Eric_B Skrevet 28. januar #21 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei, Jeg og samboeren tenker å bli kausjonist til søsteren min da de ikke har egenkapital. Vi har kjøpt leilighet til 4,5M og nå har vi ca. 2,8M igjen i lånet, da vi har spart ganske mye til EK da vi kjøpte leil. i 2017. Det jeg lurer på er om vi kan bli godkjent som kausjonist, vi snakker om 500k - 600k. Jeg har usikret gjeld til 150k ellers jeg har fast jobb og har årslønn på 650k. Samboer er ufør men jobber litt og har årslønn på ca. 200k. De vi kausjonerer for har god økonomi og tjener bra, de har samlet inntekt på ca. 1,3M, eneste problemet er at de ikke har EK. Hva krever banken av oss som kausjonist? Blir vi kredittvurdert? Er det stor sjangs at de får avslag for boliglån fordi vi ikke er kvalifisert som kausjonist? Anonymkode: f6381...1ba Dere blir ikke godkjent. Saken er for marginal uansett. Hvis dere blir godkjent må dere bytte bank, for det er i tilfelle shady rådgivning. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #22 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det stor sjangs at de får avslag for boliglån fordi vi ikke er kvalifisert som kausjonist? Anonymkode: f6381...1ba Det er ikke problemet i saken her. Problemet er at om dere mot all fornuft blir godkjent om kausjonister så har dere ikke råd til det. Den dagen det skjærer seg vil dere miste boligen. Anonymkode: d23fb...bd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #23 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 17.52): De vi kausjonerer for har god økonomi og tjener bra, de har samlet inntekt på ca. 1,3M, eneste problemet er at de ikke har EK. De får spare seg opp egenkapital da. Dere har samlet lavere inntekt enn dem, dere skal ikke sette deres egen økonomi på spill for de. De bør klare å spare ganske mye på ett år! Anonymkode: 6d6cd...51a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå