AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Som tittelen sier: jeg har hvp virus, og jeg har fått vorter av det. Midt i rompesprekken, der jeg ikke kan se det, men jeg kan føle det... og det vokser... det har vært der bak i noen år, men begynte nylig å vokse seg såpass stor at jeg merker det. Dette er liksom ikke et sted jeg kan smøre noe på selv, herregud hva fader gjør man med dette? Jeg dør om jeg må til legen og spre skinkene slik at han ikke bare har måttet glo meg i høna, men nå også sett meg i mitt brune øye.. jeg er så skamfull og flau 🙈 hjelp? Anonymkode: 07be3...0d2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Herregud, det må jo behandles. Kom deg til legen og brett ut skinkene. Svelg skammen. Du sprer smitte. Anonymkode: 6515c...868 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Skrevet 27. januar Det er ingenting å skamme seg over! Dette er jobben til legen, og sånt som en lege får betalt for. Anonymkode: a0ebc...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud, det må jo behandles. Kom deg til legen og brett ut skinkene. Svelg skammen. Du sprer smitte. Anonymkode: 6515c...868 Sprer ikke smitten, har sjekket meg hos lege og gyn (men nevnte ikke vorte for jeg var for flau) og bad om hvp vaksine men pga alder (45) mente de at vi ikke var kandidater for vaksine og at det ikke var annet å gjøre enn å ha regelmessig sjekk mtp livmorhalskreft. Jeg har fast partner, han kan jo ha gitt det til meg en eller annen gang, men nå skal vi visstnok bare smitte hverandre for resten av livet. Anonymkode: 07be3...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar Klarer du ikke å smøre deg i rumpa? Anonymkode: 15d80...922 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar Tenk hvor mange rumper en lege ser i løpet av en dag. Dette bryr han seg ingenting om. Anonymkode: 53087...49f
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sprer ikke smitten, har sjekket meg hos lege og gyn (men nevnte ikke vorte for jeg var for flau) og bad om hvp vaksine men pga alder (45) mente de at vi ikke var kandidater for vaksine og at det ikke var annet å gjøre enn å ha regelmessig sjekk mtp livmorhalskreft. Jeg har fast partner, han kan jo ha gitt det til meg en eller annen gang, men nå skal vi visstnok bare smitte hverandre for resten av livet. Anonymkode: 07be3...0d2 Hm rart her når jeg fikk påvist hpv16 så var det første gynekolog sa at anbefalte at jeg vaksinerte meg. Tar prøver nå hver 6 mnd, tatt 2 av 3 vaksiner. Legen sa og at det var først i 2021 at det ble standar at alle ble sjekket for hpv. Og at en kunne ha gått med dette i mange år, og at det kunne ligge i dvale for så å slå ut igjen. Er 45 år, samme partner I 25 år Så syns rart legen ikke tilbyde deg vaksine Anonymkode: 0a1bd...a6e
Mezzosoprena Skrevet 27. januar #8 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Som tittelen sier: jeg har hvp virus, og jeg har fått vorter av det. Midt i rompesprekken, der jeg ikke kan se det, men jeg kan føle det... og det vokser... det har vært der bak i noen år, men begynte nylig å vokse seg såpass stor at jeg merker det. Dette er liksom ikke et sted jeg kan smøre noe på selv, herregud hva fader gjør man med dette? Jeg dør om jeg må til legen og spre skinkene slik at han ikke bare har måttet glo meg i høna, men nå også sett meg i mitt brune øye.. jeg er så skamfull og flau 🙈 hjelp? Anonymkode: 07be3...0d2 Hva mener du med at det er et "sted du ikke kan smøre noe på selv"? Du må jo selvfølgelig til legen og få dette behandlet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Skrevet 28. januar Jeg og partner også syntes det var rart, men hverken legen eller gyn på sykehuset ville vaksinere oss. Jeg hadde googlet på forhånd og kommet frem til at vi kom til å bli vaksinert, men nei det var ikke nødvendig. Syntes det var veldig merkelig mtp smitte frem og tilbake mellom partner og jeg, men neida.. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hm rart her når jeg fikk påvist hpv16 så var det første gynekolog sa at anbefalte at jeg vaksinerte meg. Tar prøver nå hver 6 mnd, tatt 2 av 3 vaksiner. Legen sa og at det var først i 2021 at det ble standar at alle ble sjekket for hpv. Og at en kunne ha gått med dette i mange år, og at det kunne ligge i dvale for så å slå ut igjen. Er 45 år, samme partner I 25 år Så syns rart legen ikke tilbyde deg vaksine Anonymkode: 0a1bd...a6e Til deg som spurte hvorfor jeg ikke kan smøre selv: det ligger helt inni sprekken, er ikke mulig å se det selv: skal jeg bare smøre noe på måfå der bak? Og hva skal jeg eventuelt bruke? Anonymkode: 07be3...0d2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg og partner også syntes det var rart, men hverken legen eller gyn på sykehuset ville vaksinere oss. Jeg hadde googlet på forhånd og kommet frem til at vi kom til å bli vaksinert, men nei det var ikke nødvendig. Syntes det var veldig merkelig mtp smitte frem og tilbake mellom partner og jeg, men neida.. Anonymkode: 07be3...0d2 Hadde bedt fastlege skrive ut, de kan gjøre det, hvis dere ønsker. Koster en del men en har da i det minste gjort sitt for å forebygge utvikling til kreft Anonymkode: 0a1bd...a6e
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Skrevet 28. januar Men kjønnsvorter øker ikke sjansen for kreft og det MÅ ikke behandles hvis ikke det blir plagsomt. Jeg har fått middel for å fjerne de hvis de har vært plagsomme, men de kommer tilbake hos meg. Men de er få og veldig små og ikke plagsomme så gjør ikke noe med det. Anonymkode: 241ae...3f2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Skrevet 28. januar Fikk også beskjed om at vaksine ikke var noe poeng pga alder, 40+, og usikkerhet på virkningen av denne. Hen ville ikke pålegge meg denne dyre kostnaden for noe som ikke var garantert å ha effekt. Anonymkode: 0f852...88b
AnonymBruker Skrevet 28. januar #13 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kjønnsvorter øker ikke sjansen for kreft og det MÅ ikke behandles hvis ikke det blir plagsomt. Jeg har fått middel for å fjerne de hvis de har vært plagsomme, men de kommer tilbake hos meg. Men de er få og veldig små og ikke plagsomme så gjør ikke noe med det. Anonymkode: 241ae...3f2 Hva heter preparatet ? Anonymkode: 0f852...88b
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men kjønnsvorter øker ikke sjansen for kreft og det MÅ ikke behandles hvis ikke det blir plagsomt. Jeg har fått middel for å fjerne de hvis de har vært plagsomme, men de kommer tilbake hos meg. Men de er få og veldig små og ikke plagsomme så gjør ikke noe med det. Anonymkode: 241ae...3f2 De er noe plagsomme nå, ja.. hva slags middel er dette? Anonymkode: 07be3...0d2
AnonymBruker Skrevet 28. januar #15 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men kjønnsvorter øker ikke sjansen for kreft og det MÅ ikke behandles hvis ikke det blir plagsomt. Jeg har fått middel for å fjerne de hvis de har vært plagsomme, men de kommer tilbake hos meg. Men de er få og veldig små og ikke plagsomme så gjør ikke noe med det. Anonymkode: 241ae...3f2 Jeg å har det. Jeg har kanskje hatt tre utbrudd i løpet av de 25 årene jeg har hatt samme partner. Og jeg har ikke utbrudd samtidig som min partner har. Anonymkode: 590e4...86c
AnonymBruker Skrevet 28. januar #16 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Som tittelen sier: jeg har hvp virus, og jeg har fått vorter av det. Midt i rompesprekken, der jeg ikke kan se det, men jeg kan føle det... og det vokser... det har vært der bak i noen år, men begynte nylig å vokse seg såpass stor at jeg merker det. Dette er liksom ikke et sted jeg kan smøre noe på selv, herregud hva fader gjør man med dette? Jeg dør om jeg må til legen og spre skinkene slik at han ikke bare har måttet glo meg i høna, men nå også sett meg i mitt brune øye.. jeg er så skamfull og flau 🙈 hjelp? Anonymkode: 07be3...0d2 Vet du 100 % at det er hpv da? Vorter kan komme av andre ting også. Anonymkode: 33305...a25 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Skrevet 28. januar Jeg vaksinerte meg i 40 årene. Ble anbefalt av legen. Mannen min også. Anonymkode: c9614...faa
AnonymBruker Skrevet 28. januar #18 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De er noe plagsomme nå, ja.. hva slags middel er dette? Anonymkode: 07be3...0d2 Condyline 5mg/ml podofyllotoksin heter den som jeg har. Anonymkode: 590e4...86c
AnonymBruker Skrevet 28. januar #19 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og partner også syntes det var rart, men hverken legen eller gyn på sykehuset ville vaksinere oss. Jeg hadde googlet på forhånd og kommet frem til at vi kom til å bli vaksinert, men nei det var ikke nødvendig. Syntes det var veldig merkelig mtp smitte frem og tilbake mellom partner og jeg, men neida.. Til deg som spurte hvorfor jeg ikke kan smøre selv: det ligger helt inni sprekken, er ikke mulig å se det selv: skal jeg bare smøre noe på måfå der bak? Og hva skal jeg eventuelt bruke? Anonymkode: 07be3...0d2 Sett deg med skrævet over et speil. Anonymkode: c9614...faa
AnonymBruker Skrevet 28. januar #20 Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sett deg med skrævet over et speil. Anonymkode: c9614...faa Nope, kan ikke se det sånn heller. Er godt gjemt inni der Anonymkode: 07be3...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå