Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor jobber du frivillig deltid?

Anonymkode: 9e3c6...8cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber 80% og synes det er helt perfekt! Litt mer fritid, men nok dager og timer på jobb til at jeg føler jeg hører helt til og får med meg det som skjer. Har tre barn/ungdommer og synes det er fint å ha litt mer fleksibilitet i hverdagen. 
Ja, jeg vet at det vil gå ut over pensjonen, men har en grei økonomisk situasjon, så bekymrer meg ikke for det. 

Anonymkode: c7a8e...0b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobber 80% og synes det er helt perfekt! Litt mer fritid, men nok dager og timer på jobb til at jeg føler jeg hører helt til og får med meg det som skjer. Har tre barn/ungdommer og synes det er fint å ha litt mer fleksibilitet i hverdagen. 
Ja, jeg vet at det vil gå ut over pensjonen, men har en grei økonomisk situasjon, så bekymrer meg ikke for det. 

Anonymkode: c7a8e...0b0

Dette er som å lese om mitt liv, bare at mine barn er mindre og jeg ønsker at de skal ha kortere dager i barnehagen og på sfo i tillegg. 

Anonymkode: 5bdd3...7f0

Skrevet

Jeg ble ufør i 2011. Tenkte alltid at jeg kunne bidra med noe. Siden den dagen jeg ble ufør, har gitt alt jeg kunne, friivillighet. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (2 minutter siden):

Jeg ble ufør i 2011. Tenkte alltid at jeg kunne bidra med noe. Siden den dagen jeg ble ufør, har gitt alt jeg kunne, friivillighet. 

Hvor mye dreier dette seg om?

Anonymkode: dbe3f...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du her egentlig,  mener du det å frivillig velge å jobbe deltid i stedet for fulltid, eller mener du frivillig arbeid på deltid ved siden av jobb?

Anonymkode: cd841...e84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du her egentlig,  mener du det å frivillig velge å jobbe deltid i stedet for fulltid, eller mener du frivillig arbeid på deltid ved siden av jobb?

Jeg mener at du har en jobb,betalt jobb,der du har frivillig valgt å jobbe deltid.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet 60-80% deltid i "alle" år. Det har gitt meg tid med barna, sluppet unna tidsklemme og fått energi til egne hobbyer og hente seg inn igjen.. er ganske sikker på at jeg er en bedre versjon av meg selv på jobb når jeg har en dag fri i uka. 

Jobbet 100% ett halvt år, og det var grusomt. Ble nesten deprimert av det. Jeg er ikke skapt for 100%. 

Anonymkode: 8e8e6...4c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg mener at du har en jobb,betalt jobb,der du har frivillig valgt å jobbe deltid.

Ts

Aha.

Jeg jobber 80% og velger dette fordi jeg ønsker bedre tid til hobby (som også er inntektsbringende). Jeg kommer til å gå ned i stilling i takt med økende inntekt fra hobby.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 40% fast og tar på meg tilleggsvakter. Det er ikke helt frivillig jeg skulle gjerne hatt mer fast jobb.

Men jeg har god tid hjemme, får tatt meg inn og er aldri syk. Dette i motsetning til kollegaer som jobber fullt som har et stort sykefravær, da blir nemlig jeg spurt.

Økonomisk så går det helt greit men jeg ender jo opp med å tjene fra 400-550000 i året så er ikke akkurat høytlønt.

Anonymkode: 6d9ab...030

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har en så godt betalt jobb at jeg ikke trenger å jobbe 100%, jeg vil heller ha mer fritid. 

Anonymkode: c11fd...005

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...