Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har forhåndsbestilte noen varer fra en nettbutikk for noen måneder siden og fikk nå en beskjed om at butikken bare dessverre kan levere 1/4 av ordren. De har ikke fått like mange av varen som de trodde - eller solgt over evne med andre ord.

Er butikken forpliktet til å sende det jeg har betalt for? Hvilke rettigheter og regler gjelder her mtp forbrukerkjøpsloven?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hansieil skrev (Akkurat nå):

Hei!

Jeg har forhåndsbestilte noen varer fra en nettbutikk for noen måneder siden og fikk nå en beskjed om at butikken bare dessverre kan levere 1/4 av ordren. De har ikke fått like mange av varen som de trodde - eller solgt over evne med andre ord.

Er butikken forpliktet til å sende det jeg har betalt for? Hvilke rettigheter og regler gjelder her mtp forbrukerkjøpsloven?

Takk for svar!

Hva mener du med "forpliktet"? De kan da ikke sende en vare de faktisk ikke har. Og de tar nok ikke pengene dine da. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

De har holdt på pengene i 2 måneder og nå sier at de ikke kan levere varen

Skrevet
hansieil skrev (5 minutter siden):

De har holdt på pengene i 2 måneder og nå sier at de ikke kan levere varen

Men da kommer du til å få dem igjen, siden de ikke klarer å levere varen. Bare slapp av!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan mener du de skal holde en slik forpliktelse dersom varen ikke er å oppdrive?

Anonymkode: 0299e...bf7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har rett til å få pengene dine tilbake og thats it.

Anonymkode: a359f...03f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...