Gå til innhold

Hunden vår skadet seg. Hvem bør betale?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dere. Det er deres hund. Uavhengig av hva som skjer, så er det dere som står juridisk ansvarlige ovenfor hunden. Uhell kan skje, uavhengig om det er dere eller henne som er med hunden. Syns man skal være glad av at man faktisk får hundepass av familie.

Anonymkode: f8357...af1

Er akkurat det jeg også tenker. Egentlig greit å se at de fleste er såpass enige :)

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Eier. Regner med at den er forsikret? 

Anonymkode: 18b7f...5a8

Den er selvsagt forsikret, men det blir noen kroner i egenandel.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noe galt med mannen din?

Anonymkode: 8e2bc...2cf

Ikke noe galt med han. Om noe har vi forskjellig syn på hvorvidt dette kunne vært unngått. Hunden er seks år gammel og har aldri vært til dyrlegen utover vaksiner og det grunnleggende. Mye fordi mannen min har øynene mer åpne for hva som kan være "farlig" rundt oss. Han har mye mer erfaring med hund enn meg.

Anonymkode: 2d7d7...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Omine skrev (50 minutter siden):

Hvordan skadet hunden seg? Hva skjedde?

Det var en blomsterpotte som hadde knust for en stund siden. Hun visste om den, men hadde glemt den ut når den ble gjemt under snøen. Så har hunden løpt over den på et vis.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er mannen din alltid så raus? (Ironi)

Anonymkode: 692ec...78e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var en blomsterpotte som hadde knust for en stund siden. Hun visste om den, men hadde glemt den ut når den ble gjemt under snøen. Så har hunden løpt over den på et vis.

Gikk du ikke over uteområdet før du dro? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper søsteren din finner tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er deres hund, og dere har ansvar for den. Dere må betale.

Anonymkode: da249...c52

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
MissSkog skrev (1 time siden):

At mannen din i det hele tatt har foreslått at søsteren din skal betale viser at han er helt blottet for sosiale antenner eller bare fryktelig gnien - muligens en kombinasjon. Dette er virkelig et av de mest usympatiske trekkene jeg ser i en mann.

Skjønner ikke hvor logikken hans kommer fra? Virker som han tror han har lånt bort bilen sin og at det er denne som har fått en skrape…?

La oss si det var en bil da? Hvis du låner en bil og den får en bulk på parkeringsplassen mens du er inne på butikken, tilbyr du deg å betale? Det hadde iallefall jeg gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La oss si det var en bil da? Hvis du låner en bil og den får en bulk på parkeringsplassen mens du er inne på butikken, tilbyr du deg å betale? Det hadde iallefall jeg gjort. 

Stor forskjell. Bilen har man kontroll på, dyret er et levende vesen så det er begrenset hvor mye kontroll man har spesielt når man ikke er eieren.

Anonymkode: 1cb9a...240

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke noe galt med han. Om noe har vi forskjellig syn på hvorvidt dette kunne vært unngått. Hunden er seks år gammel og har aldri vært til dyrlegen utover vaksiner og det grunnleggende. Mye fordi mannen min har øynene mer åpne for hva som kan være "farlig" rundt oss. Han har mye mer erfaring med hund enn meg.

Å foreslå noe slikt, viser jo at det er noe galt med han. For et hårreisende forslag! Det har ingenting med å kunne «forutse» farlige ting eller ikke…. 
Her trenger DU å åpne øynene! 

Anonymkode: be35d...33b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gikk du ikke over uteområdet før du dro? 

KG ass 😂

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forskjellen er at du låner bil, du dekker ditt behov. 

Søsteren passer hund, hun dekker TS og mannens behov. 

Anonymkode: d0b5a...434

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg skulle lånt bil, så har jeg bedt om det, men til pass av hund så er det hundeeier som har bedt andre omen tjeneste. 

Anonymkode: c7f76...d8f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uhell skjer! Har aldri mannen din opplevd det selv? Man har gjerne forsikring som dekker slike ting. Søsteren din var snill, og her bør du stå opp for henne. Er så tullete å lage varige problemer for uhell. 

Anonymkode: a42a9...a93

Nei, vi har igrunn ikke det.. Vi er uenige om hvorvidt det kunne skjedd oss eller ikke, nettopp fordi mannen er veldig nøye på å passe på sånt.

Dette er ikke noen stor konflikt i hjemmet altså, er bare jeg som lurer på hva andre tenker. Min umiddelbare tanke var nemlig at jeg selv hadde tatt regningen hvis noe slikt hadde skjedd på min "vakt", men jeg skjønner at det ikke er det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, vi har igrunn ikke det.. Vi er uenige om hvorvidt det kunne skjedd oss eller ikke, nettopp fordi mannen er veldig nøye på å passe på sånt.

Dette er ikke noen stor konflikt i hjemmet altså, er bare jeg som lurer på hva andre tenker. Min umiddelbare tanke var nemlig at jeg selv hadde tatt regningen hvis noe slikt hadde skjedd på min "vakt", men jeg skjønner at det ikke er det vanlige.

Hvor lenge skulle din søster passe hunden, og hvor mye betalte dere henne for å gjøre det, da?

Anonymkode: 2483a...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min umiddelbare tanke var nemlig at jeg selv hadde tatt regningen hvis noe slikt hadde skjedd på min "vakt", men jeg skjønner at det ikke er det vanlige.

Kan bli fort billigere for passer å få avlivet dyr ved skader da.

Anonymkode: 8e2bc...2cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mens søstera mi passet hunden vår fikk den en skramme og måtte til veterinæren for å sy.

Mannen min mener det er rett at hun tar regningen siden det skjedde mens hun hadde ansvar for den. Jeg mener at vi kan dele regningen, eller så vil jeg egentlig bare ta den selv. Jeg tenker at det er vår hund, og hun gjorde oss allerede en tjeneste ved å passe den i utgangspunktet. Det var et helt ærlig uhell, og hun har tatt det tungt.

Hva tenker dere andre? 

Hadde aldri passet hund for dere igjen om jeg måtte betalt for at den skadet seg, så lenge hun ikke har gjort noe med vilje for å skade den.

Anonymkode: 7b55c...c35

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere kan ikke ha hundepass, om alt skal bli gjort akkurat slik mannen din gjør det. Ga han søsteren din et kart og en liste over alt hun måtte passe på? 

Anonymkode: 565c4...52d

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere. Ikke sikkert du har det gode forholdet til søsteren din lenger, hvis du krever at hun skal betale for et hendelig uhell når hun gjorde dere en tjeneste. Familien er vanskelig å bryte med, men hadde en venninne gjort noe sånt mot meg hadde det vært takk og farvel. Byebye, utakknemlighet er verdens lønn. 

Anonymkode: 42a90...267

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor har dere ikke fjernet skårene når dere visste om det? Selv om hun visste om det så er det deres ansvar!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...