AnonymBruker Skrevet i går, 14:42 #1 Del Skrevet i går, 14:42 Etter en stor operasjon i høst fikk jeg påvist jernmangelanemi. (Ikke relatert til blodtap.) Startet opp med jerntilskudd, og fikk ganske umiddelbart store problemer med mage-tarm. Mye kvalm og uvell, oppkast, oppblåsthet i ekstrem grad, magesmerter og i det hele tatt veldig kjipt. Dette fortsatte etter at jeg sluttet med jerntilskudd. Mistenkte cøliaki siden jeg har en annen autoimmun sykdom som ofte kommer sammen med cøliaki, men testen var negativ. Men Helicobacter Pylori kom tilbake positiv og det ser ut som dette kan forklare alle mageproblemene mine. Skal til legen i morgen, men ønsker å forberede meg litt på forhånd. Er det noen som har fått behandling for dette og hva gikk den isåfall ut på? Anonymkode: 74320...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:50 #2 Del Skrevet i går, 21:50 Jeg ble også litt nysgjerrig på dette så spurte chat gpt her er svaret Behandling for Helicobacter pylori-infeksjon involverer vanligvis en kombinasjon av antibiotika og syrehemmere for å redusere magesyre og fremme helbredelse av mageslimhinnen. Dette kalles ofte "trippelterapi" eller "kvadrupelterapi", avhengig av medisinene som brukes. Behandlingen varer vanligvis i 10 til 14 dager. De vanligste medisinene som kan inngå i behandlingen inkluderer: 1. **Antibiotika**: For eksempel amoksicillin, klaritromycin eller metronidazol. Disse hjelper med å drepe bakterien. 2. **Protonpumpehemmere (PPI)**: Medisiner som omeprazol, lansoprazol eller pantoprazol brukes for å redusere magesyren, noe som kan bidra til å beskytte mageslimhinnen og forbedre helbredelsen. 3. **Bismuth**: I noen tilfeller kan bismuth-preparater (som Pepto-Bismol) også inkluderes for å lindre symptomer og hjelpe med å beskytte magen. Det er viktig å følge legens instruksjoner nøye under behandlingen, og det kan også være nødvendig med oppfølgingsprøver for å bekrefte at infeksjonen er utryddet etter behandlingen. Det kan være lurt å ta med deg eventuelle spørsmål eller bekymringer du har til legetimen, slik at du kan få en grundig forklaring og veiledning om det videre forløpet. Anonymkode: a5996...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå