AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Barnet vårt(5 år) er vanligvis i vater humørmessig og er veldig omsorgsfull. Imidlertid er det ganger der hen møter på utfordringer med venner der hen istedenfor å stå på sitt begynner å gråte. I de situasjonene jeg har observert er det en del av gangene jeg har tenkt at hen har rett(eks tur taking), men hen klarer ikke å forsvare seg selv/stå på sitt og det ender med gråt. Vil så gjerne gi hen andre redskaper til å håndtere situasjonen bedre, men litt usikker på hvor jeg skal starte. Jeg ønsker at hen ska stå på sitt når hen har rett og ikke gi seg hver gang. De fleste andre har større søsken som jeg antar de har fått bryne seg på. Noen som har tips? Anonymkode: c72a1...8c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Du kan snakke med barnet om situasjonen og veilede barnet rundt følelsene det har etterpå. Du kan ikke 1. forandre barnet ditt 2. si at det hadde rett og de andre hadde feil 3. redde barnet. Ingen av de 3 er din jobb Anonymkode: 5f12f...8ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå