Gå til innhold

Eggløsning 2 dager etter mens

Mammasom19år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ut i fra det du skrev i den andre tråden din, og ved å se på sykluslengdene dine, virker det usannsynlig at du har eggløsning nå eller de neste dagene. Ville gått for strimmeltester, du kan ta bilde og legge dem inn i f.eks. premom, da tolker appen dem for deg. Det er billigere og lettere å få oversikt synes jeg.

Noen har flere runder med høy lh (eggløsningshormonet) uten at det gir eggløsning. Siden du både har lange og uregelmessige sykluser, er det ikke usannsynlig at kroppen din prøver flere ganger før det går. Så da kan du risikere å få en positiv test uten eggløsning.

Temping som mommyaka foreslår, kan være smart, men krever litt jobb og at du setter deg inn i det. Temperaturen skal tas med et nøyaktig termometer om morgenen, og du skal helst ha sovet sammenhengende noen timer først. Det finnes også apparater som måler for deg, men de jeg har sett koster en del, og de må lades ofte. Så det blir opp til deg hvor mye innsats du ønsker å legge i det. Hvis du tester ofte med eggløsningstester vil du også få en god oversikt. Temping kan bare vise at eggløsning har funnet sted, mens eggløsningstester viser at eggløsning kanskje kommer de neste dagene. Tempingen vil med andre ord ikke hjelpe deg med å bli gravid den syklusen, med kanskje hjelpe deg med å bli bedre kjent med kroppen. 

Anonymkode: eebe4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, for kjøpe noen strimler, jeg kan vel også si at jeg har svangerskap i eggleder før, og dermed har kun 1 eggleder og gå på, vet ikke om dette kan gjør noe med eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammasom19år skrev (På 28.1.2025 den 20.52):

Ja, for kjøpe noen strimler, jeg kan vel også si at jeg har svangerskap i eggleder før, og dermed har kun 1 eggleder og gå på, vet ikke om dette kan gjør noe med eggløsning?

Ekspander  

Du kan forsatt få eggløsning med 1 eggleder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har man eggløsning hver mnd?

vi har nylig begynt og prøve igjen etter 2 år, så vi er helt nye, da begge mine svangerskap bare har ‘’skjedd’’ uten prøving, først har vi gutt på 6, men andre ente jo med akutt operasjon grunnet svangerskap i eggleder..

(beklager om det er mye skrive feil)🤣 #dysleksi og skrive vansker haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Mammasom19år skrev (På 28.1.2025 den 20.57):

vi har nylig begynt og prøve igjen etter 2 år, så vi er helt nye, da begge mine svangerskap bare har ‘’skjedd’’ uten prøving, først har vi gutt på 6, men andre ente jo med akutt operasjon grunnet svangerskap i eggleder..

Ekspander  

Dette kan ikke jeg nok om altså. Eggløsning vil du nok ha på lik linje med andre, for eggstokkene er der vel begge to. Så kommer det an på om egglederen klarer å plukke opp egget når du har eggløsning på "feil" side. Visstnok skal kroppen kunne gjøre det, så det skal ikke være slik at sjansen halveres om man mister en eggleder. Alle kan ha noe sykluser der det ikke er eggløsning, men det har ikke med egglederene å gjøre. 

Anonymkode: eebe4...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare og prøve seg frem, takk for alle svar og hjelp❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammasom19år skrev (På 28.1.2025 den 20.57):

Ekspander  

Både å..man kan ha mens uten eggløsning. Jeg var pcos og har ikke eggløsning men får mensen.

Men jeg ville begynt å teste med strimler 4 dager etter mensen 2 ganger om dagen. Og se om du får positive tester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...