Gå til innhold

Helsepersonell som alenemor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er flere her alenemor ( helsepersonell) i turnusarbeid ? Da refererer jeg gjerne til 100% alenemødre og at man da gjerne ble alene i etterkant med en slik stilling, for antar svært få såklart har muligheten til å jobbe som tidligere, men evt at man ble alene ila permen, og da naturligvis returnerer tilbake til tidligere jobb som fra før av er turnus. Hvordan løste dere dette? Ble det en eventuell omskolering, tilrettelegging (sikkert svært få muligheter) og/ eller hva ble løsningen? 

Anonymkode: ec280...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel ikke så mange som er 100% alene. De fleste har vel en far til barnet, og mange har samboer/ ektemann/ partner også, så jeg tror du vil få problemer med å få svar fra den gruppen du ønsker. 

Uansett, hvilken tilrettelegging forventer du? Kollegene dine vil sikkert bli sure hvis du skal få tilrettelagt så du slipper unna kvelder, helger, helligdager osv. Du får finne deg barnevakt, samt å bruke familien til å passe barnet. 

Anonymkode: ab58e...60a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nå er det vel ikke så mange som er 100% alene. De fleste har vel en far til barnet, og mange har samboer/ ektemann/ partner også, så jeg tror du vil få problemer med å få svar fra den gruppen du ønsker. 

Uansett, hvilken tilrettelegging forventer du? Kollegene dine vil sikkert bli sure hvis du skal få tilrettelagt så du slipper unna kvelder, helger, helligdager osv. Du får finne deg barnevakt, samt å bruke familien til å passe barnet. 

Det varierer på livssituasjoner tenker jeg. Mange har ikke nær familie/ barnevakt. Er ikke «bare» å finne en barnevakt eller bare å bruke familie, i 2025 er aller fleste i jobb selv. Kun et spørsmål her om andre hadde vært i lignende situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette! 
Er en helt alene, må en ordne barnetilsyn eller rett og slett finne en jobb som passer bedre med livssituasjonen.

Anonymkode: 6c67a...120

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det varierer på livssituasjoner tenker jeg. Mange har ikke nær familie/ barnevakt. Er ikke «bare» å finne en barnevakt eller bare å bruke familie, i 2025 er aller fleste i jobb selv. Kun et spørsmål her om andre hadde vært i lignende situasjon. 

Jeg vil si at det er veldig uansvarlig å få barn som man er 100% alene med og ingen familie/ nettverk i nærheten. Hva om noe skjer med deg sånn at noen andre må ta seg av barnet. Hva gjør du da? Dette er viktig å ha på plass når man velger et liv som 100% aleneforelder. 

Ang jobb så blir du ingen drømmekollega om du forventer full tilrettelegging pga din livssituasjon. Har du turnusyrke så forventes det at du tar din del, også på julaften, 17. mai osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil si at det er veldig uansvarlig å få barn som man er 100% alene med og ingen familie/ nettverk i nærheten. Hva om noe skjer med deg sånn at noen andre må ta seg av barnet. Hva gjør du da? Dette er viktig å ha på plass når man velger et liv som 100% aleneforelder. 

Ang jobb så blir du ingen drømmekollega om du forventer full tilrettelegging pga din livssituasjon. Har du turnusyrke så forventes det at du tar din del, også på julaften, 17. mai osv. 

Nei, man velger ikke når en ektefelle dør kanskje nei. Såklart deles julaften mellom turnusarbeidere, ingen skal måtte ta alt hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, man velger ikke når en ektefelle dør kanskje nei. Såklart deles julaften mellom turnusarbeidere, ingen skal måtte ta alt hvert år!

Om far er død så må du skaffe deg nettverk der dere bor.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% alene siden dag en. Far gir bidrag, men har aldri vært til stede, vi møter han 1-2 ganger i året og da er jeg der.

Jeg har brukt bidrag til å betale barnevakter, da familie har egne jobber og ikke nor i nærheten, fått hjelp til henting i barnehage kun ett fåtall ganger. Jeg jobber i det private og hadde lang erfaring i samme firma, så de var flexible. som 100% alene forelder kan jeg fullt ut forstå din situasjon, den er utrolig hektisk, barnet vil alltid være minimum 9 timer i barnehagen og det fordrer at du har veldig kort vei til jobb. Jeg tenker du burde prøve få deg dagjobb, og last ned feks sitly appen, jeg fant en kjempebra barnevakt der. Du får bare x fingrene at det ikke blir en ny pandemi igjen og at du bor i rød sone ett år...det gjorde vi, og alene da hvor barn ble sendt hjem bare de nøys og det var kohorter meg her og der var et lite helvete...og kun fem timers barnehage...

Anonymkode: a0ee0...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...