Gå til innhold

Virusinfeksjon med langvarig feber

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som går nå egentlig? Flere jeg kjenner er syke med feber i opptil en uke. Negativ covidtest og influensatest. 

Anonymkode: e9d5d...1be

AnonymBruker
Skrevet

Har selv vært syk i 3 uker. Feber i to uker og intens hoste. Ikke sovet og hoster til jeg kaster opp. 2 antibiotikakurer. Legen målte bare crp. Begynne å bli så smått bedre nå. 

Mye forskjellig som går i år sa legen. Og de fleste får luftsveisinfeksjoner som varer lenge. 

Anonymkode: 0d5c2...cf7

Skrevet

Vanlig influensa er ikke uvanlig at varer opp mot 2 uker. Så 1 uke er helt normalt.

Lungebetennelse (mykoplasma er en sorts lungebetennelse) kan vare enda lengere.

Og når det er virus, som det ofte er ved langvarige infeksjoner, så hjelper ikke antibiotika.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen her på 20 fikk påvist rs virus for 2 uker siden, fortsatt feber og hoste. Fikk nå beskjed å kunne gå på jobb hvis han orket. Siden han har gått på antibiotika i 8 dager

Ellers som legen her sa rs virus, mycoplasma, kovid, så var det 3 typer influensa

Anonymkode: 5b0b5...e7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har selv vært syk i 3 uker. Feber i to uker og intens hoste. Ikke sovet og hoster til jeg kaster opp. 2 antibiotikakurer. Legen målte bare crp. Begynne å bli så smått bedre nå. 

Mye forskjellig som går i år sa legen. Og de fleste får luftsveisinfeksjoner som varer lenge. 

Hvordan har du rukket 2 antibiotikakurer på 3 uker? Bruker j vare 10 dager for en kur... 

Hva lå crp på?

Anonymkode: b12ac...235

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det som går nå egentlig? 

Hvor snakker vi om? 
Skjønner ikke at ukjente på nett forventer at andre skal vite HVA som går, der DE BOR, uten at det oppgis hvor dette gjelder 🙄😂

De fleste virus kan forøvrig gi slike symptomer….

Anonymkode: a9d2a...1de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan har du rukket 2 antibiotikakurer på 3 uker? Bruker j vare 10 dager for en kur... 

Hva lå crp på?

Jeg gikk til legen etter å vært syk 1 uke. Fikk da kur på 10 dager som ikke hjalp. Avsluttet den på dag 7 og fikk ny kur på 7 dager, så totalt 14 dager. 
crp da etter 1,5 uke var på 67 og da jeg tok ny test etter 6 dager var den på 59. Derfor ny kur. Men er nok virus da de ikke funker helt optimalt. Veldig tung i pusten om jeg går opp ei trapp og hoster endel enda. Så tar nok litt tid. Var på jobb etter to uker men hadde kurs så satt i ro på en stol , og rett hjem i senga etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det som går nå egentlig? Flere jeg kjenner er syke med feber i opptil en uke. Negativ covidtest og influensatest. 

Det som går nå; korona, kikhoste, mykoplasma lungebetennelse, svineinfluensa og muligens en variant av fugleinfluensa.

Anonymkode: 00745...486

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

h1n1 som går rundt nå er altså svineinfluensa

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Halsbetennelse? Hvis det er virus, så er det jo ingen vits med antibiotika, da det hjelper mot bakterier og ikke virus.

AnonymBruker
Skrevet

h3n2 er en variant av fugleinfluensa. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som går nå; korona, kikhoste, mykoplasma lungebetennelse, svineinfluensa og muligens en variant av fugleinfluensa.

Fugleinfluensa er det jo ingen i Norge som har fått påvist og bare noen få i verden.

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Fugleinfluensa er det jo ingen i Norge som har fått påvist og bare noen få i verden.

Jeg skrev - EN VARIANT av den. 

En bekjent fikk den nettopp påvist gjennom en blodprøve hos legen.

Skrevet (endret)

Influensa er jo begynt, er økende og det ventes en topp i Februar/Mars ca. Influensa varer ofte 1-2 uker. Feberen varer ofte en ukes tid, men kan vare både kortere og lengre. 

Rs virus er økende, der kan også folk få feber. 

Covid19 går, men minkende tror jeg. Den kan jo gi feber på samme måte som influensa. 

Mykoplasma tror jeg er en del av enda men minkende. Det kan gi feber.

Vanlig forkjølelsesvirus er sjelden feber med. Det er i så fall mest vanlig blant barn, og selvfølgelig hvis folk utvikler lungebetennelse eller bihulebetennelse.

Det kan være influensa eller covid selv om testene er negativ. 

Endret av GlitrendeSjokolade
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her går rs viruset, jeg fikk det i begynnelsen av januar, og er syk enda, føler det går i ring, helt utslitt. 

Anonymkode: cb086...889

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk siden uka før jul. Humant bocavirus.

Anonymkode: 985cc...fe4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva som går finner du på fhi.no eller kommunen din sine nettsider. Når Covid og influensa er negativ, så gjenstår RS og Rhinovirus. På forkjølesesfronten. 

Anonymkode: 4fabc...a48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 20.12):

Jeg gikk til legen etter å vært syk 1 uke. Fikk da kur på 10 dager som ikke hjalp. Avsluttet den på dag 7 og fikk ny kur på 7 dager, så totalt 14 dager. 
crp da etter 1,5 uke var på 67 og da jeg tok ny test etter 6 dager var den på 59. Derfor ny kur. Men er nok virus da de ikke funker helt optimalt. Veldig tung i pusten om jeg går opp ei trapp og hoster endel enda. Så tar nok litt tid. Var på jobb etter to uker men hadde kurs så satt i ro på en stol , og rett hjem i senga etterpå. 

Ikke så veldig høy crp, bakterieinfeksjoner gir gjerne 100 og mer. Virus gir ofte lavere crp. 

Men så finns det jo unntak, der visse virusinfeksjoner kan gi høy crp også.

Som sagt, syk to-tre uker er ikke uvanlig ved feks influensa. Og trøtthet kan vare opp mot flere uker etter det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...