Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et hull i pcen min som det står 'SD-MS/Pro-MMC-XD'. MMC-kort er jo sånt jeg har i mobilen, og det er lite. Om jeg dytter inn MMC-kortet fra mobilen i hullet i pcen kommer det jo til å forsvinne.. Hva er egentlig meningen her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det faktisk er en kortleser på innsiden av hullet?

Gjest Gjest
Skrevet

Mhm, helt sikker.. Jeg måtte jo dytte inn kortet og da fikk jeg opp en flyttbar enhet til på 'min datamaskin' og der lå bilder/filmer osv som jeg har på MMCkortet. Som jeg tenkte var det ikke lett å få ut kortet igjen, måtte dytte inn en kniv og lirke det ut.

Og det er vel ikke meningen at det skal være sånn?

Skrevet (endret)

Det er ikke en knapp eller et deksel du kan trykke på for å få kortet ut da?

På min laptop er det flere kortlesere og den ene haren liten knapp som åpner dekselet og får kortet til å sprette litt ut. På de andre leserene er stikker kortene litt ut, slik at man får tak i et lite hakk i kortet og får dratt dem ut.

Endret av Lea
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er ikke det heller. Når jeg skal ta kortet ut av mobilen trykker jeg det inn for at det skal komme ut. Men i PCen er det så langt inne at, prøvde å dytte det uten at det hjalp..

Kanskje, kanskje man kan bruke den holderen som MMC kortet kommer med i pakken...? *lete*

Gjest Gjest
Skrevet

Til MMCkortet følger det med en forlenger/holder som jeg aldri har skjønt hva var til, men nå har jeg noe å bruke den til. For den kan brukes til nettopp dette jeg ikke skjønte..

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hva de andre korttypene er for/til?

Skrevet

SD=SecureDigital

MS=memorystick

XD=XD-Picturecard

Disse er i alle fall kort som ofte brukes i digitalkameraer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...