AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Jeg trente to økter 5-6 dager. En eller maks to hviledager med eventuelt en lav restitusjonsøkt. Jeg fungerte veldig fint på det, men alle rundt meg sa at det var for mye og at jeg burde trappe ned. Vel. Nå har jeg trappet ned til 4-5 dager i uken. Og bare en økt per dag. Tre styrke, en cardio og en hyrox. Men nå opplever jeg nye strekk i ulike muskler etter nesten hver trening, kramper, mye stølhet og er utrolig mye mer sliten, selv om ikke vekt og intensitet har økt. Hva kan dette skyldes? Noen som kanskje har en god forklaring? Har aldri opplevd å respondere så negativt på mindre trening før. Anonymkode: e9752...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #2 Del Skrevet 28. januar Uten mer informasjon tipper jeg at du er overtrent. Ja, du har trappet ned, men det betyr ikke at kroppen din har hentet seg inn etter den store treningsbelastningen du hadde. Belastningen du har nå er nok ikke for stor, men det hjelper lite om du allerede har kjørt kroppen ned i grøfta. Belastningen er nok for stor til at du klarer å hente deg fullstendig inn. Hvis dette er tilfelle er det ikke mye annet som hjelper enn å trappe ned fullstendig i noen uker. Ja, det suger, men av og til må man bare. Jeg har selv vært overtrent og vet hvor kjipt det er. Plutselig sa kroppen stopp etter lang tid med overbelastning (forsto i ettertid at det var mye trening, men burde gjerne skjønt det tidligere). Fikk melkesyre av å ta en knebøy med kroppsvekt. Det eneste jeg gjorde av trening i 3 måneder var rolig kun for å holde kroppen i gang. Etterpå ble jeg klar over at jeg burde ha sett det mye før. Da jeg begynte å trene skikkelig igjen knuste jeg tidligere personlige rekorder med mye mindre trening enn jeg hadde tidligere. Hvor lang tid du trenger merker du selv. For noen er 2-3 uker sikkert nok og for andre flere måneder. Eventuelt er det vel mulig at du har mangel på noe, f.eks. jern. Du kan jo alltids ta deg en tur til legen for å sjekke. Anonymkode: 00ce0...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå