Gå til innhold

Hva er den beste investeringen du har gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier alt. Kan vær hva som helst, alt fra en aksje som har gjort det veldig bra til utleiebolig til noe du har kjøpt som du fikk solgt igjen mye dyrere…

Jeg har ikke så mye å skryte av selv, men en gang kjøpte jeg en sofa superbillig på Finn til 500 kr, og brukte den i 5 år før jeg solgte den videre igjen for 5000kr:)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte febrilsk aksjer i Questerre som student. Hver krone jeg kunne avse kjøpte jeg aksjer for. Droppet snop og alt mulig. Gikk fremfor å ta buss.. Etter ett år var det spart ca 40-45 000 kr i QEC. Den gikk godt og aksjene ble verdt ca 525 000 kroner da jeg solgte dem. Senere tapte jeg alt på risikabel spekulasjon med CFDer. Tok det ikke så veldig tungt, man må utforske litt og tape litt for å lære for fremtiden.

Anonymkode: 97859...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg putter 100.000 i Sbanken rett før nyheten kom om at DnB skulle kjøpe dem. Jeg hadde egentlig planlagt å ha dem der, men da aksjen gikk i været så solgte jeg 🙈❤️

Anonymkode: 78a6f...f38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skilte meg fra mannen min. Har aldri hatt så mye penger som nå. Har  er det største pengesluket jeg noen gang har vært borti.

Anonymkode: 693c0...640

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Satte sparepenger inn i fond og aksjer i 2018/19. Fortjenesten på de nå et 1,5 million.

Anonymkode: 8f408...940

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en god del aksjer i Kongsberg Gruppen rett etter at Russland gikk inn i Ukraina i 2022, og sitter på dem fremdeles.

Anonymkode: 9ce06...c09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skilte meg fra mannen min. Har aldri hatt så mye penger som nå. Har  er det største pengesluket jeg noen gang har vært borti.

Brukte han opp pengene dine?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en tomt som jeg solgte (uten megler) 6 mnd senere, tjente 250 000 kr på det.

Kjøpte treningsutstyr rett før korona for 7000 kr og fikk solgt for 30 000 kr.

Kjøpte bedd/hageutstyr på typ 90% avslag på Byggmakker, betalte 900kr og solgte for 7000 kr.

Og boligene jeg har bodd i da, men det er jo litt mere normalt.

Utover det så har fondene mine nesten doblet seg i verdi 😊

Anonymkode: 9470f...460

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brukte han opp pengene dine?

Alle mine penger gikk til familien AS. Han brukte alle pengene sine på seg selv. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte 40kvm leil i nærheten av bjørvika i oslo  2019 for 3,4. Nå verdt 5,5.

Anonymkode: c1f9c...ec7

Skrevet
sjokoladeelskeren skrev (47 minutter siden):

Overskriften sier alt. Kan vær hva som helst, alt fra en aksje som har gjort det veldig bra til utleiebolig til noe du har kjøpt som du fikk solgt igjen mye dyrere…

Jeg har ikke så mye å skryte av selv, men en gang kjøpte jeg en sofa superbillig på Finn til 500 kr, og brukte den i 5 år før jeg solgte den videre igjen for 5000kr:)

Bitcoin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å gifte meg med mannen min.. 😜

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Satte penger i crowdlending. Har nesten 14 % annualisert avkastning.

Anonymkode: a0e1b...448

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp og salg av leiligheter i Oslo 

Anonymkode: dc24b...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Bolig, både den jeg eier nå og forrige. 

Anonymkode: 61f71...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte 16 bitcoin i januar 2016 til ca. 430USD pr. stk. Hadde arvet 100 000,- og tenkte at jeg skulle se om jeg klarte å doble innsatsen. Dro på ferie for de 20 000,- jeg hadde igjen, bitcoin økte i verdi men var svært volatilit. Jeg hadde en god jobb, ikke så mye lån så tenkte at jeg bare skulle se hvor denne reisen ville ende. Solgte meg ut i desember i fjor, kan ikke klage. 

Anonymkode: a02f6...1e7

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Satte sparepenger inn i fond og aksjer i 2018/19. Fortjenesten på de nå et 1,5 million.

Samme her 🎉

Anonymkode: fcee4...aed

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min🤍

Anonymkode: de889...ffa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte 16 bitcoin i januar 2016 til ca. 430USD pr. stk. Hadde arvet 100 000,- og tenkte at jeg skulle se om jeg klarte å doble innsatsen. Dro på ferie for de 20 000,- jeg hadde igjen, bitcoin økte i verdi men var svært volatilit. Jeg hadde en god jobb, ikke så mye lån så tenkte at jeg bare skulle se hvor denne reisen ville ende. Solgte meg ut i desember i fjor, kan ikke klage. 

hvor mye fikk du? 

Anonymkode: 71011...2b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye fikk du da du solgte deg ut?

Jeg er voksen dame, som nylig har satt inn et beløp på BTC via Firi. Får se hva som skjer. 

Anonymkode: c59ea...2a4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...