AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Er det samme hvem som gjør det? Sønnen min skal leie bolig første gang, og informerte utleier om at han tenkte å søke om depositumsgaranti. Da svarte utleier at det er han som skal gjøre, i banken hans - og bad sønnen min om å sende ham fødsels og personnummeret sitt. Når jeg googler depositumsgaranti finner jeg ingen steder der det står at utleier søker. Anonymkode: 3885b...0c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Utleier har tydeligvis ikke peiling på hva depositumsgaranti er. Anonymkode: b952a...e5b 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Skrevet 27. januar Det er leietaker som kjøper depositumsgaranti. I motsetning til depositumskonto som utleier må opprette. Anonymkode: 3df8d...975 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Tror huseier blander med å opprette depositums konto. Anonymkode: fc2c5...70b
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er leietaker som kjøper depositumsgaranti. I motsetning til depositumskonto som utleier må opprette. Anonymkode: 3df8d...975 Var det jeg trodde... Takk for svar 😊 Vet du tilfeldigvis hvor dette står svart på hvitt, så sønnen min kan sende dette til utleier for å vise ham hva som er rett? TS Anonymkode: 3885b...0c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var det jeg trodde... Takk for svar 😊 Vet du tilfeldigvis hvor dette står svart på hvitt, så sønnen min kan sende dette til utleier for å vise ham hva som er rett? TS Anonymkode: 3885b...0c3 https://www.husleie.no/ordbok-for-boligutleie/leiegaranti/ Om du googler depositumsgaranti får du opp mange varianter. Der kan dere lese om prisene og vilkårene til de ulike tilbyderne. Anonymkode: 92840...293
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det samme hvem som gjør det? Sønnen min skal leie bolig første gang, og informerte utleier om at han tenkte å søke om depositumsgaranti. Da svarte utleier at det er han som skal gjøre, i banken hans - og bad sønnen min om å sende ham fødsels og personnummeret sitt. Når jeg googler depositumsgaranti finner jeg ingen steder der det står at utleier søker. Anonymkode: 3885b...0c3 Det høres ut til at utleieren tenker å opprette depositumskonto. Det er det utleier som skal sette i gang. Depositumsgaranti er noe helt annet og er noe leietaker skal søke om og vise frem. Anonymkode: a137b...edd
AnonymBruker Skrevet 27. januar #8 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut til at utleieren tenker å opprette depositumskonto. Det er det utleier som skal sette i gang. Depositumsgaranti er noe helt annet og er noe leietaker skal søke om og vise frem. Anonymkode: a137b...edd Nei, utleier skrev til sønnen min at han (utleier) skulle opprette depositumskonto - hvis ikke de tenkte å ha depositumsgaranti. I så fall måtte de si fra til ham snarest 😏 TS Anonymkode: 3885b...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå