Gå til innhold

Hunden vår skadet seg. Hvem bør betale?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 19.37):

La oss si det var en bil da? Hvis du låner en bil og den får en bulk på parkeringsplassen mens du er inne på butikken, tilbyr du deg å betale? Det hadde iallefall jeg gjort. 

Anonymkode: 2d7d7...0d5

Bilen låner du ikke for å gjøre eier en tjeneste!

Hadde jeg vært snill og lånt bort min bil til noen som trengte den, så hadde jeg naturligvis forventet at de dekket egenandel.

Hadde jeg derimot bedt om hjelp til hundepass, så betaler jeg naturligvis egenandel om noe skjer. Jeg sparer allerede tusenvis av kroner på å ikke bruke kennel, nettopp fordi familie stiller opp (min hund hadde heller ikke trivdes på kennel). Skulle tatt seg ut om de som stiller opp gratis for meg skulle fått påført seg kostnader for et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klart dere betaler. Hun skal ikke betale ei eneste krone! 

Anonymkode: c3b44...85a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med mindre hun har vært helt «koko» og gjort noe helt bak mål som gjorde at hunden ble skadet så hadde jeg aldri forventet at hun skulle betalt. Hun har allerede hjulpet med å passe hunden og uhell/sykdom kan oppstå når som helst. Hun skulle vel vært foruten hele hendelsen selv på hennes «vakt». Hun tok den med til veterinær og sikret forsvarlig helsehjelp og du sier heller ingenting om hun har forventet en etterbetaling av dere. Dersom hun har lagt ut for behandlingen og ikke nevnt noe om dette så sier det også litt om hvor godhjerta hun er. Med mindre førstnevnte er tilfellet så er det bare å betale. 

Anonymkode: 32593...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye rart hunder kan skade seg på, min gjør det hele tiden, nå sist fordi hun løp inn i en kvist når hun var for gira og fikk en flenge under øyet. Kunne aldri hatt hundepassere dersom jeg mente de skulle betale dyrlege om noe skjedde. Dette går på shit-happends-kvota, og er en del av det å ha hund.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er veldig sløvt å la glasskår ligge og bli skjult under snøen. Er flere en hunder som kan kutte seg på det. Synes da også hun burde vært mer påpasselig når hun lar hunden gå rundt der det er glasskår. Synes da selvfølgelig det er rett av henne å ha litt samvittighet og tilby seg å ta egenandelen.

Men samme hvor mye hun kunne unngått ulykken er det nok dere som eiere som bør ta regningen. For hadde det ikek vært for at dere trengte pass hadde det heller ikke skjedd. Men det er lov å minne henne på hvor korka det er å la glasskår ligge og slenge, neste gang kan det være hun som sklir og faller oppi det.

Anonymkode: ea00e...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...