AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Skrevet 27. januar Vi ble meldt til barnevernet av barnehagen. Det ble opprettet en undersøkelse som ble henlagt etter tre uker. Men når vil barnehagen få beskjed om henleggelse? Og hvor mye info får de? Anonymkode: 9888f...920 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Skrevet 27. januar Jeg har meldt til barnevernet én gang som offentlig tjenesteperson (ikke barnehage, men antar saksgangen er den samme). jeg fikk aldri noe mer tilbakemelding enn brev om at BV har mottatt meldingen og vil gjøre de nødvendige undersøkelser. Fikk aldri beskjed om hvordan det endet Anonymkode: cc08d...e2b 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Skrevet 27. januar Så lenge det er en offentlig melder skal de få en tilbakemelding med konklusjon av undersøkelsen innen tre uker etter at undersøkelsen er konkludert. I tilbakemeldingen vil det vanligvis bare stå enten at undersøkelsen er henlagt (og om det er barneverntjenesten sin vurdering eller om dere er tilbudt tiltak men takket nei) eller om det er iverksatt tiltak. Vi skriver noen ganger inn vår vurdering, men da gjøres det etter samtykke fra foreldrene. Anonymkode: 7b7a7...29e 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Skrevet 27. januar Barnehagen får ikke noen melding om at saken henlegges, ingen som melder fra får tilbakemelding på slikt. Men om jeg var deg ville jeg sagt fra til pedleder og spurt om vi fra nå av kan forvente et godt samarbeidsklima som følge av henleggelsen.. Anonymkode: 89412...7c8 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #5 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Barnehagen får ikke noen melding om at saken henlegges, ingen som melder fra får tilbakemelding på slikt. Men om jeg var deg ville jeg sagt fra til pedleder og spurt om vi fra nå av kan forvente et godt samarbeidsklima som følge av henleggelsen.. Anonymkode: 89412...7c8 Hvorfor svarer du når du ikke vet svaret? Offentlige meldere får tilbakemelding om at undersøkelsen er henlagt. Brevet inneholder vanligvis ikke mer informasjon enn det. Etter avtale med foreldrene kan mer utfyllende informasjon legges til. Det er ingen klar tidsfrist på når denne tilbakemeldingen sendes. De fleste fagsystemer krever at det skjer i det saken lukkes, så det vil som oftest gå ut innen fristen på undersøkelsen (tre måneder fra bekymringsmeldingen ble mottatt). Anonymkode: e18d9...48e 3 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har meldt til barnevernet én gang som offentlig tjenesteperson (ikke barnehage, men antar saksgangen er den samme). jeg fikk aldri noe mer tilbakemelding enn brev om at BV har mottatt meldingen og vil gjøre de nødvendige undersøkelser. Fikk aldri beskjed om hvordan det endet Anonymkode: cc08d...e2b AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor svarer du når du ikke vet svaret? Offentlige meldere får tilbakemelding om at undersøkelsen er henlagt. Brevet inneholder vanligvis ikke mer informasjon enn det. Etter avtale med foreldrene kan mer utfyllende informasjon legges til. Det er ingen klar tidsfrist på når denne tilbakemeldingen sendes. De fleste fagsystemer krever at det skjer i det saken lukkes, så det vil som oftest gå ut innen fristen på undersøkelsen (tre måneder fra bekymringsmeldingen ble mottatt). Anonymkode: e18d9...48e Disse to innleggene gir helt motstridende informasjon... Anonymkode: 5baf4...f9d
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Disse to innleggene gir helt motstridende informasjon... Anonymkode: 5baf4...f9d Dersom noen har meldt som offentlig instans og ikke fått tilbakemelding ved avsluttet undersøkelse, er det en feil. Feil forekommer selvsagt. I fagsystemet som tidligere var mest brukt, men som nå fases ut de fleste steder, var løsningen for dette ganske dårlig - systemet minnet ikke på å sende dette brevet. I de nyere fagsystemene får man ikke avsluttet saken før det er gjort. Anonymkode: e18d9...48e 9
AnonymBruker Skrevet 27. januar #8 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har meldt til barnevernet én gang som offentlig tjenesteperson (ikke barnehage, men antar saksgangen er den samme). jeg fikk aldri noe mer tilbakemelding enn brev om at BV har mottatt meldingen og vil gjøre de nødvendige undersøkelser. Fikk aldri beskjed om hvordan det endet Anonymkode: cc08d...e2b Nei, det har man nok ikke rett på. Det gir mening med personvern og sånn. Anonymkode: d272e...974
AnonymBruker Skrevet 27. januar #9 Skrevet 27. januar Ok, takk for alle svar❤️ Da antar jeg at barnehagen har fått beskjed om henleggelsen. Alt man skal igjennom her i livet altså...🤯😅 Anonymkode: 9888f...920 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #10 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det har man nok ikke rett på. Det gir mening med personvern og sånn. Anonymkode: d272e...974 Igjen, hva er greia med å svare på ting du åpenbart ikke vet? Her: https://www.bufdir.no/barnevern/melde-fra-offentlig-melder/ Anonymkode: e18d9...48e 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar #11 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dersom noen har meldt som offentlig instans og ikke fått tilbakemelding ved avsluttet undersøkelse, er det en feil. Feil forekommer selvsagt. I fagsystemet som tidligere var mest brukt, men som nå fases ut de fleste steder, var løsningen for dette ganske dårlig - systemet minnet ikke på å sende dette brevet. I de nyere fagsystemene får man ikke avsluttet saken før det er gjort. Anonymkode: e18d9...48e Hvis jeg melder som helsepersonell på legevakt feks, så ser jeg ikke behovet for tilbakemelding. Jeg har ikke oppfølging av disse barna. Med barnehage/skole eller fastlege stiller det seg annerledes selvsagt. Anonymkode: 4ac13...917 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #12 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg melder som helsepersonell på legevakt feks, så ser jeg ikke behovet for tilbakemelding. Jeg har ikke oppfølging av disse barna. Med barnehage/skole eller fastlege stiller det seg annerledes selvsagt. Anonymkode: 4ac13...917 Ser den. Tilbakemelding skal likevel sendes. Kan jo være praktisk i journal i blant, ved fremtidige bekymringer. Anonymkode: e18d9...48e 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar #13 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnehagen får ikke noen melding om at saken henlegges, ingen som melder fra får tilbakemelding på slikt. Men om jeg var deg ville jeg sagt fra til pedleder og spurt om vi fra nå av kan forvente et godt samarbeidsklima som følge av henleggelsen.. Anonymkode: 89412...7c8 Her meldte far mor til bv, og fikk beskjed om henleggelsen skriftlig.. Det andre tilefellet jeg har sett (ikke hos oss men i relasjon) var det skolen som meldte og der fikk de også beskjed om avsluttet sak, så det stemmer ikke at ingen som melder får tilbakemelding:) Anonymkode: 90b48...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #14 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her meldte far mor til bv, og fikk beskjed om henleggelsen skriftlig.. Det andre tilefellet jeg har sett (ikke hos oss men i relasjon) var det skolen som meldte og der fikk de også beskjed om avsluttet sak, så det stemmer ikke at ingen som melder får tilbakemelding:) Anonymkode: 90b48...f3f Det er fordi far har partsrettigheter at han får beskjed. Ikke fordi han er melder Offentlige meldere har rett på tilbakemelding Anonymkode: b2ef2...ea7 5
Tonje. Skrevet 27. januar #15 Skrevet 27. januar Har erfart å bli informert om melding til BV, gitt tilbakemelding, så henleggelse.
AnonymBruker Skrevet 27. januar #16 Skrevet 27. januar Offentlig melder skal ha tilbakemelding innen tre uker etter at bvt har konkludert. Da får bhg vite om saken følges opp med tiltak eller ikke. Anonymkode: 38d07...933 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #17 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnehagen får ikke noen melding om at saken henlegges, ingen som melder fra får tilbakemelding på slikt. Men om jeg var deg ville jeg sagt fra til pedleder og spurt om vi fra nå av kan forvente et godt samarbeidsklima som følge av henleggelsen.. Anonymkode: 89412...7c8 jeg synes det er dumt at du skriver feil info, og får "likes" på dette. Det har vært mangler, og alle meldere har ikke blitt fulgt opp. Men etter rutinene, så skal melder få info om det igangsettes tiltak eller ikke, og i noen tilfeller kan melder også få info om hvilke type tiltak. Private meldere får ikke vite resultat av undersøkelse. Anonymkode: 38d07...933 5 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #18 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fordi far har partsrettigheter at han får beskjed. Ikke fordi han er melder Offentlige meldere har rett på tilbakemelding Anonymkode: b2ef2...ea7 Ok, det var jo greit å lese/få vite faktisk:) Var ikke klar over grunnen til at han fikk beskjed, men da vet jeg at det skiller mellom offentlig/privatperson men at det gis info til de som har foreldreansvar eller partsrettigheter da:) Anonymkode: 90b48...f3f
AnonymBruker Skrevet 27. januar #19 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnehagen får ikke noen melding om at saken henlegges, ingen som melder fra får tilbakemelding på slikt. Men om jeg var deg ville jeg sagt fra til pedleder og spurt om vi fra nå av kan forvente et godt samarbeidsklima som følge av henleggelsen.. Anonymkode: 89412...7c8 Tro meg, både barnevernet og vi har vært veldig tydelige på at de må kommunisere bedre med oss fremover😅 Anonymkode: 9888f...920 4
Himmelen_91 Skrevet 27. januar #20 Skrevet 27. januar Kan jeg spørre hva grunnen er? Blir så redd når jeg har barn i barnehagen bare, hva er det de legger merke til? ;( så skummelt synes jeg å bli meldt til BV av barnehagen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå