Gå til innhold

Mann og barn på dametoalettet

Gjest anonym

Mann på dametoalettet?  

1. 1. Mann på dametoalettet?

• Ok dersom han gir en forklaring
      0
    • Ville bli skremt og redd
      0
    • Ville mislike det
      8
    • Bare ok dersom han følger en datter
      16
    • Helt ok hvis han oppfører seg ordentlig
      17

Anbefalte innlegg

Jeg er mann, men av spesielle grunner må jeg av og til frekventere et dametoalett, helst da når det er få gjester der. Her er mine grunner for dette:

1. Som ung ble jeg misbrukt av en homofil, og kan nå få sterk angst over kanskje bli alene med en mann på toalettet.

2. Dametoalettene er gjennomgående mer rene og delikate enn herretoalettene.

3. Hvis jeg er ute med min 5-årige datter og må følge henne på do, da vil jeg ikke at hun skal passere en rekke mannfolk med stellet ute.

Vanligvis løser jeg problemet med å finne et toalett for funksjonshemma eller gå rundt hjørnet for å tisse ute.

Er det ulovlig og straffbart for menn å gå på damedo?

Reagerer kvinner negativt på å treffe en mann der? (Dametoalettet har jo ingen "ytre avdeling")

Skal jeg spørre først dersom det er noen der?

Skal jeg unnskylde meg eller gjøre det med stolthet?

Skal jeg gi en forklaring dersom noen treffer meg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg personlig er veldig åpen, så for meg har det ingen ting betydning om en mann med datter kommer inn på dametoalettet.

Avlukket til doen er jo skjermet likevell.

Men selvfølgelig er det noen situasjoner hvor mannen er der bare for å se på damer, men vi damer finner fort ut om han har andre hensikter enn bare å gå på do. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det er også mange kvinner som ikke liker å være alene på et offentlig toalett med en vilt fremmed mann; av samme årsak som du har. Med eller uten forklaring; det hadde ikke spilt noen rolle.

Tror nok toaletter for funksjonshemmede er en ok løsning for deg, men neppe for de som er funskjonshemmede og må fryktelig på do. Som oftest finnes det jo bare et handicap-toalett; om det finnes et i det hele tatt!

Det er lettere å godta en mann på dametoalettet om han har datteren med seg.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Mann med datter på do, det ville jeg akseptert. Mann på damedo uten noen grunn, ville jeg seriøst stusset ja! (men på vgs hadde vi et toalett, altså, med flere avlukker på, som var "tve-kjønnet", altså for bruk for begge kjønn. (dette kommer nok av at skolen var bygget på den tiden bare gutter gikk på denne typen skoler, det er bare en garderobe til hver gymsal også, men da det er to gymsaler har skolen en garderobe til hvert kjønn likevel) Jeg hadde ikke noe problem med at det var gutter som brukte samme do da. Årsaken til at jeg ellers ville reagert er nok det at... menn "ikke hører hjemme" på dametoalettet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis han har med datteren så skjønner jeg det. På herretoaletter er det ofte pissuarer (tror jeg, har ikke sett...) og det ville være lite kjekt for en liten jente å se menn som står og tisser... Når jeg derimot ser en mann kommende inn alene på dametoalettet (når herretoalettet ikke er opptatt) begynner jeg å lure... Har han gått på feil do og vet det ikke?! Jeg synes det kan bli litt creepy med menn som bare står der og glor. Synes det er perverst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

er helt uenig.

Dette blir på samme måte som i omkledningsrom. Skal pappan liksom gå inn på jentenes omkledningsrom fordi han har med seg dattern sin - nei ærlig talt.

At du har angst for offentlige toaletter er selvfølgelig synd for deg, men du har overhode ingenting inne på et dametoalett å gjøre - verken med eller uten barn. Jeg hadde reagert VELDIG hvis jeg hadde kommet over deg inne på damedoen.

Jeg vil ikke anbefale å gå på handicappen heller - på den annen side så er vel faktisk du i en slik situasjon at du kan påberope deg et handicap, så da ombestemmer jeg meg - bruk handicaptoalettet eller gå et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har mannen med seg datteren sin, hadde jeg neppe tenkt så mye mer over saken. Er mannen alene, hadde jeg nok fnist for meg selg og tenkt at han har sett litt feil på skiltet, kanskje hatt det litt for travelt til å se på skiltet....

At du har angst for offentlige toaletter er selvfølgelig synd for deg, men du har overhode ingenting inne på et dametoalett å gjøre

Det var da ikke angst for offentlige toalett han skrev han hadde, men angst for herretoalettene. Les hva som står der, ikke hva du tror det står der.

Dette blir på samme måte som i omkledningsrom. Skal pappan liksom gå inn på jentenes omkledningsrom fordi han har med seg dattern sin - nei ærlig talt.

Det er ikke det samme som omkledningsrom. Disse er som regel ikke inndelt i menn og damer som toalett, og uansett er de avskilt ett og ett.... de fleste. Felles omkledningsrom blir jo noe annet.....

Jeg syns situasjonen din er forståelig, men når man ser en mann inne på et dametoalett så tenker man jo som regel ikke at han har sikkert blitt misbrukt av homofil som barn, og du har sikkert ikke så veldig lyst til å gjenfortelle det sor stussende kvinnfolk hver gang du skal inn der...... Så jeg tror nok de fleste ville stusset veldig over det. Men jeg forstår situasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med gjesten som sa at det blir som med omkledningsrom! Alt av omkledningsrom på f.eks. svømmehaller og treningssentre etc har omkledningsrom delt på kvinner og menn hver for seg. Skal da også en pappa som skal ut med dattern sin å svømme, gå i damegarderoben? Fordi jenta ellers vil se alle de andre nakne mennene i f.eks. dusjen? ville noen ha syntes det var ok?

At ei jente som er for liten til å gå på do selv, ikke skal tåle å se hovedsaklig ryggen på noen mannfolk som står ved ett pissoar å tisser, men at hun evt tåler å se en haug nakne mannfolk i dusjen, det blir litt rart i mine øyne.

Hadde jeg hatt en sønn jeg måtte følge på do eller tatt med i omkledningsrom/garderobe, så hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde gått i kvinnegarderoben/doen, selv om det medførte at han evt så en masse nakne damer (med pupper og kjønn) i dusjen.

At en mann føler han må gå på dametoalettet fordi han er redd på offentlige herretoalett, pga missbruk fra menn før, synes jeg ikke noe om! Hva om jeg og/ eller flere av kvinnene som faktisk går "rettmessig" på dametoalettet har blitt voldtatt eller missbrukt av menn? Hvor skal i tilfelle vi gå? vi kan ikke like lett på rundt ett hjørne eller bak en busk heller, så mulighetene er små for oss også.

At dametoalettet generellt er renere vet jeg ikke noe om, men du kan si det slik, at dersom herretoalett er mer grisete en dametoalett, så vil vel det si at herrene er mer grisete en damene, og når da herrene bruker dametoalettet, så blir vel dette mer grisete også, så har herrene griset til både "sitt eget" toalett og damenes?

Som kanskje har kommet klart frem, så missliker jeg mannfolk på dametoalett! Uansett hvorfor!

Jeg vet mange damer/ jenter bruker herretoaletter, når de er i nødens stund og dametoalettet som vanlig er opptatt, og jeg har like lite til overs for det.

Handicaptoalettet bruker jeg kun dersom det ikke er noe annet valg, visse plasser har de kun herretoalett og dametoalett som også er handicaptoalett. Jeg har jobbet med handicapede, og vet frustrasjonen deres når det ene toalettet som er tilrettelagt for at de overhode KAN gå på do er opptatt av folk som faktisk kan gå andre steder. Så jeg har heller ikke noe særlig til overs for det heller.

Har man psykiske problemer med å gå på offentlige herretoalett, så er kanskje tingen heller å prøve å få hjelp til å bearbeide sin redsel?

Jeg har også angst for visse situasjoner, men forventer ikke at det skal være noe fremmede engang trenger å "bli plaget med", istedenfor forsøker jeg å gjøre det beste ut av det og driver nå å søker proffesjonell hjelp til å komme meg igjennom problemene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi, sorry, jeg tenkte helt feil...jeg tenkte prøverom jeg da. Var for raskt ute der gitt. Forskjell på omkledningsrom og prøverom ja.

Men jeg syns fortsatt ikke toalett og omkledningsrom er samme sak. Jeg mener hvor stor sannsynlighet er det for å se ei naken dame på et offentlig toalett? Du er da inne på et adskilt avlukke, er du ikke?

Men likevel ville jeg stusset over at en mann kom alene inn på damedoen ja..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

1. Som ung ble jeg misbrukt av en homofil, og  kan nå få sterk  angst over kanskje bli alene med en mann på toalettet.

2. Dametoalettene er gjennomgående mer rene og delikate enn herretoalettene.

meg der?

Det er selvfølgelig vondt og leit og lese at du ble misbrukt, men skal jeg være helt ærlig med deg så bør du heller søke hjelp enn å oppsøke dametoalettene pga. din frykt. Du skal ikke se bort ifra at det en dag kan oppstå en ytterst beklemmelig situasjon, kanskje med politiet involvert hvis du er riktig uheldig.

Når det gjelder renslighet så tilhører du dessverre det kjønnet som ikke alltid klarer og sikte nedi doskålen, slik er verden dessverre.

Men søk heller hjelp til å overkomme frykten din. Det må da være slitsomt og ha det sånn.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en mann på dametoalettet kun er akseptabelt dersom han følger ei lita jente som trenger hjelp på do. På herretoalettet er det pissoarer uten avlukke og av den grunn synes jeg ikke små jentunger har noe der å gjøre. Av samme grunn bør mødre følge sønnene sine på dametoalettet. Det er sikkert ikke noe morsomt for en mann å bli overrasket av en vilt fremmed dame mens han står med tingelingen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit at en mann kan gå på dametoalettet.

Går selv på herredoen når det er opptatt og lang kø på damedo. Unngår da selvsagt do som har pissoar.

Når man ser bort fra pissoaret og det faktum at herredoen er mer ekkel/grisete enn damedoen, ser jeg ingen grunn til at damer og menn ikke kan gå på samme do. Utenfor dodøra til hvert avlukke så gjør man jo ikke stort annet enn å vaske fingrene og rette på sveisen...

Hvor mange har dame og herredo hjemme eller på jobb? Har fellesdo begge steder jeg, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit at en mann kan gå på dametoalettet.

Går selv på herredoen når det er opptatt og lang kø på damedo. Unngår da selvsagt do som har pissoar.

Når man ser bort fra pissoaret og det faktum at herredoen er mer ekkel/grisete enn damedoen, ser jeg ingen grunn til at damer og menn ikke kan gå på samme do. Utenfor dodøra til hvert avlukke så gjør man jo ikke stort annet enn å vaske fingrene og rette på sveisen...

Hvor mange har dame og herredo hjemme eller på jobb? Har fellesdo begge steder jeg, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke reagert. Jeg bruker selv herretoalettet på utesteder om køen foran damedoen er lang. Faen heller, vil ikke tilbringe halve kvelden i dokø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit med menn på dametoalett! :)

Og damer på herretoalett. :)

Iallefall om de ikke kommer på visitt inne i "båsen", og det er vel sjeldent!!??

Har sett damer på herretoalett og snakker med gutta. Flire og le. Oppfatter det som om gutta synes det er morsomt. (Vet ikke om de som har dårlig selvtilitt liker det da) :)

Mannfolk tør!

Kvinnene burde tørre mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit med menn på dametoalett! :)

Og damer på herretoalett. :)

Iallefall om de ikke kommer på visitt inne i "båsen", og det er vel sjeldent!!??

Har sett damer på herretoalett og snakker med gutta. Flire og le. Oppfatter det som om gutta synes det er morsomt. (Vet ikke om de som har dårlig selvtilitt liker det da) :)

Bruker herretoalettet om det er opptatt på damedo!!!

En gang hele 8.klasse var i byenetter en film i 8? (Kjørte 14 mil med buss dit) Så var det tissepause på en bensinstasjon. Da var det lang do kø for jentene gitt!! - Jeg gikk forbi alle og rett inn på et ledig herretoalett! Ingen grunn til å nøle der!

Mannfolk tør!

Kvinnene burde tørre mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for all hyggelig respons, selv om jeg ikke skjønner de som snakker om "omkledningsrom", i tilfelle går man vel inn i en bås. Og hvis man nå skulle på dametoalettene for å glane på damer, så er det vel ingen vits i det, det er flere damer utenfor og de er like påkledde i ytre avdeling på toalettet som på gangen utenfor.

Men til de som er negative. Er det noen som har opplevd noe ekkelt med en mann på toalettet, og i tilfelle hva gjorde han som var så ekkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt separat dame og herredo på alle jobbene jeg har hatt, så det er bare privat jeg opplever "fellesdo".. :lol:

Jeg skjønner fremdeles ikke hva som er så farlig med at ei lita jente, så lita at ho ikke klarer å gå på do alene, skal se noen mannfolk stå med ryggen til å tisse! Og skjønner derfor ikke hva en mann på tur med dattera har å gjøre på ett dametoalett.

dersom det er så ille at jentunger ser en herretiss, spør jeg igjen, hva da om far skal i svømmehallen med samme dattern? skal ha da også gå i dame-garderoben? For dersom han DA for lov til å gå i herregarderoben, så ser jo denne jenta faktisk enda mer en en mann som står med tissen å tisser, hun ser jo faktisk hele mannen naken!!! I dusjen skal vi jo dusje uten badeklær, så hvordan unngå det?

Nei, jeg synes fremdeles at herrer kan gå på herretoalett og damer på dametoalett. At jeg har fellesdo hjemme er jo litt annerledes, jeg kjenner på en måte alle som bruker min do. Det vil ikke si det samme som at jeg ønsker å "dele" offentlige toalett med fremmede mannfolk.

Og som nevnt i starten, om det var meg som hadde vært missbrukt, av en mann, er det ikke sikkert jeg som kvinne ville satt innmari pris på at jeg ble møtt av en fremmed mann på ett offentlig dametoalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med aline, syns det er merkelig at man ikke skal kunne ta med en liten jente inn på herredoen og låse seg inn i et avlukke der for å gjøre det som gjøres må.

Det er et faktum at veldig mange av oss menn finner det høyst vanskelig å stå ved et pissoar og gjøre det vi må om det står noen ved siden av, selv om vi er aldri så tissetrengte.

Det er overhode ikke slik at vi står og vifter med kølla der inne og viser oss frem.

Dersom det er kø på herredoen blir det noe annet, det viktigste da er at jenta kommer seg på do i tide uten uhell, og med en slik forklaring tror jeg nok de aller felste damene vil ha forståelse for at man kommer inn på jentedoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du ikke kunne gå på dametoalett?

Vi har jo ikke to toalett hjemme heller da:P

Jeg tror jeg ville blitt litt forundret om jeg møtte en mann på dametoalettet, men jeg tror ikke jeg ville kastet deg ut lissom.

Det med at det er renere på dametoalettet.. Heh.. Det sier vel mest om det kjønnet som bruker herretoalettene?:)

Det var leit å lese at du ble misbrukt som ung. Kanskje du må se frykten i øynene og gå på herretoalettet?

Hvorfor er det egentlig slik at vi trenger kvinne OG herretoalett?

De fleste toalettene er jo med dør. Ingen ser hva vi gjør uansett..?

For min del funker kombinert herre/dametoalett like bra. Eneste postitive med to toalett må være rensligheten på dametoalettet og mindre kø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...