saker. Hun har selv jobbet i NPE. Finnes selvfølgelig andre advokater og. Anonymkode: 316f8...af5
Tobarnsmammaaa Skrevet 27. januar Forfatter #10 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her skaffer du deg advokat. Janne Larsen er ekspert på NPE saker. Hun har selv jobbet i NPE. Finnes selvfølgelig andre advokater og. Anonymkode: 316f8...af5 Hvorfor? Saken min i npe er riktig og avsluttet. Har fått det jeg har krav på. Jeg spør om nav!
AnonymBruker Skrevet 27. januar #11 Skrevet 27. januar Det er bare aktuelt med menerstatning fra nav dersom skaden har skjedd i forbindelse med jobb. Du skriver at du har fått skade som barn og har fått erstatning fra NPE. Det sier meg at din skade har skjedd i forbindelse med helsebehandling som barn. Dette har ingenting med nav å gjøre siden skaden ikke har skjedd i forbindelse med jobb. Anonymkode: c65e2...5b1
Tobarnsmammaaa Skrevet 28. januar Forfatter #12 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er bare aktuelt med menerstatning fra nav dersom skaden har skjedd i forbindelse med jobb. Du skriver at du har fått skade som barn og har fått erstatning fra NPE. Det sier meg at din skade har skjedd i forbindelse med helsebehandling som barn. Dette har ingenting med nav å gjøre siden skaden ikke har skjedd i forbindelse med jobb. Anonymkode: c65e2...5b1 Hvis du leser hele teksten, skriver jeg at det er en godkjent YRKESSKADE
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Skrevet 28. januar Tobarnsmammaaa skrev (15 timer siden): Hvorfor? Saken min i npe er riktig og avsluttet. Har fått det jeg har krav på. Jeg spør om nav! Fordi når man har fått medhold hos NPE så har man rett på å få dekket advokat og utmåling av erstatning er noe man ikke holder på med selv. Men du har gjerne bare tatt i mot det du ble tilbudt og tenkt at det var rett? Anonymkode: 316f8...af5
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Skrevet 28. januar Tobarnsmammaaa skrev (14 timer siden): Hvis du leser hele teksten, skriver jeg at det er en godkjent YRKESSKADE Har du yrkesskade fra skole eller lignende når du var barn? om du leser svaret til personen du siterer så har vedkommende fått med at du har yrkesskade. Spørsmålet er om det er en eller to skader? Jeg har også også yrkesskade. Om man i ett tenkt eksempel sier den gir 20 % invaliditet vil det si at dersom jeg ble skadet på nytt har jeg bare 80 % igjen. Og vil derfor ikke kunne få erstatning for over 100 % totalt. ut fra informasjonen du gir er jeg usikker på om det svarer på noe du lurer på. Anonymkode: 07cee...342
Tobarnsmammaaa Skrevet 28. januar Forfatter #15 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har du yrkesskade fra skole eller lignende når du var barn? om du leser svaret til personen du siterer så har vedkommende fått med at du har yrkesskade. Spørsmålet er om det er en eller to skader? Jeg har også også yrkesskade. Om man i ett tenkt eksempel sier den gir 20 % invaliditet vil det si at dersom jeg ble skadet på nytt har jeg bare 80 % igjen. Og vil derfor ikke kunne få erstatning for over 100 % totalt. ut fra informasjonen du gir er jeg usikker på om det svarer på noe du lurer på. Anonymkode: 07cee...342 Fra skole ja. Er en skade og en følgeskade av den skaden. Så samme som gir totalt 35% invaliditet i følge npe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå