Gå til innhold

Erfaringer med dekt bukplastikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått henvisning fra fastlege, og skal inn til konsultasjon neste uke for vurdering av bukplastikk på UNN.

jeg har en del løs hud på mage etter graviditet, det er i all hovedsak navelen som ligger «begravd» av hud over navelen og skaper betennelser/soppinfeksjon. Har et relativt lite heng under navelen også, men jeg vet med sikkerhet at det kun er soppinfeksjon i navelen som er min medisinske grunn til å forhåpentligvis få denne operasjonen.

Jeg er dog skikkelig nervøs for å ikke få dette gjennom, og vil gjerne høre erfaring fra flere som har fått bukplastikk dekt etter graviditet.

Fikk du avslag, i så fall hvorfor?

Fikk du dekt, og var du veldig i tvil i forkant? Hvorfor? 
Hvordan foregikk konsultasjonen hos kirurgen?

De jeg kjenner som har fått dette dekt, har hatt mye større heng og har vært henvist direkte til feks aleris/volvat. Jeg skal som sagt på UNN, og er så spent på hva jeg har i vente.

Tilleggsinfo: kvinne 35, bmi 26, 2 barn. Veide ca 100 kg ved første fødsel i 2017, med en stor mage utenfor percentilen mot slutten. Jeg holdte på å sprekke! Og det er dette som har gitt meg en mage som ser ut til at all luften har siget ut av ballongen. Nå veier jeg 70 kg, ferdig med barn og såå klar for å få bukt med en del forfall på mammakroppen.

Anonymkode: 7390c...7bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...