Gå til innhold

Er det lurt å date med noen fra jobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen ramse pluss og minuser med å date en kollega av deg?

Anonymkode: b2165...646

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

For liste, bruk chat gpt.

Anonymkode: b602e...951

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du driter ikke der du spiser

Anonymkode: 73450...7e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Annen avdeling og ikke noen leder el.l. som er over deg, null stress. Men dei fleste slutter etter en stund om det blir seriøst 

Anonymkode: 293ff...ee8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nope.

Anonymkode: 0a725...94f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 400c8...3c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Giftet meg med en fra jobb, vi var kollegaer (ungt miljø) i 25-26 års alder, og fikk en god tone (mye sosialt)

Gikk bra, men byttet avdeling da det ble alvor, og etterhvert byttet han arbeidsplass. Men endre som sagt med bryllup og barn for vår del.

Anonymkode: e55b7...080

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner mange som er gift som møttes på jobben så det kan gå helt fint. 

Er det drømmejobben så vær mer forsiktig.  Enklere om det er i tidlig fase av livet. En av partner må vanligvis flytte på seg samme hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet

Utfordringen er at man ikke vet hvordan det ender. 

Jeg ble sammen med en fra jobb, ikke samme avdeling, men avdelinger som hadde litt med hverandre å gjøre. 
Jobbet sammen ett år først. Snill fyr, som var godt likt blant kolleger. Viste seg være en fullstendig annen person i det vi flyttet sammen. Typisk narsissist... Jeg hadde behov for bistand for å kaste han ut, og han baksnakket og motarbeidet meg så mye på jobben at ledelsen måtte involveres. Jeg måtte vise frem masse chattelogger for å bevise oppførselen hans, for han var så overbevisende til alle som ikke hadde sett den narsissistiske siden hans. Han skjerpet seg en del når han fikk skriftlig advarsel, men fortsatte likevel å motarbeide meg og baksnakke meg til alle kolleger. Mange kolleger viste sannheten og støttet meg, andre trodde på han, noe som skapte mye dårlig stemning på jobben og privat. Lite tettsted hvor kolleger også omgikk hverandre på privaten. Jeg valgte til slutt flytte vekk når jeg så hvordan hans oppførsel påvirket alle rundt oss... 

Anonymkode: 90c8c...465

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gift med en kollega , ulike avdelinger , så ble vi skilt og må fortsatt se hverandre hver dag 🙈 vær forsiktig! 

Anonymkode: 33f97...8ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha gjerne sex med kollegaer, men å date det blir det bare tull av..

Anonymkode: a094d...c92

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: feca4...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ha gjerne sex med kollegaer, men å date det blir det bare tull av..

Anonymkode: a094d...c92

Eh…

Anonymkode: e55b7...080

Skrevet

Hadde aldri gjort det. Hørt altfor mange historier der det skjærte seg fullstendig..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 21.46):

Du driter ikke der du spiser

Anonymkode: 73450...7e0

Gammel myte. Og veldig oppbrukt.

Anonymkode: e903e...616

AnonymBruker
Skrevet

Fordel: dere blir kjent i en annen setting, man ser hvordan personen er, lærer hverandre å kjenne uten at bakteppet er "nå skal vi se om vi kan bli kjærester". Følelsene oppstår ofte mer naturlig.

Ulemper: Om det ikke funker kan det bli kleint på jobb. Og "alle" kollegaene deres vet hva som har foregått.

Unngå dating med kollega hvis en av dere er i lederposisjon. Ellers er jobb et av de mest vanlige stedene å finne partner, så det trenger ikke være noe negativt så lenge man er litt bevisst på hva man gjør og konsekvensene det kan få.

Anonymkode: 25545...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...