AnonymBruker Skrevet i går, 13:23 #1 Del Skrevet i går, 13:23 Når jeg tok en vanlig synstest? (tok ikke trykktesten) Anonymkode: 878ba...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #2 Del Skrevet i går, 13:51 Det vil jeg påstå, ja. Jeg mener at det kan sees med det blotte øyet, men det er selvfølgelig mulig jeg tar feil. Anonymkode: 999e1...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:56 #3 Del Skrevet i går, 13:56 Optiker så vel på øyet ditt? Anonymkode: fd172...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiin Skrevet i går, 14:38 #4 Del Skrevet i går, 14:38 min optiker så at det var noe og mistenkte keratokonus, men sendte meg videre til øyelege for sikkerhets skyld. Og da fikk jeg bekreftet at det er det jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:43 #5 Del Skrevet i går, 16:43 Optiker her. Det kommer veldig an på om synstesten er for avvikende fra normalt til at det mistenkes eller ikke. Om det syntes med blikket ned. De må bekrefte med topografi som viser høydeforskjell og ujevnheter i hornhinnen. Har selv henvist et par pasienter med synlig spisse hornhinner til sykehus (øyelege) uten at det var keratokonus. Husk at kun øyelege kan gi en sånn diagnose. Anonymkode: 5cdb8...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:54 #6 Del Skrevet i går, 16:54 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Optiker her. Det kommer veldig an på om synstesten er for avvikende fra normalt til at det mistenkes eller ikke. Om det syntes med blikket ned. De må bekrefte med topografi som viser høydeforskjell og ujevnheter i hornhinnen. Har selv henvist et par pasienter med synlig spisse hornhinner til sykehus (øyelege) uten at det var keratokonus. Husk at kun øyelege kan gi en sånn diagnose. Anonymkode: 5cdb8...7ba Vet ikke hva topografi er. Er det trykktesten? Den eneste testen jeg ikke tok var den. Men alt det andre jeg tok var ihvertfall fint. Anonymkode: 878ba...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:41 #7 Del Skrevet i går, 19:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke hva topografi er. Er det trykktesten? Den eneste testen jeg ikke tok var den. Men alt det andre jeg tok var ihvertfall fint. Anonymkode: 878ba...74e Nei, trykktest er for å sjekke trykket i øynene med tanke på grønn stær Anonymkode: 00fe1...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:46 #8 Del Skrevet i går, 21:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet ikke hva topografi er. Er det trykktesten? Den eneste testen jeg ikke tok var den. Men alt det andre jeg tok var ihvertfall fint. Anonymkode: 878ba...74e Det er en maskin som man ser inn i (de jeg har brukt har et kryss eller en firkant man skal se på, finnes også en variant for barn med romskip), og optikeren/øyelegen får opp bilder av øyet ditt på sin skjerm. Anonymkode: 2fa04...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vet ikke hva topografi er. Er det trykktesten? Den eneste testen jeg ikke tok var den. Men alt det andre jeg tok var ihvertfall fint. Anonymkode: 878ba...74e Jeg skrev jo etterpå hva den viste men skjønner det ikke er forståelig. Har dessverre jobbet uten topograf så er ikke så veldig dreven men den viser om du har keratokonus. Det finnes også andre metoder. Legger ved et bilde fra google sånn ser et topografi resultat ut. Anonymkode: 5cdb8...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå