Gå til innhold

Hunden vår skadet seg. Hvem bør betale?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mens søstera mi passet hunden vår fikk den en skramme og måtte til veterinæren for å sy.

Mannen min mener det er rett at hun tar regningen siden det skjedde mens hun hadde ansvar for den. Jeg mener at vi kan dele regningen, eller så vil jeg egentlig bare ta den selv. Jeg tenker at det er vår hund, og hun gjorde oss allerede en tjeneste ved å passe den i utgangspunktet. Det var et helt ærlig uhell, og hun har tatt det tungt.

Hva tenker dere andre? 

Anonymkode: 2d7d7...0d5

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere betaler. 

Anonymkode: 63936...f16

• Liker 34
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om et uhell som i at hunden tråkket på et glasskår eller kuttet seg på en skarp kvist så kunne jo det ha skjedd uansett hvem som passet hunden akkurat da så tenker jeg at eier betaler evt. bruker sin forsikring. I det hele tatt mener jeg at hundeeier betaler så lenge ikke den som passer hunden har opptrådt direkte uforsvarlig. 

• Liker 40
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere betaler så lenge hundepasser ikke gjorde noe som var helt bak mål. Hun gjorde dere en tjeneste og skal ikke lastes økonomisk for at hunden hadde et uhell. 

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mens søstera mi passet hunden vår fikk den en skramme og måtte til veterinæren for å sy.

Mannen min mener det er rett at hun tar regningen siden det skjedde mens hun hadde ansvar for den. Jeg mener at vi kan dele regningen, eller så vil jeg egentlig bare ta den selv. Jeg tenker at det er vår hund, og hun gjorde oss allerede en tjeneste ved å passe den i utgangspunktet. Det var et helt ærlig uhell, og hun har tatt det tungt.

Hva tenker dere andre? 

Deres hund, deres regning. 

Hvis hun derimot gjorde noe hun ikke skulle ha gjort, altså bandt den på utsiden og gikk inn eller noe annet tankeløst då synes jeg at hun burde ta å bidra med å dekke regningen.

Anonymkode: 853f7...634

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Deres hund, deres regning! Dere kan se langt etter hundevakt igjen dersom dere pakker regningen på hunderaser!

Anonymkode: 67ffc...897

• Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mannen min mener det er rett at hun tar regningen siden det skjedde mens hun hadde ansvar for den. Anonymkode: 2d7d7...0d5

Er du gift med en Ken?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere betaler selvsagt. Det var et uhell, det kan skje den beste. Enig med Biloba her, lykke til med å få pass senere om dere skal kreve penger av folk om de er uheldige. 

Anonymkode: 9562f...17c

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hundepasseren påførte hunden skade med vilje, betaler dere. Det er hunden som har vært uheldig og skadet seg, altså deres ansvar.

Endret av Hensatt
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eier. Regner med at den er forsikret? 

Anonymkode: 18b7f...5a8

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva tenker dere andre? 

Du, din hund og det var hunden som skadet seg.

Anonymkode: 71105...22f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere skal selvfølgelig betale for det. Hun har ikke vært ansvarsløs eller gjort noe med vilje. Mannen din er rar.

Anonymkode: 98ed9...05e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Rare folk.. selvfølgelig betaler dere som er eiere og som ba om hundepass!  
Det var et uhell 

Anonymkode: a0d11...fd5

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva tenker dere andre? 

Jeg tenker dette:

-trenger dere dyrepass i fremtiden? Dersom dere gjør det, og krever at din søster betaler hele eller deler av regningen? Da må dere i all fremtid betale for plass på kennel. Det blir trolig dyrere enn å bare ta regningen. Ingen slekt eller venn vil passe hunden til noen som krever penger av hunderaser. Folk flest er ikke komplett idioter heller, liksom.

-trenger dere aldri mer dyrepass? Da kan dere brenne alle broer og kreve at din søster betaler. Vær klar over at det påregnelig vil koste dere tilliten dere nå muligens nå har fra slekt og venner. Har dere fra før ikke tillit eller sympati? Intet å tape.

Anonymkode: e2547...e6c

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde betalt selv! Uhell kan skje alle. 

Anonymkode: d540f...f97

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det vært meg og dere krevde at jeg betalte hadde det i hvert fall vært aller siste gang jeg passet hunden. Det er deres hund.  Dere betaler. Selvsagt. Hadde ikke gått med på å dele engang. Helt seriøst.

Anonymkode: 65373...5ec

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...