AnonymBruker Skrevet 29. januar #41 Del Skrevet 29. januar Vakthavende skrev (På 27.1.2025 den 17.17): På den ene siden har metoo-bevegelsen gjort det nærmest umulig for menn å tilnærme seg damer for å få sex. Man skulle tro damer helst vil være i fred. På den andre siden, når man leker en drikkelek på fest, er det om å gjøre å komme med drøyeste seksuelle erfaringene man har opplevd. Jeg tror folk og damer inkludert er villig til å skryte på seg seksuelle erfaringer. Hvordan henger det sammen at man på damer på den ene siden med utestemme skriker til menn at de skal holde seg unna dem for å kunne leve i sølibat, mens samtidig "casual sex", "casual ligging", "situationships" og andre frie former for sex, hylles og blir hauset frem i drikkeleker? Også standupartister spiller på fri sex i vitsene sine, uten å bli kansellert/cancelled eller omtalt som creeps/abuseres/harrasers. Hvordan hegner alt dette sammen? Bruk god tid på et velformulert svar. Jeg er faktisk ikke sikker på om vi nærmer oss et samfunn der vi, og damer spesielt, mister evnen til hengivenhet og vil egentlig ønsker å leve i et sølibat i fred for menn som tydeligvis har de verste intensjoner. Eller om den frie sexen som 68er-generasjonen førte med seg, eksisterer fortsatt. Jeg er faktisk ekstremt usikker på dette. Så ikke gjør dette til en diskusjon om hvem som står bak innlegget og hens intensjoner (jeg HAR hatt sex med det motsatte kjønn). Mennene har selv ødelagt muligheten for fri sex. Når flere og flere menn vil ha jomfruer (samtidig som de selv ønsker å ligge rundt), og mener at en kvinnes verdi generelt og verdi som samboer/kone avhenger av hvor uberørt kjønnsorganet hennes er, stenger de muligheten for at mange kvinner praktiserer fri sex. Det som også ødelegger, er når menn lyver om sine intensjoner og bedyrer at de ønsker forhold, når de egentlig vil ha tøm og røm. I hippietiden var man åpen om at sexen var tilfeldig, og da var alle fornøyd. Det som ødelegger ytterligere, er alle voldtektene og overgrepene, som ALDRI blir dømt i retten. Det er frikjennelse over stor skala, kvinner blir ikke trodd, og kvinners seksuelle vandel blir gjenstand for diskusjon og drittkasting i rettssaker om voldtekt. Jeg forstår veldig godt at mange kvinner ikke gidder å praktisere fri sex. Det er større fare for overgrep og fordømmelse, og de risikerer å ikke bli ansett som forholdsmateriale av veldig mange menn. Menn ødela det de egentlig ønsker så mye, ved å oppstille dobbelstandard og ta seg til rette. Anonymkode: 80c19...ca1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #42 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 17.46): Damer kaller det trakassering og ekkelt om de blir sjekket opp av en mann de ikke selv er interessert i. Er det plutselig av en mann et par nivå over dem selv er det en helt annen lyd i fløyta. Kvinner vil helst bare ha oppmerksomhet fra de 2% beste mannfolka uansett hvordan dem selv ser ut, men det er jo ikke helt sånn det funker Anonymkode: 39a4d...318 Nei. Vi kaller det trakassering og ekkelt når vi blir sjekket opp, avviser, men mannen gir seg ikke. Vi synes ikke det er trakassering å bli sjekket opp (ikke aggressivitet, uønsket fysisk kontakt og lignende, selvfølgelig), vi synes ikke det er greit når dere fortsetter etter å ha fått et nei. Og slutt med dette incel-pjattet om 2 prosent av mannfolk. Det er ikke kun 2 prosent av menn i Norge som har sex og partner. Like mange kvinner som menn er i forhold. Anonymkode: 80c19...ca1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #43 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 22.28): Kanskje du bare ikke har draget? Anonymkode: af99e...d5c Dette. Jeg er en kvinne som ikke har draget, og aldri hatt. Men jeg klager ikke. Anonymkode: 80c19...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #44 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Grete (63) ? Anonymkode: 8ab26...689 ? Mann 46 Anonymkode: 4c317...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #45 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 13.48): Ja, men nå befinner du deg i 1985, og det er kanskje på tide å komme deg til 2025? Mange damer i dag som har sex på andre vilkår enn følelser og kjærlighet. De fleste damer er blitt ganske like menn i oppfattelsen av sex, og kan ligge med menn kun for nytelsens skyld. Det med følelser var noe som var vanlig for 40 år siden, ikke i dag. Anonymkode: 8ab26...689 Jeg er både enig og uenig. Vokste opp i et kristent hjem med strengt syn på sex og har kun ligget med tre menn på 48 år. Kanskje var noe bedre i 1985 og folk hadde mer respekt for seg selv (og andre)? Dette blir kanskje litt generaliserende, men kanskje har vi mistet noe på veien. Selv knuller jeg en ung kar uten at vi har følelser for hverandre (bare noen gode vennskapelige sådan). Jeg har nok blitt preget av samfunnet og koser meg med sexen, men kanskje var det bedre før da man ikke tok så lett på noe så intimt. Anonymkode: 1e67c...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #46 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er både enig og uenig. Vokste opp i et kristent hjem med strengt syn på sex og har kun ligget med tre menn på 48 år. Kanskje var noe bedre i 1985 og folk hadde mer respekt for seg selv (og andre)? Dette blir kanskje litt generaliserende, men kanskje har vi mistet noe på veien. Selv knuller jeg en ung kar uten at vi har følelser for hverandre (bare noen gode vennskapelige sådan). Jeg har nok blitt preget av samfunnet og koser meg med sexen, men kanskje var det bedre før da man ikke tok så lett på noe så intimt. Anonymkode: 1e67c...636 Kulturen har endret seg. Foretrekker yngre kvinner selv og hopper på enhver mulighet. Det har blitt akseptert å foretrekke yngre og mer attraktive partnere, mens før måtte man skjule det med en elskerinne og et parallelt liv. Anonymkode: bc4a8...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #47 Del Skrevet 29. januar Du har jo misforstått hele me too, men det har du kanskje gjort med vilje? Det handler da ikke om å bli sjekket opp eller ikke? Det handler om menn som ikke tar nei for et nei, som likevel følger etter deg, tar på deg, gjerne tar hånden under skjørtet, tror de er gudegave til kvinnen, og har en utrolig ekkel fremtoning. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg som bruker uniform på jobb og menn da som strengt talt kunne vært min far prøver å putte hånden under skjørtet eller mener at etter jobb kan vi ha det litt gøy. Om du oppfører deg slik så skjønner jeg at du ikke får så mange som blir med på frisex. Jeg har aldri praktisert frisex, sex er for meg noe jeg har med mann jeg er trygg på. Hilsen kvinne 40 Anonymkode: 9442f...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #48 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 22.28): Kanskje du bare ikke har draget? Anonymkode: af99e...d5c Nei sikkert ikke. Jeg er 185-190 høy og veier 70 kilo, så du kan jo tenke deg hvordan jeg ser ut. Har dårlig/tørr humor, noen få (men dog noen) ler, uten at de nødvendigvis er potensielle partnere. Men slapp av, har mange operative år å holde ut ennå. Anonymkode: 80f80...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #49 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 7.43): Jeg har null interesse av "fri sex", jeg vil ha sex med den jeg er i et seriøst forhold med. Jeg opplever ikke at "metoo" har gjort at menn ikke tør nærme seg meg, bare at flere nå gjør det på en mer respektfull måte. Før opplevde jeg for eksempel at fremmede menn kunne finne på å ta meg på rumpa (!) uten så mye som et hei, sånn oppførsel har det (heldigvis) blitt mindre av. Anonymkode: f1c74...324 Samme her. Opplevd så mye stygg oppførsel fra menn og opplever nå heldigvis at menn har blitt mer bevisst på oppførselen sin. Anonymkode: 0afaf...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #50 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 13.48): Mange damer i dag som har sex på andre vilkår enn følelser og kjærlighet. De fleste damer er blitt ganske like menn i oppfattelsen av sex, og kan ligge med menn kun for nytelsens skyld. Det med følelser var noe som var vanlig for 40 år siden, ikke i dag. Det som har forandret seg på 40 år, er i såfall holdninger og forventninger rundt det. Hvordan kroppen og hodet reagerer på nærhet og sex, vil nok ta lang tid. Egentlig tror jeg ikke du vet så mye om hvordan de så på sex for 40 år siden. Anonymkode: b8642...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå