IcarusXI Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Hei, det er et gymsenter som tok over et annet, selv om proff.no viser at daglig leder for organisasjonen er den samme, så et er kanskje noe fanteri som skjer her? Desverre er dette type ubemannet senter som gjør det vanskelig å kontakte noen, nå er det slikt at de har gjemt e-mailen på nettsiden så man må lete litt fram. Det som skjedde er at når de skulle til å ta over, fikk medlemmer beskjed og jeg meldet meg ut med en gang, fordi disse folkene pynter litt på veggene og skal plutselig krever nesten dobbelt månedspris. Nå er det slik at jeg fant ut at de har fakturert meg og det er blitt automatisk betalt i fire måneder, og de har satt mitt medlemskap på 12 måneders bindings tid med 2 måneders oppsigelses tid. Burde jeg ta kontakt med noen? Politi eller lensman eller slikt? Jeg har ikke godkjent noe, eller signert noe, jeg fikk heller ikke beskjed om faktura eller slikt fordi avtalegiro er slått av og det virker som de purrer på det og, men jeg vil ikke godtkjenne noe. Jeg har sendt en e-mail og sitter stresser litt. "Worst case" så får jeg gå på gymsenter og komme meg i form, og kanskje være flink til å prate om support kvaliteten og informere folk? Hvis jeg ber banken om å blokkere evt kreve tilbake pengene, har de noe spesielt de kan gjøre mot meg hvis jeg krever også at de produserer kontrakt jeg har med de, en kan vel ikke bare bli lagt til som medlem uten videre med 12 måneder bindingstid? Desverre kan jeg ikke kreve info av original senteret dersom de har stengt ned emailen sin. Kan jeg evt kontakte daglig lederen og mase der? Takk på forhånd :D
Fighter83 Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar (endret) IcarusXI skrev (9 minutter siden): Hei, det er et gymsenter som tok over et annet, selv om proff.no viser at daglig leder for organisasjonen er den samme, så et er kanskje noe fanteri som skjer her? Desverre er dette type ubemannet senter som gjør det vanskelig å kontakte noen, nå er det slikt at de har gjemt e-mailen på nettsiden så man må lete litt fram. Det som skjedde er at når de skulle til å ta over, fikk medlemmer beskjed og jeg meldet meg ut med en gang, fordi disse folkene pynter litt på veggene og skal plutselig krever nesten dobbelt månedspris. Nå er det slik at jeg fant ut at de har fakturert meg og det er blitt automatisk betalt i fire måneder, og de har satt mitt medlemskap på 12 måneders bindings tid med 2 måneders oppsigelses tid. Burde jeg ta kontakt med noen? Politi eller lensman eller slikt? Jeg har ikke godkjent noe, eller signert noe, jeg fikk heller ikke beskjed om faktura eller slikt fordi avtalegiro er slått av og det virker som de purrer på det og, men jeg vil ikke godtkjenne noe. Jeg har sendt en e-mail og sitter stresser litt. "Worst case" så får jeg gå på gymsenter og komme meg i form, og kanskje være flink til å prate om support kvaliteten og informere folk? Hvis jeg ber banken om å blokkere evt kreve tilbake pengene, har de noe spesielt de kan gjøre mot meg hvis jeg krever også at de produserer kontrakt jeg har med de, en kan vel ikke bare bli lagt til som medlem uten videre med 12 måneder bindingstid? Desverre kan jeg ikke kreve info av original senteret dersom de har stengt ned emailen sin. Kan jeg evt kontakte daglig lederen og mase der? Takk på forhånd Forbrukertilsynet? Endret 27. januar av Fighter83 1
IcarusXI Skrevet 27. januar Forfatter #3 Skrevet 27. januar Fighter83 skrev (2 minutter siden): Forbrukerombudet? Skal holde det i bakkhodet når/hvis jeg får svar på emailen. Burde en nevne dette for de i en e-mail og se om det får ting i gang eller bare ta kontakt med Forbrukerombudet og la de ta seg av ting?
ms. Perfect Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Avtalegiro kan sies opp i banken så de ikke får trukket mer. Ellers er det å be om tilbakebetaling omgående, evt anmeldelse om de ikke betaler.
IcarusXI Skrevet 27. januar Forfatter #5 Skrevet 27. januar ms. Perfect skrev (10 minutter siden): Avtalegiro kan sies opp i banken så de ikke får trukket mer. Ellers er det å be om tilbakebetaling omgående, evt anmeldelse om de ikke betaler. Det er akkurat det da, jeg har ikke noe avtalegiro, derfor purrer de litt ekstra gebyr vistnok? Jeg må prate med banken hvordan dette gikk på auto uten noe som helst godkjenning eller beskjed fra meg. Screenshot fra medlems siden som jeg fant ut om idag...
ms. Perfect Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar IcarusXI skrev (8 minutter siden): Det er akkurat det da, jeg har ikke noe avtalegiro, derfor purrer de litt ekstra gebyr vistnok? Jeg må prate med banken hvordan dette gikk på auto uten noe som helst godkjenning eller beskjed fra meg. Screenshot fra medlems siden som jeg fant ut om idag... Da hadde jeg sjekket med banken hva slags rettigheter de kan ha for å trekke fra kontoen din ja 😅
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar IcarusXI skrev (1 time siden): Det som skjedde er at når de skulle til å ta over, fikk medlemmer beskjed og jeg meldet meg ut med en gang Utmeldingen din har nok blitt oversett i forbindelse med overtakelsen. Purr på dem og dokumenter når du meldte det ut og si at du skal ha refusjon. Anonymkode: 4c2c1...820 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå