Gå til innhold

Er vår datter dumsnill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir lei meg på vegne av datteren vår. 

Hun var lenge sammen med kjæresten og ville ha barn. I 10-11 år holdt han henne på vent, og sa at han ikke var klar osv. Men at de definitivt skulle prøve etter noen år. Hun dro til gynekologen og fant ut at hun burde kjappe seg hvis hun skulle ha barn. Da fikk kjæresten kalde føtter og mente at han ikke skulle ha barn allikevel. Uten grunn og mening. Aldri noen forklaring. 

Hun ble helt knust og gikk helt ned i kjelleren i flere måneder. Gråt og var helt ødelagt. Det var vondt for henne og oss foreldre. Hun kuttet han helt ut og reiste til Danmark hvor hun fikk oppfylt drømmen om barn gjennom sæddonor. Det resulterte i at hun ble mor til en fantastisk liten gutt. Som hun skulle ha aleneomsorg for. 

Etter at ekskjæresten fant ut at hun var gravid prøvde han å vinne henne tilbake og hun har latt han, men gjennom vennskap denne gangen. Nå er han en viktig del av sønnens liv. Har inntatt fedrerolle og er sånn sett en god «pappa». De har ingen forhold utenom vennskap sier hun, henger med han fra fredag til søndag hver uke. Hun dater andre menn også men har bedt oss om å ikke si det til ekskjæresten. Hun begrunner det med at han ikke har noe med det siden han er en ekskjæreste. Det har hun jo rett i. Samtidig blir det feil at han sitter barnevakt imens hun er ute med andre menn, han kommer til å finne det ut og da blir det vondt verre for begge. Og for barnebarnet vårt.

Ellers mener vi at hun skal være litt forsiktig med denne mannen som kommer og går som han vil. Vårt barnebarn har blitt veldig glad i mannen og ser på han som en far. 

Vi går konstant og er bekymret for at mannen skal forlate dem over natten, særlig nå som guttungen har blitt så glad i han. Hun sier at hun aldri kan tilgi han for det han gjorde mot henne. Da skjønner vi ikke hvorfor hun skal «dele» gutten med han, ta i mot gaver og selskap. De har aldri snakket ut om noe, ingen av dem er glad i samtaler. 

Hva hadde dere andre gjort? Vi ønsker datteren vår og barnebarnet alt godt. Men denne mannen stoler vi ikke på.

Skal vi la henne feile en gang til? Nytter jo ikke å veilede henne annet enn å be henne om å være på vakt. Dette er bare trist.

Anonymkode: 4837c...1c9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle være alternativet til å la henne styre livet sitt selv, uavhengig av om det er potensiale for at noen kan bli såret? Det er det jo forøvrig i alle relasjoner. 

Anonymkode: babc0...275

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun dumsnill eller er han dumsnill som sitter barnevakt om kveldene mens hun møter menn?

Anonymkode: 84aad...5a5

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres litt dumsnill ut ja. Eller kanskje ensom? Eller om hun savner han? Om hun tar i mot brødsmuler fra denne mannen fordi det er bedre enn ingenting? Godt å ha han som trygghet mens hun søker etter en ny? Mange ting som kan være fakta... tror ikke du kan gjøre annet enn å støtte. Og så må jeg si at jeg syns det høres merkelig ut at en mann ønsker så nær kontakt med et barn som ikke er hans. Spesielt om han er der på kvelden når datteren din ikke er hjemme. Da hadde jeg tenkt i de litt mørke baner egentlig...

Anonymkode: ced59...2d3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun høres litt dumsnill ut ja. Eller kanskje ensom? Eller om hun savner han? Om hun tar i mot brødsmuler fra denne mannen fordi det er bedre enn ingenting? Godt å ha han som trygghet mens hun søker etter en ny? Mange ting som kan være fakta... tror ikke du kan gjøre annet enn å støtte. Og så må jeg si at jeg syns det høres merkelig ut at en mann ønsker så nær kontakt med et barn som ikke er hans. Spesielt om han er der på kvelden når datteren din ikke er hjemme. Da hadde jeg tenkt i de litt mørke baner egentlig...

Hva tenker du? Må innrømme at tanken har streifet meg. Men så har vi kjent han i mange år, han har bestandig vært snill og god og har blitt glad i gutten. Sier at det er sønnen han aldri fikk. Får lyst til å skrike: «sønnen du ikke ville ha»!! Så er det ikke min jobb når begge er i 40 årene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da hadde jeg tenkt i de litt mørke baner egentlig...

Slutt! 

Hun sier vel hun skal ut med "venninnene", mens det er tinder dates og han er helt uvitende og tilbringer helgene der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du? Må innrømme at tanken har streifet meg. Men så har vi kjent han i mange år, han har bestandig vært snill og god og har blitt glad i gutten. Sier at det er sønnen han aldri fikk. Får lyst til å skrike: «sønnen du ikke ville ha»!! Så er det ikke min jobb når begge er i 40 årene. 

Nei, bare sånn sett utenfra så syns jeg det virker rart... Fins mange fantastiske og hyggelige mennesker som har lyster som ikke er stuerene. Men dette er jo selvsagt helt uten å se for meg hvem du, din datter eller denne mannen er. Men historien din svart på hvitt gir meg en guffen følelse. Hadde reagert kraftig om noe lignende hadde skjedd meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har foreslått flere ganger at de skal prate ordentlig ut om ting som har skjedd. Gjerne med oss til stede eller gjennom en profesjonell terapeut/ psykolog. Og heller bli sammen igjen. Hun sier at hun ikke vil fordi hun ikke har noe følelse for han. At han ødela alt da han ikke ville ha barn med han. Samtidig vil hun ikke slippe taket på han. Ingen av våre forslag hjelper.

Dette er bare vondt. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det smarte er vel om hun har en samtale med han, og lurer på om han bare vil være venner med henne, eller noe mer. Og han burde få vite at hun dater andre. Får hun seg plutselig kjæreste, og han skjønner at han ble brukt som barnevakt mens hun datet den mannen. Da er det en mulighet for at han forsvinner. For er jo godt mulig at han vil ha henne tilbake. Og tror at det å stille opp mye for barnet, er måten å få henne tilbake.

Anonymkode: 66480...770

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det smarte er vel om hun har en samtale med han, og lurer på om han bare vil være venner med henne, eller noe mer. Og han burde få vite at hun dater andre. Får hun seg plutselig kjæreste, og han skjønner at han ble brukt som barnevakt mens hun datet den mannen. Da er det en mulighet for at han forsvinner. For er jo godt mulig at han vil ha henne tilbake. Og tror at det å stille opp mye for barnet, er måten å få henne tilbake.

Anonymkode: 66480...770

Han har hintet om at han vil bli sammen igjen.  Og hun har gjort det klinkende klart at det aldri blir dem. Skjønner derfor ikke hvorfor han ikke skal vite at hun dater andre menn gjennom tinder? Hva om han finner en ny dame, forlater henne og vårt barnebarn og så kommer tilbake om noen år? Vi ønsker at hun skal rydde litt opp for å sikre seg en mest mulig ærlig og god fremtid. Det er så mye rot slik ting er nå. Og barnebarnet vårt på 3 midt oppi dette.. Har kontant bekymringer rundt dette forholdet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er hun dumsnill eller er han dumsnill som sitter barnevakt om kveldene mens hun møter menn?

Evt kan det tenkes at begge to her utnytter hverandre litt, og begge vinner på det? Kanskje denne mannen en gang blir klar for egne barn med en annen dame, kanskje han blir tryggere i valget han tok. Hun får mulighet til å finne seg en annen mann og barnet har fått enda en person å bli glad i. 

Anonymkode: f8784...fee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem kan hun ligne? 

Anonymkode: 99fde...898

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Slutt! 

Hun sier vel hun skal ut med "venninnene", mens det er tinder dates og han er helt uvitende og tilbringer helgene der.

Slutt selv. De finnes.

Anonymkode: 99fde...898

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at man ønsker det beste for sine barn og ønsker å «veilede» men til slutt så må man innse at dette nå er ett voksent menneske med egne tanker, følelser og meninger. Da kan man ikke etterkomme foreldrenes ønsker og ta blind i mot all veiledning. Det er viktig å kunne ta egne valg og stå i de også, det er en del av livet. 

Anonymkode: 28022...486

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...