Gå til innhold

Mann og barn på dametoalettet

Gjest anonym

Mann på dametoalettet?  

1. 1. Mann på dametoalettet?

• Ok dersom han gir en forklaring
      0
    • Ville bli skremt og redd
      0
    • Ville mislike det
      8
    • Bare ok dersom han følger en datter
      16
    • Helt ok hvis han oppfører seg ordentlig
      17

Anbefalte innlegg

Man får holde seg til riktig do. Det kan være kvinner som er missbrukt også, og hva skal de gjøre om de ikke kan føle seg trygg på sitt" do. Tror jeg ikke datteren din tar "skade" av å se menn tisse. Tror nok de som evt. er der inne vil vise litt hensyn, om du spør. Da jeg var liten var jeg ofte i svømmehallen sammen med venninner. Foreldrene våre byttet litt på å ta oss med. Dersom det var en mor som tok oss med var vi i damegarderoben, og om det var en far i herregarderoben. Tok ikke skade av det vi så, og de mennene som var der var stortsett flinke å ta hensyn.

Og det med at det er renere på dametoalett...det bare ser slik ut. Leste en undersøkelse som viste at det var mange ganger flere bakterier på dametoalettet. (Men det lukter i det minste bedre der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kanskje blitt en smule skeptisk og redd hvis jeg hadde vært alene. Grunnen til det er jo at man hører mange historier om voldtekter både her og der. Men det hadde faktisk ikke gjort meg noe.

Jeg går selv på herretoalettet hvis det er fullt på jentetoalettet.

Og står det noen menn der og de holder på med det du vet :wink:, snur jeg bare hodet litt eller ser rett fram :ler:

Litt klønete forklart, men du skjønner hva jeg mener.

Det er jo bare toaletter da. Det er jo ikke akkurat sånn at det er tabu å gå på dametoalettet når man er mann og omvendt.

Det finnes jo unisextoaletter.

Så ja, det er helt greit at man bruker "feilt" toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok syntes jeg.

For jeg går også på herredoen, når det er kø på damenes. :oops:

Så fremt det er eget avlukke der da. :lol:

Det er ingen som har blitt sinte på meg, når jeg har har dukket opp på herredoen.

Jeg orker ikke å stå i timesvis, for å få gå på do. :evil:

Så lenge ingen klager når jeg kommer inn, så kommer jeg til å fortsette bruke herredoen.

(så lenge jentedoen er opptatt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann, så har du i utgangspunktet ingenting på dametoalettet å gjøre.

Har du med deg ei lita jente som trenger hjelp kan det vel alltids gå, men det beste er vel om du enten tar henne med deg inn på herretoalettet (finnes jo de som har båser der og), eller bruker toalettet tilregna funksjonshemmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om at menn går på damedo, fordi:

* Det føles utrygt å ha dem der. De stirrer og skal alltid snakke. Situasjonen er for intim til å ha fremmede menn nærme.

* De griser, og jeg har ikke lyst til å sette meg i piss. Så til det hygiene- argumentet ditt, får du bare akseptere på vegne av ditt kjønn "som man reder, så ligger man".

Jeg vil da oppfordre deg som andre her, bruk handicapdo (du høres handicappet ut). Ellers er det mange steder hvor doen er "singledo" hvor man går inn og låser døren, uten kø foran pissoar, selv om det er herredo.

Jeg så ikke noen som tenkte på at den lille jenta eventuelt må sette seg i menns dogriseri. Det synes jeg er verre enn at hun må gå forbi "rygger". Faren er jo der og passer på, hvis noen skulle snu seg for fort.

Konlusjonen blir at du kan gå på damedo og hjelpe jenta, men ikke bruke den selv. Fedre med småjenter er ikke skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunther2

Jeg er overrasket over en del av holdningene her i forhold til

det å la barn se voksne av motsatt kjønn nakne. Det virker som om

dette nærmest er et "nødvendig onde". For meg er det helt motsatt.

For meg er det et mål at min lille sønn og lille datter skal bli vandt med

at det finnes to kjønn og hvordan de ser ut under klærne. Jeg vil derfor

at barna skal veksle mellom å følge meg og kona i dame/herre

garderoben slik at de får et naturlig forhold til begge kjønn. Å hindre min datter

i å se menn pisse på et pissoar synes jeg virker som en mystifisering av

noe naturlig/vanlig.

De siste årene har jeg besøkt noen dametoalletter. Den vanligste årsaken

er at det ofte bare er stellefasiliteter for småbarn på dametoalettet. Den andre årsaken er at min datter av og til ønsker å gå på dametoalettet. (Som oftest blir hun med meg på herretoalettet). Jeg tar egentlig lett på

det og forstår ikke hvorfor noen synes det skal være følsomt.

(Jeg har fått kjeft fordi jeg tok med min datter "på feil do".) Som flere har skrevet foran så er man jo avkledd bare i avlukkene. Er det så skremmende at man "blottlegger" sitt eget underliv i avlukket mens noen

med motsatt kjønn står utenfor ?

Jeg har selv tidligere gått ut av herretoalettet og

invitert kvinner inn på herretoalettet når køen er lang foran dametoalettet

mens det har vært tomt på herretoalettet. Når jeg har invitert slik så er

det mange kvinner som har satt stor pris på det og som ikke hadde turt

hvis de ikke ble invitert.

I flere av innleggene skriver damene at de unngår herretoaletter med pissoar. Ofte er

pissoarene plassert litt for seg selv slik at det går greit å gå inn i avlukkene uten å se pissorene.

Men noe jeg reagerer mer negativt på enn en blanding på dame/herretoalettene er prøverommene i klesbutikkene. Dørene er ofte

lave og speilene er ofte plassert rett i mot døra. Det betyr at når jeg

med mine 1.95 passerer en slik dør så vil jeg ved hjelp av speilet se

full høyde av alt som er innefor døra. Jeg prøver (og tror jeg lykkes) i

stor grad å undertrykke kikkerinstinktet i "mannen" og opptrer som en

"sivilisert mann" og ser en annen vei. Men av og til er oppbygningen

av disse prøverommene slik at jeg (og jeg tror kvinnene jeg passerer)

synes det ville være mer riktig med dame og herre prøverom. Så jeg har vel sett "mer" ved vanlig besøk i klesforetninger enn jeg vil oppleve ved å besøke dametoalettene sammen med min datter. Men dette

er vel et annet tema......

Gunther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...