Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har et hull i pcen min som det står 'SD-MS/Pro-MMC-XD'. MMC-kort er jo sånt jeg har i mobilen, og det er lite. Om jeg dytter inn MMC-kortet fra mobilen i hullet i pcen kommer det jo til å forsvinne.. Hva er egentlig meningen her?
skrue Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Sikker på at det faktisk er en kortleser på innsiden av hullet?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #3 Skrevet 6. mars 2006 Mhm, helt sikker.. Jeg måtte jo dytte inn kortet og da fikk jeg opp en flyttbar enhet til på 'min datamaskin' og der lå bilder/filmer osv som jeg har på MMCkortet. Som jeg tenkte var det ikke lett å få ut kortet igjen, måtte dytte inn en kniv og lirke det ut. Og det er vel ikke meningen at det skal være sånn?
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2006 #4 Skrevet 6. mars 2006 (endret) Det er ikke en knapp eller et deksel du kan trykke på for å få kortet ut da? På min laptop er det flere kortlesere og den ene haren liten knapp som åpner dekselet og får kortet til å sprette litt ut. På de andre leserene er stikker kortene litt ut, slik at man får tak i et lite hakk i kortet og får dratt dem ut. Endret 6. mars 2006 av Lea
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Nei, det er ikke det heller. Når jeg skal ta kortet ut av mobilen trykker jeg det inn for at det skal komme ut. Men i PCen er det så langt inne at, prøvde å dytte det uten at det hjalp.. Kanskje, kanskje man kan bruke den holderen som MMC kortet kommer med i pakken...? *lete*
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Til MMCkortet følger det med en forlenger/holder som jeg aldri har skjønt hva var til, men nå har jeg noe å bruke den til. For den kan brukes til nettopp dette jeg ikke skjønte.. Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva de andre korttypene er for/til?
Gjest Lea Skrevet 7. mars 2006 #7 Skrevet 7. mars 2006 SD=SecureDigital MS=memorystick XD=XD-Picturecard Disse er i alle fall kort som ofte brukes i digitalkameraer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå